اخبار داغ

با وجود ابلاغ دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا؛

برخی کسبه کرمانشاهی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرد می‌کنند/ عدم استفاده از ماسک توسط فروشندگان

برخی کسبه کرمانشاهی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرد می‌کنند/ عدم استفاده از ماسک توسط فروشندگان
اگرچه اصناف ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند اما همچنان شاهد عدم استفاده از ماسک توسط عده ای از کسبه در کرمانشاه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، به دنبال شیوع کرونا بر رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله ضرورت استفاده از ماسک تاکید می شود و به منظور حفظ سلامت آحاد جامعه دستورالعمل‌هایی برای واحدهای صنفی تدوین و ابلاغ شده است.

استفاده از ماسک علاوه بر اینکه خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می دهد چرخه ویروس را کندتر می کند با این حال برخی از واحدهای صنفی از جمله فروشندگان در کرمانشاه آن را جدی نمی گیرند.

به نظر می رسد باید نظارت‌های بیشتری بر اصناف اعمال شود تا رعایت پروتکل های بهداشتی آن هم با وجود شیوع ویروس دلتا جدی تر گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,

, ,

۸۰ درصد کسبه کرمانشاهی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

, ۸۰ درصد کسبه کرمانشاهی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند, ۸۰ درصد کسبه کرمانشاهی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند,

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: روزانه ۱۲۰ پرونده تخلف برای اصناف کرمانشاه تشکیل می شود که دلیل عمده آن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک است.

, مرصادنیوز,

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: با کسبه ای که تخلف کنند تعارف نمی کنیم و آن ها را جریمه خواهیم کرد.

,

پهلوانی جریمه عدم استفاده از ماسک را یک میلیون تومان اعلام و عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد کسبه پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند.

,

, ,

وی افزود: البته واحدهای صنفی به طور مداوم مملو از جمعیت نیست بلکه اکثر مواقع خلوت هستند اما وسائل نقلیه عمومی با توجه به اینکه افراد کنار هم می نشینند عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی ضروری  تر است زیرا خطر ابتلا در این وسائل بیشتر است.

,

پهلوانی خاطرنشان کرد: فعالیت دست فروش ها معضلی است و در عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی موثر است.

,

وی عنوان کرد: تا زمانی که مردم نخواهند هیچ طرحی در کشور موفق نخواهد شد زیرا عده ای  قانون گریز هستند.

,

پهلوانی با بیان اینکه بازرسین اتاق اصناف در ایام تعطیل هم فعالیت مستمر داشته اند، تصریح کرد: با کسبه متخلف  بدون اغماض برخورد می شود.

,

اعمال جریمه های سنگین برای موارد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

, اعمال جریمه های سنگین برای موارد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی, اعمال جریمه های سنگین برای موارد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی,

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: اصناف موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و علاوه بر استفاده از ماسک،  ملزم به ضدعفونی کردن دستها و گندزدایی سطوح به ویژه پیشخوان، ترازو و قفسه ها شده اند.

, مرصادنیوز ,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری در فروشگاه های بزرگ گفت: در این مراکز نباید اجازه ندهند که جمعیت وارد فروشگاه شود.

,

, ,

خدادادیان با تاکید بر ضرورت ورود بازرسین اتاق اصناف و تعزیرات به این موضوع تصریح کرد: تاکنون واحدهای صنفی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکرده اند پلمب شده اند.

,

وی افزود: یکصد مکان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: پرونده واحدهای صنفی متخلف به استناد قانون هرعملی که تهدید علیه سلامت باشد جرم و مشمول مجازات است به شعبه مربوط به مقابله با کرونا ارجاع می شود.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: به منظور عدم رعایت پروتکل های بهداشتی جریمه های سنگین در نظر گرفته شده است و در این راستا مقام قضایی با حساسیت خاصی برخورد می کند.

,

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کسبه پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند، افزود: مرکز بهداشت به تنهایی نمی تواند برخورد کند باید اتاق اصناف به ویژه روسای اتحادیه ها هم نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند.

,

, ,

خدادادیان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از طریق پیامکهای آموزشی به اصناف انجام می شود اما پس از آموزش و تذکر با مواردی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند باید برخورد و تنبیهاتی در حوزه نظام صنفی لحاظ شود.

,

خدادادیان با بیان اینکه برای رعایت پروتکلهای بهداشتی باید نظارت بیشتری خصوصا از سوی اتحادیه های مربوطه انجام شود، گفت: با توجه به وضعیت معیشتی اصناف محدودیت های چندانی لحاظ نشد بلکه با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت می کنند.

,

وی از فعالیت یکصد بازرس بهداشت محیط خبر داد و افزود: در صورتی که مردم مواردی از عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه عدم استفاده از ماسک را مشاهده کردند با سامانه ۱۹۰تماس بگیرند.

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: به منظور تشدید نظارت بر واحدهای صنفی با اداره اماکن، تعزیرات و اتاق اصناف تیم مشترک تشکیل شده زیرا ویروس کرونا از نوع دلتا شوخی بردار نیست و اگر زنجیره آن قطع نشود به موج های بعدی خواهد انجامید.

,

وی با بیان اینکه همچنان برخی از مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، افزود: در حالی که مردم باید ترددهای غیرضروری را کاهش دهند، شاهد شلوغی خیابان ها و پارکها هستیم.

,

, ,

خدادادیان تصریح کرد: موارد ابتلا به کرونا دلتا در کودکان بسیار افزایش یافته در گذشته افراد زیر ۱۸سال به صورت خفیف مبتلا می شدند اما در نوع دلتا مواردی از مرگ هم مشاهده می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه