اخبار داغ

با برنامه‌ریزی اصولی حتی می‌توانیم به المپیک صعود کنیم؛

مرتجی: نباید از فرناندز انتظار شق‌القمر داشت و باید به تیم ملی هندبال فرصت داد/ سجادی خاک‌خورده ورزش بوده و مشکلات آن را متوجه می‌شود

مرتجی: نباید از فرناندز انتظار شق‌القمر داشت و باید به تیم ملی هندبال فرصت داد/ سجادی خاک‌خورده ورزش بوده و مشکلات آن را متوجه می‌شود
سرمربی تیم هندبال سپاهان نوین گفت: ما نمی‌توانیم از فرناندز توقع شق القمر داشته باشیم و باید به او زمان کافی را بدهیم چون هیچ‌کس با ۵-۶ ماه نتیجه خاصی نگرفته است.
[

شهداد مرتجی، سرمربی تیم هندبال سپاهان نوین در گفت‌وگویی که با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا داشت، درخصوص آغاز زودتر از موعد لیگ برتر و سطح فنی آن اظهار داشت: با توجه به شروع زودهنگام لیگ سطح لیگ هنوز جای کار زیادی دارد چون بازیکنان به آن سطح آمادگی مطلوب نرسیده‌اند با این حال چند بازی با کیفیت نیز شاهد بودیم. شاید اگر فدراسیون در اعلام تاریخ فصل جدید تعجیل می‌کرد و در اردیبهشت زمان آغاز لیگ را اعلام می‌کرد شرایط متفاوت می‌شد و تیم‌ها زودتر آماده‌سازی را آغاز می‌کردند. البته فدراسیون به‌دلیل میزبانی از رقابت‌های قهرمانی آسیا در آذرماه مجبور به‌شروع زودتر از موعد لیگ بود که حال میزبانی را هم از ما گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
مرتجی درمورد علل ناکامی هندبال کشورمان در سال‌های اخیر تاکید کرد: یکی از آیتم‌های موفقیت در هندبال مربی خوب است. ما قبل از این باید امکانات هندبالمان را بهبود ببخشیم. نتیجه‌هایی که در گذشته کسب کردیم نتیجه فعالیت در بخش پایه بوده که باشگاه‌هایی مثل سپاهان و ثامن مشهد داشتند. ما چند سالی از این امر غافل شدیم و نتیجه آن‌را به چشم دیدیم اما خوشبختانه دوباره سرمایه‌گذاری در این بخش آغاز شده و ادامه دارد. ما نمی‌توانیم از فرناندز توقع شق القمر داشته باشیم و باید به او زمان کافی را بدهیم چون هیچ‌کس با ۵-۶ ماه نتیجه خاصی نگرفته است.
,
 
,
کمک مربی سابق تیم ملی هندبال در خصوص سخنان پاکدل رئیس فدراسیون درمورد سبک سازی در هندبال ایران با حضور فرناندز گفت: این‌که در هندبال سبک سازی کنیم مبحث عجیبی‌ست چون خود تیم‌های اروپایی نیز مدام سبک خود را عوض می‌کنند و ممکن است از سبک سرعتی به قدرتی تغییر سبک دهند. درست است که هندبال ما با اسپانیا شباهت‌هایی دارد ولی اگر قرار بر سبک‌سازی هم باشد باید از تیم‌های پایه شروع به این‌کار کنیم نه از بزرگسالان. چون بازیکنان بزرگسال از پایه چیز دیگری یاد گرفته اند و تغییر ذهن و عقیده ورزشی ‌آن‌ها کاری به مراتب سخت تر است.
,
 
,
وی درمورد مشکلات هندبال در مسیر موفقیت گفت: مشکل اصلی هندبال ما نبود بازی‌های تدارکاتی و امکانات و همچنین عدم فعالیت در زمینه پایه هاست. در زمان کریموف که به نتایج قابل قبولی رسیدیم هم امکانات بود، هم بازی تدارکاتی و هم فعالیت در زمینه پایه‌ها خوب بود. فقط آوردن یک مربی شرط نیست، ما باید امکانات و مربی‌های سازنده را روانه پایه‌ها کنیم و سرمایه اصلی را روی آن‌ها بگذاریم.
,
 
,
مرتجی درمورد دغدغه‌ها و انتظاراتی که باید در ادامه هندبال داشته باشیم تاکید کرد: ما می‌توانیم حتی به صعود به المپیک فکر کنیم. بحرین با سرمایه گذاری اصولی در چند سال اخیر از ما هم جلو زد و به المپیک نیز صعود کرد و در همین مسیر قطر را شکست داد. باید با برنامه‌ریزی اصولی ظرف ۷ الی ۸ سال آینده تلاش کنیم تا بتوانیم هندبال را نیز المپیکی کنیم. باز هم تاکید می‌کنم که در این راه باید دغدغه اصلی توجه به پایه‌ها باشد و سبک آن‌ها را تغییر دهیم.
,
 
,
بازیکن سابق تیم ملی هندبال پیرامون خواسته‌ها از وزیر جدید ورزش و جوانان گفت: اقتصاد و ورزش به هم مرتبطند و اقتصاد حامی ورزش ماست و نباید بلاتکلیف باشیم. باید سجادی با حمایت‌های مالی خوب هوای ورزش را داشته باشد. چون سجادی از گذشته در ورزش بوده و معاونت وزارت را در دوره‌ای در اختیار داشت، خاک خورده این عرصه است و مشکلات ورزش را متوجه می‌شود.
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه