اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان عنوان کردند؛

خون امام حسین(ع)؛ موجب در هم پیچیده شدن طومار ظالمان می شود/ عظمت سیدالشهدا(ع) به فلسفه قیام ایشان گره خورده است

خون امام حسین(ع)؛ موجب در هم پیچیده شدن طومار ظالمان می شود/ عظمت سیدالشهدا(ع) به فلسفه قیام ایشان گره خورده است
ائمه جمعه استان کرمان گفتند: خون امام حسین علیه السلام از بین نمی رود؛ این خون موجب در هم پیچیده شدن طومار ظالمان می شود و ما نیز باید به امام حسین علیه السلام اقتدا کنیم تا بتوانیم دنیا را از ظلم و فساد نجات دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ در ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان قرار داریم. از جمله اهداف قیام ابی‌عبدالله(ع) می توان به استکبارستیزی، ظلم ستیزی و مبارزه با باطل اشاره داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

خون امام حسین(ع)؛ موجب در هم پیچیده شدن طومار ظالمان می شود

حجت الاسلام و المسلمین حسن منتظری در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا علیه السلام با بیان اینکه امام حسین علیه السلام قبل از حرکت از مدینه به مکه هدف از قیام خود را بیان کردند، گفت: ایشان فرمودند"  اَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی (ص) أُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ همانا من براى سرکشى و خود پسندی و تکبر و فساد کردن و ظلم نمودن خارج نشدم قیام نکردم. و به تحقیق که من برای اصلاح و درست کردن کارها در میان امت جدم قیام کردم و می خواهم به نیکی سفارش و از بدی نهی کنم".

امام جمعه شهرستان انار ادامه داد: پس از رحلت پیامبر (ص) اسلام به سمت و سویی دیگر فت و وضعیتی در جامعه اسلامی حکمفرما شد که سرانجام فردی فاسق و طالم مانند یزید حکومت را به دست گرفت و امام حسین علیه السلام را مجبور کرد تا با او بیعت کند و امام بیان در جمله ای کردند  " الا ان الدعی ابن الدعی، قدرکز بین اثنتین، بین السله والذله، هیهات منا الذله".

وی ابراز کرد: اباعبدالله علیه السلام برای آنکه این وضعیت را اصلاح کند و در مسیر واقعی خود قرار دهد، قیام کرد و در این مسیر بسیار مهم و حساس، سیدالشهدا علیه السلام جان خود را تسلیم کرد و این مهم درس است برای همگان که امر به معروف و نهی از منکر بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری عنوان کرد: خون امام حسین علیه السلام از بین نمی رود و خون ایشان، خون خدا می شود و این خون ارزش پیدا می کند و ماندنی می شوند و این خون موجب در هم پیچیده شدن طومار ظالمان می شود و ما نیز باید به امام حسین علیه السلام اقتدا کنیم تا بتوانیم دنیا را از ظلم و فساد نجات دهیم.
 
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد محمد زاده در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت اباعبدالله علیه السلام و بیان اینکه شناخت امام حسین علیه السلام در این ایام بسیار مهم است، گفت: بسیاری از افراد مقام و منزلت سیدالشهدا علیه السلام را نشناخته اند و در روایات داریم کسی که عظمت امام حسین علیه السلام را درک کند، عظمت خدا را نیز درک می کند.

امام جمعه شهرستان بافت با تأکید بر مقام والای امام حسین علیه السلام  ادامه داد: زمین کعبه افتخار می کرد که من بهترین جای زمین هستیم چرا که کعبه در من واقع شده است؛ اما بعد از گفته شده است که کربلا بهترین جای زمین است و زمین کعبه همچون قطره ای از دریا است و کربلا دریا است.

وی بیان کرد: در خصوص علت قیام اباعبدالله علیه السلام می توان گفت که یکی از دلایل این بود که اسلام از بین می رفت؛ پس از پیامبر (ص) و امیر المومنین علی علیه السلام دشمنان اسلام در تلاش بودند تا تنها اسم اسلام باقی بماند و بنابراین امام حسین علیه السلام هر چه که داشت در این مسیر داد تا اسلام را زنده کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد زاده افزود: سیدالشهدا علیه السلام همه چیز خود را برای خدا داد و خداوند همه چیز را برای اباعبدالله علیه السلام؛ فلذا هر کس هر چیزی را بخواهد باید از در امام حسین علیه السلام وارد شود و همان گونه که در روایات آمده است حسین کشتی نجات است؛ کسی اگر بخواهد در این دنیا نجات پیدا کند، باید در کشتی امام حسین علیه السلام سوار شود.

امام جمعه شهرستان بافت خاطر نشان کرد: عظمت امام حسین علیه السلام به فلسفه قیام ایشان گره خورده است و خون سیدالشهدا علیه السلام و یاران ایشان درخت در حال خشک شده اسلام را آبیاری کرد و آن را نجات داد.

انتهای پیام/

, خون امام حسین(ع)؛ موجب در هم پیچیده شدن طومار ظالمان می شود, خون امام حسین(ع)؛ موجب در هم پیچیده شدن طومار ظالمان می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه