اخبار داغ

امام جمعه ایلام:

هیات‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت کنند

هیات‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت کنند
نماینده ولی فقیه در استان گفت: مسوولان هیات های مذهبی و مردم پروتکل های بهداشتی را در مراسمات نظیر زمان تعیین شده عزاداری، برگزاری آیین در فضای باز بمنظور کاهش و قطع زنجیره کرونا رعایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از ایلام بیدار، حجت الاسلام و المسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام گفت: موج پنجم کرونا کادر درمان را خسته کرده و باید همه مردم در مراسمات عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) برای حفظ سلامت خود و دیگران فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و حضور در اجتماعات در فضاهای مسقف بپرهیز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: شکست کرونا نیازمند بسیج همگانی است و با استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن از شیوع کرونا در استان کاسته خواهد شد.
خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: محتوای سخنرانی ها سخنرانان در مراسمات عزاداری باید حماسی باشد چرا که کوچکترین تخلف و خارج از پروتکل تعریف شده، دست مایه ای برای دشمن در راستای ضربه زدن به نظام خواهد بود.
کریمی تبار در ادامه با تسلیت به همه عزاداران و عاشقان حسینی، یافزود: واقعه عاشورا بزرگترین جنایت در تاریخ عالم بود و این جنایت بر خلاف اصول اسلامی و بسیار ناجوانمردانه به وقوع پیوست.
وی اضافه کرد: امام حسین ( ع ) بدنبال منافع شخصی نبود و هدف او این بود که هیچ شخصی در زیر حکومت ظالمان نباشد و آزاد باشند و این امام بزرگوار بخوبی مسیر زندگی را برای مردم روشن کرد.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود خواستار صرفه جویی در مصرف برق و آب توسط مردم شد و تصریح کرد: ادارات برق و آب نیز باید بر اساس برنامه زمانبندی شده و از قبل مدت زمان خاموشی برق و قطعی آب را به مردم اطلاع رسانی کنند.
حجت‌الاسلام کریمی تبار در بخش سوم از سخنان خود به تشریح صفات افراد پرهیزگار در دنیا پرداخت و یادآور شد: نخستین صفت افراد پرهیزگار و علما بردباری و صبوری است.
وی گفت: یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروزی داشتن صبر و بردباری در برابر مشکلات و مسایل جامعه است که می تواند در طول زندگی به ما کمک کند.
امام جمعه ایلام دلیل بسیاری از خودکشی ها و دگرکشی ها در جامعه را عدم بردباری و کنترل نکردن نفس دانست و اظهار داشت: همه باید تلاش کنند در برابر مشکلات و مسایل جامعه هیجان خود را بخوبی بتوانند کنترل کنند تا در نتیجه دچار پشیمانی نشوند.
کریمی تبار با بیان اینکه افراد با تقوا باید دارای چهار صفت حسنه باشند، افزود: انفاق در مواقع تنگدستی، فرو بردن خشم در برابر ناملایمات، گذشت از لغزش دیگران، استغفار کردن و ابراز پشیمانی از گناه چهار ویژگی افراد متقی است که خداوند به آنان بهشت را نیز وعده داده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه