اخبار داغ

یادداشت؛

وزیر جوان کرمانشاهی می‌تواند امید را به بازگرداند؟

وزیر جوان کرمانشاهی می‌تواند امید را به بازگرداند؟
برای کرمانشاهیان به خصوص جوانان، تغییر سن در سطح وزرا می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، کرمانشاهیان از گذشته تاکنون در پُست های ملی و مهم نقش آفرینی زیادی داشته اند. اگر به چند دهه اخیر نگاه کنیم قطعا در هر دوره ای نامی از یک کرمانشاهی در میان مقامات می بینیم که البته این موضوع نشان دهنده این است که کرمانشاه علاوه بر پتانسیل‌های سرزمینی، در حوزه معرفی مدیران ملی نیز پتانسیل ویژه ای دارد.

البته در این میان هر یک از مدیران کرمانشاهی کارنامه متفاوتی داشته اند. در این نوشتار سعی داریم به یک تغییر بزرگ نگاهی بیاندازیم که قطعا اثر چشمگیری در امیدآفرینی به جوانان این خطه دارد.

در دولت روحانی در سطح وزیران یک کرمانشاهی حضور داشت. بیژن زنگنه که از او به عنوان یک وزیر با سابقه زیاد و البته کرمانشاهی یاد می شد؛ او یکی از سالخورده ترین وزرای دولت بود. وزیری که البته با کل دولت از نظر سن همخوانی داشت!

فارغ از بررسی عملکرد زنگنه در وزارت نفت که در جای خود بایستی به دقت بررسی شود، حضور یک کرمانشاهی با سن و سال او در دولت برای جوانان کرمانشاه خیلی نمی توانست امیدآفرین باشد؛ بدون شک اگر زنگنه جوان بود،(فارغ از عملکرد او!) شاید می توانستیم این ادعا را بکنیم که حضور وزیری جوان در دولت می تواند برای جوانان امید آفرین باشد. اما اینگونه نبود و او سن زیادی داشت.

در این میان با رای مردم، آیت الله رئیسی انتخاب شد و حالا کرمانشاهیان شاهد این هستند که وزیری جوان از کرمانشاه در لیست کابینه حضور خواهد داشت که البته منتظر رای اعتماد مجلس است.

عیسی زارع پور جوانی از خطه استان کرمانشاه (شهرستان اسلام آبادغرب) است که به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد شده و حضورش می تواند آن امیدی که در 8 سال دولت روحانی با انتخاب وزرای کهنسال، برای جوانان به ناامیدی تبدیل شده بود، را برگرداند.

بدون شک پیر بودن در شرایط عادی و برای زندگی افراد جامعه جایگاه والایی دارد اما برای مدیران می تواند یک ضعف باشد زیرا فردی که سنش از جوانی و نشاط آن گذشته است، نمی تواند همچون یک جوان در پیگیری کارها چابک باشد. هر چند که از طرف دیگر حضور یک فرد سالخورده در یک پست مدیریت اجرایی همچون وزارتخانه این پیام منفی را به جوانان می دهد که جایی برای جوانان وجود ندارد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه