اخبار داغ

اجاره بها از دسترس جوانان خارج شد؛

مسکن رویای دست نیافتنی برای جوانان/ مردم منتظر محاکمه مسببان وضع موجود هستند

مسکن رویای دست نیافتنی برای جوانان/ مردم منتظر محاکمه مسببان وضع موجود هستند
قیمت مسکن و اجاره بها امروز به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده امری که نیازمند سازماندهی و محاکمه مسببان وضع کنونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، مسکن یکی از مواردی است که در دنیای امروز به یک ضرورت تبدیل شده ودولتها بنا به نیاز رشد جمعیت با سیاست های مخنلف اقدام به ساخت مسکن می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

در برخی کشورهای پیشرفته مساله مسکن حل شده و هرکس می تواند با قیمت مناسب مسکن پیدا کند زیرا که در سال های گذشته امر ساخت مسکن هیچ گاه متوقف نشد.

,

اما در ایران قضیه تفاوت دارد و متاسفانه در دولت خواب و خفته مسکن که یکی از بنیادی ترین نیازها است روی زمین گذاشته و آقایان به جای اینکه این معضل را حل کنند آن را متوقف کردند امری که باید پیگیری قضایی شود تا مسببان خانه دار نشدن مردم محاکمه شوند.

,

در نتیجه این بی تدبیری دولت قیمت مسکن واجاره بها سربه فلک کشید و برای جوانانی که تازه ازدواج کرده اند این به یک رویا تبدیل شده و دیگر کسی توان خرید مسکن یا اجاره کردن خانه ای را ندارد.

,

امروز نرخ اجاره بها سر به فلک کشیده ودر استان ایلام وشهرستان چرداول هرکس بنا به نظر خودش نرخ را تعیین کرده و اصلا نظارتی در کار نیست.

,

نرخ اجاره بها بالاست

, نرخ اجاره بها بالاست, نرخ اجاره بها بالاست,

جعفربیگی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: قیمت اجاره بها و مسکن طوری بالا رفته که دیگر امکان خرید مسکن وجود ندارد.

,

وی افزود: نرخ اجاره بها بالاست و با قدرت اقتصادی مردم مطابقت ندارد امری که نیازمند توجه ویژه است.

,

جعفربیگی تصریح کرد: دراین بین هیچ گونه نظارتی وجود ندارد و هرکس بنا به میل خودش نرخ تعیین می کند.

,

بی تدبیری مسبب اصلی وضع مسکن است

, بی تدبیری مسبب اصلی وضع مسکن است, بی تدبیری مسبب اصلی وضع مسکن است,

علی فریادی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در طول سال های گذشته برای مساله مسکن هیچ گونه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

,

وی افزود: دولت با بی تدبیری سبب تحمیل هزینه گزاف بر مردم شد که نتوانست مسکن مورد نیاز مردم را تامین کند و نرخ ها را کاهش داد.

,

فریادی در ادامه گفت: دولت برنامه مسکن مهر را تعطیل کرد و برنامه جدیدی برای آن نداشت به همین دلیل باعث شد تا تقاضا زیاد شد وعرضه کاهش یابد همین مسئله باعث شد تا قیمت ها سر به فلک بکشد البته ناگفته نماند دراین بین برای سودجویان و رانت خواران فضای مناسبی برای کسب سود فراهم شد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: قطعا کسانی که چنین روزی را برای مردم درست کرده اند باید پاسخگو باشند و به میز محاکمه کشیده شوند نه اینکه دوران استراحت را طی کنند.

,

اراده ای برای ساماندهی بخش مسکن وجود ندارد

, اراده ای برای ساماندهی بخش مسکن وجود ندارد, اراده ای برای ساماندهی بخش مسکن وجود ندارد,

فریادی در ادامه گفت: قیمت مصالح بالا رفته و قیمت زمین هم نجومی شده تا مردم ساخت مسکن را فراموش کنند.

,

وی بیان داشت : برنامه ای برای تحول در بخش مسکن در دولت گذشته وجود نداشت و همین مساله باعث شد تا به نحوی بحران ایجاد شود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: مسکن نیازمند مدیریت قوی و کارآمد است تا مشکلات آن حل شود و باید برنامه ای برای خانه دار شدن اقشار جوان وجود داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه