اخبار داغ

باید به مدارس بسکتبال توجه کنیم تا مانع از فروپاشی این ورزش شویم؛

حاتمی: برای فرانسه و آمریکا حتی حریف هم نبودیم/ سجادی نباید ورزش را دم دستی بداند

حاتمی: برای فرانسه و آمریکا حتی حریف هم نبودیم/ سجادی نباید ورزش را دم دستی بداند
سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال گفت: سجادی باید با نگرشی حرفه‌ای تر به ورزش نگاه کند و آن‌را دم دستی نداند چون ما حتما نیاز به توجه به توسعه ورزش در زمینه‌های مختلف و مسائل زیرساختی داریم‌.
[

مهران حاتمی، سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران در گفت‌وگویی که با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا داشت درمورد نتایج تیم ملی بسکتبال در المپیک توکیو اظهار داشت: در بازی با چک ما می‌توانستیم با تلاش بهتر حتی به برد برسیم اما داشتن توقع پیروزی به صورت قطعی آن‌هم در برابر تیمی که پر از بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی و آمریکایی‌ست، کمی دور از انتظار بود. درباره بازی با آمریکا و فرانسه که هردو به فینال رقابت‌های توکیو رسیدند باید بگویم که ما حتی اصلا در حد حریف آن‌ها بودن هم نبودیم و به همین نتیجه باید اکتفا کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران درمورد آینده این تیم و خداحافظی بزرگان آن تصریح کرد: حال وقت به کار گرفتن مهره‌ها و استفاده از جوانان در عرصه‌های مختلف است. هنوز هم دیر نیست و باید به جوانان جایگاه و فرصت نشان دادن خود را داد. مشکل اصلی بسکتبال ما نبود جایگزین برای بازیکنان شاخص‌ است که در حال خداحافظی از تیم ملی هستند و باید به حال این اتفاق فکری کرد. 
,
 
,
حاتمی درمورد دلیل وضعیت موجود در بسکتبال تاکید کرد: مسائل مالی در این اتفاق به حد زیادی تاثیر گذار بود. شما نمی‌توانید وقتی سرمایه‌گذاری نداشتید، در ورزش موفق شوید. مشکل بودجه و کمبودش ضربه‌ای کاری‌ به پیکره بسکتبال ایران زد. 
,
 
,
بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال ایران درمورد راهکار حل مشکلات بسکتبال کشور اذعان داشت: باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ بسکتبالی‌مان در همه زمینه‌ها استفاده کنیم. باید با مانیتورینگ لیگ‌های دیگر از تصمیمات فنی و مدیریتی آن‌ها درس بگیریم. باید با آوردن مربیان و بازیکنان باکیفیت باعث تنه به تنه شدن بازیکنان جوانمان با بسکتبالیست‌های باکیفیت شویم تا تجربه لازم را کسب کنند.
,
 
,
وی افزود: باید به مدارس بسکتبال توجه کنیم و با بال و پر دادن به آن‌ها مانع از فروپاشی بسکتبال میان رده‌های سنی شویم و در مورد بحث رده‌های سنی نیز باید پیگیر لیگ‌های استانی و ملی‌شان باشیم و با برگزاری اردوهای مستمر و بررسی بازی‌های باشگاه‌هایشان آن‌ها را به  پیشرفت راغب کنیم. 
,
 
,
حاتمی در پایان درمورد انتظارات جامعه بسکتبال از حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش پیشنهادی دولت سیزدهم تاکید کرد: باید با نگرشی حرفه‌ای تر به ورزش نگاه کرد و آن‌را دم دستی ندانست. ما حتما نیاز به توجه به توسعه ورزش در زمینه‌های مختلف و مسائل زیرساختی داریم‌. سجادی و یا هر شخصی که می‌آید باید به باشگاه‌های ما در همه ورزش‌ها کمک کند و این پتانسیل مالی را اعطا کند که آن‌ها بتوانند روی پای خودشان ایستاده و تیم داری کنند. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه