اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد؛

تخصیص اعتبار ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مشاغل خانگی در هرمزگان

تخصیص اعتبار ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مشاغل خانگی در هرمزگان
ابراهیمی از تخصیص اعتبار ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون به مشاغل خانگی در هرمزگان خبر داد و گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه منطبق بر ظرفیت ها و اولویت های منطقه و مورد تائید دستگاه های اجرایی و متقاضیان آماده ورود به بازار کار اعطا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: یکی از زمینه هایی که می توان در آن به توفیقات در عرصه اشتغالزایی رسید فعال کردن ظرفیت مشاغل خانگی در استان هرمزگان است.

وی افزود: استان هرمزگان با توجه به غنایی که از جهت صنایع دستی و اشتغال های خرد خانگی برخوردار بود لازم بود در این حوزه ورود بیشتری صورت گیرد که خوشبختانه این امر محقق شده است و در کنار طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در استان هرمزگان هم در حال اجرا است اعتبار در نظرگرفته شده برای حمایت از این نوع مشاغل نیز با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: کل اعتبار مشاغل خانگی در سال ۹۹ بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بود اما این اعتبار در سال ۱۴۰۰ با افزایش بیش از ۷ درصد به ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است که این امر موجب در برگیرندگی متقاضیان بیشتری برای راه اندازی مشاغل خانگی خواهد شد.

ابراهیمی تصریح کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه منطبق بر ظرفیت ها و اولویت های منطقه  و مورد تائید دستگاه های اجرایی و متقاضیان آماده ورود به بازار کار اعطا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب حمایت از راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی ۲ نوع تسهیلات به متقاضیان اعطا می شود که نوع اول به افراد مستقل و کسانی که به تنهایی می خواهند کسب و کار خانگی راه بیاندازند تا سقف ۵۰ میلیون تومان است و نوع تسهیلات دوم برای پیشران ها و پشتیبان ها است که به ازای هر نفری که سر کار ببرند ۵۰ میلیون تومان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تاکید کرد: بنابر ابلاغ وزارتخانه ۱۸۴ میلیاردریال از این تسهیلات سهم بانک توسعه تعاون و ۱۸۴ میلیاردریال سهم بانک رفاه کارگران برای پرداخت تسهیلات به متاقضیان راه اندازی مشاغل خانگی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه