اخبار داغ

یک مقام مسئول خبر داد:

کاهش ۴ درصدی مصرف آب تهران طی ۲ ماه گذشته/ وضعیت ذخایر آبی استان هم‌چنان بحرانی است

کاهش ۴ درصدی مصرف آب تهران طی ۲ ماه گذشته/ وضعیت ذخایر آبی استان هم‌چنان بحرانی است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای نخستین بار مصرف آب شرب پایتخت در تیر و مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته ۳ تا ۴ درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا بختیاری بیان کرد: امسال شرایط منابع آبی استان تهران بحرانی بود و علی‌رغم کاهش ۳۵ درصدی بارندگی‌ها، کسری ۳۸۰ میلیون مترمکعبی مخازن سد‌ها و رشد حدود ۳ درجه‌ای دمای هوا، توانستیم بدون قطع آب و حتی بدون اجرای سناریو‌های کاهش فشار آب از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: سالانه حدود ۲.۵ درصد میزان مصرف آب در شهر تهران به دلیل رشد جمعیت افزایش می‌یابد و این رشد مصرف طبیعی است، اما امسال با وجود رشد تعداد مشترکان، مصرف آب در سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تنها یک درصد بیشتر شده و این کاهش مصرف نشان‌دهنده مشارکت و همکاری بالای مردم برای گذر از بحران آب بوده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن قدردانی از شهروندان و درخواست استمرار این مشارکت گفت: وضعیت ذخایر آبی استان هم‌چنان بحرانی است به گونه‌ای که شاهد کاهش ۱۱۰ میلیون مترمکعبی ذخیره سد ماملو نسبت به سال گذشته هستیم.
,
 
,
بختیاری با اشاره به بیلان منفی ۱۵۰ میلیون مترمکعبی تهران افزود: ما هر سال ۱۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ورودی ذخایر زیرزمینی، آب برداشت می‌کنیم و حدود ۸۵ درصد یعنی دو برابر حد مجاز از منابع آبی تجدیدپذیر استفاده می‌کنیم.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی سال آبی آینده در بهترین حالت سال نرمالی خواهد بود و خبری از ترسالی نیست؛ ما با در نظر گرفتن بحرانی‌ترین شرایط احتمالی و تدوین بدترین سناریو‌های ممکن از غافل‌گیری در پاییز و زمستان جلوگیری می‌کنیم و ذخایر استراتژیک منابع آب را برای پاییز و زمستان حفظ خواهیم کرد.
,
 
,
وی در پایان تاکید کرد: درخواست ما برای صرفه‌جویی آب از سوی مشترکان به معنای صرفه‌جویی در مصارف بهداشتی و سلامتی نیست چراکه علی‌رغم فشار بسیار زیاد بر بدنه شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکنون حتی یک ساعت نیز قطع آب نداشتیم که از شهروندان تقاضا داریم در مصارف غیرضروری صرفه‌جویی داشته باشند.
,
 
,

انتهای پیام

,

انتهای پیام

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه