اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا:

۳۰ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را در نکا دریافت کردند

۳۰ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را در نکا دریافت کردند
علیرضا خانجانی از تزریق دوز اول واکسن کرونا برای 30 هزار نفر در نکا خبر داد و گفت: اکنون در مرحله تزریق واکسن برای گروه سنی بالای ۴۵ سال هستیم که تقریباً ۷۰ درصد افراد بالای 45 سال در شهرستان واکسن را دریافت کردند و امیدورایم تا با افزایش میزان واکسیناسیون طی دو ماه آینده بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان نکا واکسن دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علیرضا خانجانی امشب در مراسم افتتاح مرکز جدید واکسیناسیون کرونا که به همت مجموعه سپاه و بسیج در نکا آماده بکار شد، اظهار کرد: از لحاظ وضعیت بیماری در سطح شهرستان وضعیت خوبی نداریم و از نظر رنگ بندی، قرمز هستیم یعنی روزانه بیش از ۱۰ تا ۱۳ نفر بستری می‌شود و روزانه بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به شکل سرپایی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: حجم بیماران خیلی زیاد و تخت‌های بیمارستان تقریباً پر شده است برای همین از مردم خواهش کردیم که واقعاً رعایت کنند آن مواردی که راجع به پیشگیری در رابطه با حفاظت فردی و شرکت نکردن در اجتماعات عنوان شده واقعاً باید در سر لوحه کار باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان نسبت رعایت شرایط با میزان کاهش یا افزایش بیماری، خاطرنشان کرد: در موج‌های پنجگانه که تا الان داشتیم هرجا که رعایت نکردیم آمار بیماری بالا رفت و هر جا که درصد رعایت بالا آمد بیماری هم کاهش پیدا کرد بنابراین این ما هستیم که باید رعایت کنیم دستورالعمل‌هایی که ستاد کرونا می‌دهند قوانین و مقرراتی که در این زمینه وجود دارد برای حفظ و حراست از خودمان باید آنها را رعایت کنیم.

این مسئول در زمینه آخرین وضعیت واکسیناسیون در شهرستان نکا، اضافه کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر تا الان در نکا نوبت اول واکسن را دریافت کردند که به دو گروه با شرایط سنی و بیماران خاص تقسیم می‌شوند بدین صورت که در شهرستان برای گروه سنی بالای ۴۵ سال درحال تزریق هستیم یعنی بالای ۴۵ سال تقریباً ۷۰ درصد دریافت کردند با این فرض که بعضی از گروه‌های سنی ازجمله بالای ۷۰ سال تا ۸۵ درصد واکسن دریافت کردند.

وی افزود: گروه دومی که واکسن دریافت کردند بیماران خاص بودند که شامل بیماران دیالیزی، بیماران ام اسی، بیماران تالاسمی و سرطانی‌های خاص تحت شیمی‌درمانی بودند که این گروه‌ها نیز واکسن دریافت کردند.

خانجانی از واکسیناسیون برخی از مشاغ خاص مانند معلمان نیز در این مدت خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد معلمان یعنی حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر واکسن دریافت کردند و همینطور هیأت اجرایی انتخابات، دادستانی و مشاغل دیگر که در ستاد کرونا تعریف شد نیز واکسن را دریافت کردند.

وی در پایان افزود: البته اکنون در دریافت واکسن محدودیت داریم و هرچه جلوتر می‌رویم تعداد واکسن بیشتر می‌شود البته مرکز تجمعی سپاه و بسیج نیز امروز افتتاح شد که امیدواریم به کمک ما بیاید و امیدواریم تا با افزایش میزان واکسیناسیون طی دو ماه آینده بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان نکا واکسن دریافت کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه