اخبار داغ

معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان خبرداد

برنامه‌ریزی برای واردات ۷۵ هزار تن گندم به استان زنجان

برنامه‌ریزی برای واردات ۷۵ هزار تن گندم به استان زنجان
رحمنی معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان گفت: گندم مورد نیاز استان تا پایان امسال از کشاورزان خریداری شده و نیمی از گندم مورد نیاز استان از طریق واردات تامین خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان خرید گندم در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 71 هزار تن گندم در استان زنجان از کشاورزان خریداری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه میزان مصرف گندم استان در حوزه خبازی سالانه حدود 150 هزار تن است تصریح کرد: بخشی از گندم مورد نیاز استان از تولید داخلی تامین شده اما بخشی نیز از طریق گندم‌های وارداتی تامین خواهد شد.

,

معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان با بیان اینکه امسال میزان تولید کشاورزانی زنجانی نیاز استان را تامین نمی‌کند تاکید کرد: در یک ماه گذشته 5 هزار تن گندم خارجی به استان زنجان وارد شده است.

,

وی با بیان اینکه خرید گندم توسط مراکز خرید همچنان ادامه دارد افزود: براساس برآورد انجام شده میزان خرید گندم در استان زنجان به 75 هزار تن می‌رسد.

,

رحمنی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای واردات گندم به میزان 75 هزار تن انجام شده است که واردات این میزان گندم به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد ابراز کرد: 75 هزار گندم خریداری شده از کشاورزان نیاز 6 ماه استان زنجان را تامین می‌کند.

,

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تامین گندم مورد نیاز استان انجام شده است اظهار داشت: شرایط را طوری تنظیم کردیم که در تامین گندم مورد نیاز استان به  صورت 100 درصدی متکی به گندم‌های وارداتی نیستیم.

,

معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان با تاکید براینکه هر سال مبنای محاسبه گندم مورد نیاز استان در تابستان است ادامه داد: تا پایان امسال گندم مورد نیاز استان زنجان در سیلو‌ها ذخیره شده و برای 6 ماه سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌ برای واردات گندم انجام شده است.

,

وی با اشاره به وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران عنوان کرد: 337 میلیارد تومان از مجموع 357 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

,

رحمنی خاطر نشان کرد: بیش از 90 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و در پرداخت بقیه مطالبات گندمکاران نیز مشکلی وجود ندارد.

,

وی در مورد اقدامات نیروی انتظامی در جلوگیری از خارج شدن گندم از استان زنجان بیان کرد: اقدامات خوبی در استان انجام شده و گندم‌های قاچاق به سیلو‌های استان بازگردانده شدند.

,

معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان با اشاره به اینکه بخشی از گندم تولیدی استان زنجان در دست کشاورزان برای خود مصرفی باقی مانده است افزود: کشاورزان از گندم‌های تولیدی خود به عنوان بذر استفاده می‌کنند چرا تامین بذر مورد نیاز کشاورزان سال گذشته مشکل داشت بنابراین کشاورزان امسال از تولید خود به عنوان بذر نگهداری کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه