اخبار داغ

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

تشکیل مرکز تخصصی و دپارتمان ملی مشاغل دیجیتال کشور در کرمانشاه

تشکیل مرکز تخصصی و دپارتمان ملی مشاغل دیجیتال کشور در کرمانشاه
علی اوسط هاشمی گفت: به دنبال این هستیم که قوی ترین مرکز دیجیتال را در استان کرمانشاه ایجاد کنیم و اگر بتوانیم مرزنشینان را در این حوزه دخالت دهیم می تواند بسیار موثر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، علی اوسط هاشمی امروز شنبه در جلسه بررسی آموزش نیروی انسانی مورد نیاز طرح های جدید سرمایه گذاری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز جهت گیری سازمان فنی و حرفه‌ای معطوف به کارهای تخصصی شده است و از نگرش صرف خدماتی بیرون آمده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: در سطح کشور ۱۱ هزار آموزشگاه داریم اما این تعداد کافی نیست و باید در جهت ارتقاء آنها تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز به جامعه محور کردن و تقاضا محور کردن مهارت می اندیشیم و خوشبختانه ۶۹ درصد تقاضا محوری کار می کنیم و تنها ۳۱ درصد به صورت عرضه است.

هاشمی بیان داشت: توسعه مهارت یعنی نگرش و نگاهی نو به توانمندی‌های انسان، اگر ۷۳ هزار میلیارد سرمایه گذاری داشته باشیم اما صحبتی از پیوست مهارت و پیوست نیروی انسانی به میان نیاید باید نگران باشیم.

وی ادامه داد: مجمع جهانی اقتصاد امروز اینگونه اعلام می کند که به دلیل رشد سریع تکنولوژی و عدم مهارت در جامعه اگر قادر به استفاده از تکنولوژی رو به زایش و متنوع نباشد برای آینده نگران کننده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بر این اساس شعار مجمع جهانی اقتصاد، انقلاب در حوزه مهارت است که این از آن کشورهای توسعه یافته است ما نیز باید چنین نگرشی نسبت به ارزش مهارت در خود شکل دهیم تا بتوانیم بهره وری و تولید ناخالص داخلی را بر اساس دستیابی به انسان توانمند نائل شویم.

وی اظهار داشت: منشاء نوآوری‌ها در جامعه براساس پژوهش جامعه جهانی است که ۵ درصد آن دانشگاهی و ۹۵ درصد در حوزه صنعت، کسب و کار و مشتری است، ما اگر دنبال تکثیر، زایش و رویش در حوزه مشاغل مختلف هستیم حوزه صنعت و کسب و کار را باید مبنای خود قرار دهیم.

هاشمی گفت: امروز در سازمان فنی و حرفه ای برای اولین بار در حوزه پتروشیمی ورود پیدا کردیم.

وی افزود: توسعه مراکز و دپارتمان‌های مهارت افزایی در کشور توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای انجام شده است به گونه‌ای که ۱۷ دپارتمان مهارت در طول ۴۰ سال انقلاب وجود داشت و طی سالهای اخیر ۶۰ دپارتمان جدید با همکاری استانداران و مدیران کل در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: به طور کلی ایجاد دپارتمان و مرکز تخصصی ملی نفت و گاز غرب کشور را به استان کرمانشاه دادیم و به این استان نقش منطقه ای دادیم و در آینده نزدیک قطب پتروشیمی و نفتی غرب خواهد شد.

وی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ما بر اساس آینده‌پژوهشی صورت می‌گیرد، چون عمر تکنولوژی کم شده و هر مهارت نمی‌تواند بیش از ۵ سال عمر داشته باشد و هر کس می‌خواهد در بازار بماند باید مهارت‌آموزی در دستور کارش باشد.

هاشمی اظهار داشت: صیانت از شغل های فعلی در گرو مهارت آموزی است که باید بسیار مد نظر قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل مرکز تخصصی و دپارتمان ملی مشاغل دیجیتال کشور در آینده نزدیک در کرمانشاه خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که قوی ترین مرکز دیجیتال را در استان کرمانشاه ایجاد کنیم و اگر بتوانیم مرزنشینان و تجارت مرزی را در این حوزه دخالت دهیم می تواند بسیار موثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



هاشمی از استاندار کرمانشاه خواست تا این مساله را با وزیر ارتباطات هماهنگ کرده و امکانات تجهیز این مرکز را دریافت کند.

وی در ادامه اعزام ۲۵۰۰ نفر از استان کرمانشاه برای مهارت آموزی را یک فرصت دانست و بیان داشت: از ۵ رشته ای که در تفاهم نامه آمده است تا کنون ۴ مجوز استاندارد آن نهایی شده است.

, ,
,
,
,
,

هاشمی اذعان داشت: توصیه می کنم برآوردی از تمام نیازهای به روزرسانی کارگاه‌های استان داشته باشید و طی نامه ای درخواست ۵۰ میلیون دلار از وزیر اقتصاد و جناب آقای مخبر داشته باشید که از محل تبصره ۴ فاینانس به استان کرمانشاه اختصاص داده شود.

,

وی خاطر نشان کرد: طی توافقی با آقای مومنی و دکتر بانک راجع به مناطق آزاد داریم که بنده حاضرم استان کرمانشاه را پایلوت در دسترسی به تربیت نیروی انسانی کنم که هر شهروند منطقه آزاد یک مهارت، و کارت شهروندی با دریافت مهارت اعطاء شود.

,

وی افزود: شما برآوردتان را بر اساس آینده نگری و کل توسعه ای که برای منطقه آزاد در نظر گرفتید اگر احصاء کنید و در شورای مهارت استان مصوب کنید بنده حاضرم آنرا مبنای کار قرار دهم و برای استان کار کنم.

,

گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم نامه ارتقای سطح کیفی آموزش‌های فنی و مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی بین سازمان فنی و حرفه ای کشور و استان کرمانشاه امضاء شد.

,

 

,


سرمایه گذاری ۷۳ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال در بخش نفت و گاز

,
, سرمایه گذاری ۷۳ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال در بخش نفت و گاز, سرمایه گذاری ۷۳ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال در بخش نفت و گاز,

به گزارش مرصادنیوز، هوشنگ بازوند در این جلسه اظهار راشت: این تفاهم نامه بر اساس سند طرح های توسعه نفت و گاز پتروشیمی در استان کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه از اختصاص ۴۷ میلیارد تومان برای آموزش نیروی متخصص در این زمینه خبر داد و بیان داشت: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای برای تامین زیرساخت های آموزشی منعقد شد و آموزش نیروی متخصص همزمان با آغاز عملیات اجرایی پروژه ها برای نیروهای بومی شروع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این سندی که ۱۵ طرح اجرایی برای توسعه میادین نفت و گاز و احداث صنایع پایین دستی و بالادستی را در خود جای می دهد رقمی معادل ۷۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.

بازوند گفت: دو پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب با سرعت بالا و طرح احداث واحد متیل آمین شهرستان سنقر آغاز شده است و مابقی هم در حال پیگیری هستند.

وی در خصوص خبری که در فضای مجازی مبنی بر تعلق این سند به استان ایلام گفت: این اخبار سندیت ندارد و کل منابعی که برای این سند تهیه شده در جغرافیای استان کرمانشاه و هیچ ارتباطی با سایر استان‌ها ندارد و حدود یکسال و نیم مطالعه بر آن صورت گرفته است.

بازوند بیان داشت: با توجه به اهمیت این طرح باید از محل کمک های فنی اعتباری بتوانیم مبلغی را امسال برای این موضوع قرار دهیم چرا که نمی شود به راحتی از کنار یک سند ۷۳ هزار میلیارد تومانی بگذریم و اگر سرمایه گذاری می خواهد صورت بگیرد از استان‌های همجوار نیرو بگیرند و بگویند نیروی متخصص در استان کرمانشاه نیست و لذا از تدبیرهای ما این است که این موضوع در استان حل و فصل شود.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه