اخبار داغ

مدیر مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی استان:

۲۳۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های قزوین اضافه شد

۲۳۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های قزوین اضافه شد
علی فخار سلیمانی با اشاره به ۱۲بیمار در انتظار آی سی یو در استان قزوین گفت: در پلن سی ۷۰۰ تخت پیش‌بینی کرده بودیم که با توجه به وضعیت موجود ۲۳۰ تخت به ظرفیت استان اضافه کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فخار سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در حال حاضر تمام استان‌های همجوار قزوین در وضعیت حاد قرار دارند اما در استان قزوین با شیب بسیار کمی از سرعت رشد بیماران بستری کاهش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: با احتساب بیماران ۲۴ ساعت گذشته هم‌اکنون ۸۲۰  بیمار در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۷۱ بیمار در بخش خصوصی و  ۱۹ نفر از سایر استان‌ها در قزوین پذیرش شدند، ۱۳۸ بیمار در بخش آی‌سی‌یو بستری و ۱۲ نفر نیز در انتظار آی سی یو هستند.

,

مدیر مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: در این پیک عملاً محدودیتی نداشتیم و بر اساس طرح هوشمند محدودیت‌ها گروه‌های شغلی دو و سه تعطیل نشدند و صرفا حدود ۲۹ درصد پروتکل‌ها را رعایت کردند، طی هفته‌های اخیر ۱۲ مورد ارجاع به مراجع قضائی و ۱۰ مورد پلمب انجام شده است.

,

وی یادآور شد: بیشترین میزان بروز بیماری در شهرستان قزوین و در محله‌های پونک، مولوی، سعدی، مینودر، عارف و هادی‌آباد مشاهده شده است، همچنین زنان خانه‌دار، مشاغل آزاد و دانش‌آموزان در راس ابتلا قرار دارند.

,

سلیمانی خاطرنشان کرد: در پلن سی ۷۰۰ تخت پیش‌بینی کرده بودیم که با توجه به وضعیت موجود ۲۳۰ تخت به ظرفیت استان اضافه کردیم که شامل ۲۵ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین بوئین زهرا، ۱۵ تخت به عنوان بستری موقت در درمانگاه پاکروان است.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: همچنین در بیمارستان ولایت نیز بخش بستری قلب، جراحی مردان و مرکز ناباروری و درمانگاه‌های تخصصی بیمارستان شهید رجایی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص پیدا کرده است.

,

وی در پایان گفت: همچنین یک بخش به بیمارستان بوعلی اضافه شده است، اضافه کردن تخت در بیمارستان‌ ارتش و سالن ورزشی شرکت برق نیز در دستور کار قرار گرفته که در صورت نیاز به بهره برداری می‌رسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه