اخبار داغ

استاد دانشگاه تهران عنوان کرد

تحول در وزارت نیرو با دانش آموخته اقتصاد انرژی

تحول در وزارت نیرو با دانش آموخته اقتصاد انرژی
استاد دانشگاه تهران گفت: علی اکبر محرابیان دانش آموخته اقتصاد انرژی تخصص کافی را در زمینه آب و برق دارد و پتانسیل تحول در وزارت نیرو را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا نبی، استاد دانشگاه تهران در زمینه آب و فاضلاب در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: علی اکبر محرابیان در زمان وزاتش در صنعت پیشرفت ها و توسعه های خیلی خوبی داشت ولی با توجه به اینکه ما در کشورمان هنوز مشکل آمایش سرزمین  را داریم به تبع مسئله اول مسئله توسعه است بعد مسائل دیگر دیده می شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی بیان کرد : مسئله آب یکی از مسائل بسیار مهم است به خصوص کسی که در صدر وزارت و صنعت حضور دارد، باید بحث توسعه صنعت را ببیند و بحث پساب یا فاضلابی که ایجاد می شود را بتواند در همان صنعت مورد استفاده و بهره برداری قرار دهد. 
,
 
,
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: یکی از مسائلی که در صنعت به آن توجه نشده و منفعل باقی مانده بحث استفاده از فاضلاب یا تصفیه فاضلاب و استفاده مجدد از آن در فرآیندها یا خود صنعت است که استفاده از فاضلاب در صنعت بسیار مورد توجه و تاکید محرابیان است.
,
 
,
وی گفت : در بحث آمایش سرزمین، بحث صنعت خیلی اهمیت دارد که کجا قرار بگیرد ولی بهرحال در هرجایی هم که باشد با توجه به نیاز آب به بحث تصفیه آب هم نیاز است. و مسئله تصفیه فاضلاب و استفاده مجدد آن در تمام دنیا مطرح است که یک از کارهای اولویت دار وی خواهد بود.
,
 
,
غلامرضا نبی تصریح کرد: در بحث آب نه اینکه کمبود نداشته باشیم ولی بحث مدیریت از همه اینها مهم‌تر است، اگر مدیریت شود ما می توانیم تا حدود زیادی مسئله مشکل آب را در کشور حل کنیم، البته در بحث صنعت زودتر از اینها باید فکر می‌شده ولی الان هم دیر نیست و این بهترین زمان است که ما از بحث عدم آلودگی محیط با استفاده از تصفیه  فاضلاب این را مجدد در صنعت استفاده کنیم. در تمام شهرک های صنعتی این کار را  می شود انجام داد  البته بعضی از صنایع بزرگ این کار را  الان انجام می‌دهند و روشی است که برای همه امکان پذیر است و بحثی که من بخواهم بگویم نیاز به واردات داشته باشد یا  بحث تحریم بخواهد مطرح شود کاملا داخلی است و می شود این مشکل را رفع کرد. 
,
 
,
استاد دانشگاه تهران گفت: در بحث انرژی ما انواع و اقسام انرژی ها را داریم بحث انرژی خورشیدی یکی از نعمت های خدادادی است که در کشور ما وجود دارد و قطعا می شود گفت ما در 80 درصد بخش های کشورمان می توانیم از این منبع خدادادی استفاده کنیم و این هم یکی از مسائلی است که در کشور هم رشد کرده و همین موضوع را می توان در بحث صنعت هم به کارگرفت. الان در خیلی از کشورها مثل ترکیه با اینکه  آفتاب نسبت به ایران خیلی کمتر است ولی تقریبا 80 درصد انرژی را از این طریق تامین می کند، ما به راحتی می توانیم از این منبع برای بحث برق و انرژی در بخش صنعت استفاده کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در سال 90 یکی از بحث هایی که در بحث انرژی خورشیدی در دانشگاه ها مطرح بود و حتی پیشنهاد شده بود به جای برق معمولی، برق دانشگاهها و آزمایشگاهها از انرژی خورشیدی تامین شود، یکی ازمواردی که آن زمان استارت خورد اما متاسفانه به مرور زمان به فراموشی سپرده شد. 
,
 
,
 غلامرضا نبی در پایان تصریح کرد : 
,
با توجه به اینکه رشته تحصیلی محرابیان بحث اقتصاد انرژی است و در زمینه انرژی تخصص کافی دارد و نیروی جوانی است من فکر می کنم او در زمینه بحث آب و برق می تواند پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد و با توجه به  پتانسیلی که دارد، تحول بسیار خوبی را در وزارت نیرو ایجاد کند. 
,
 
,
انتهای پیام /
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه