اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی:

حجم واکسن‌های وارد شده به خراسان شمالی افزایش پیدا کرد/ ایجاد انبار دارویی در خراسان شمالی ضرورت دارد

حجم واکسن‌های وارد شده به خراسان شمالی افزایش پیدا کرد/ ایجاد انبار دارویی در خراسان شمالی ضرورت دارد
سید محمد پاکمهر گفت: طی پیگیری‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی ومتولیان سلامت در استان و نائب رئیس بهداشت در مجلس شورای اسلامی حجم واکسن های وارد شده به استان به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد پاکمهر، نائب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: باتوجه به اینکه میزان واکسیناسیون خراسان شمالی در مقایسه با میانگین کشوری پایین تر بود، بعد از بررسی های صورت گرفته، طی دو هفته گذشته بالغ بر 50 هزار دوز واکسن وارد استان شده و تقریبا استان در آستانه نزدیک شدن به میانگین کشوری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 240 هزار دوز واکسن وارد استان شده است، گفت: در حال حاضر روزانه بین پنج هزار تا هفت هزار دوز واکسن  برای گروه های هدف تزریق می شود و شرایط دریافت واکسن برای استان روند بهتری به خود گرفته است.

,

پاکمهر یادآور شد: سهم استان خراسان شمالی به نسبت تناسب جمعیتی در کشور در مقایسه با بسیاری از استان های همسان، کم بوده که اکنون این روند تسریع شده و واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است، همچنین روزانه مراحل واردات واکسن به خراسان شمالی بررسی می شود.

,

 

,

واکسیناسیون میزان فوت و شدت بیماری را کاهش می دهد

, واکسیناسیون میزان فوت و شدت بیماری را کاهش می دهد, واکسیناسیون میزان فوت و شدت بیماری را کاهش می دهد,

این مقام مسئول افزود: گفتنی است که باید به تمام کسانی که واکسن را دریافت می کنند این هشدار داده شود که علی رغم اینکه دو دوز واکسن دریافت کرده اند، به دلیل جهش و سوپر جهشی که در این ویروس اتفاق می افتد، شانس مقاومت در برابر این واکسن ها بالاست و ممکن است افراد مجددا مبتلا شوند.

,

وی افزود: بنابراین بعد از دریافت واکسن، در افراد اعتماد کاذبی ایجاد نشود که با تزریق واکسن به کرونا مبتلا نخواهند شد، زیرا با توجه به تغییر ماهیت این ویروس افرادی که قبلا مبتلا شده اند یا واکسن را دریافت کرده اند باید پروتکل های بهداشتی را به شیوه کامل رعایت کنند.

,

پاکمهر نقطه قوت واکسیناسیون را کاهش میزان مرگ و میر و شدت بیماری خواند و گفت: این نکته مدنظر قرار گیرد که قطعا دریافت واکسن مانع ابتلا نخواهد شد.

,

نائب رئیس کمسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعا نبود انبار دارویی و سوله بحران در خراسان شمالی مشکل زا خواهد شد، گفت: پنج کارخانه تولید سرم در کشور فعال هستند که در مجموع به صورت ماهانه 16 و نیم میلیون بطری سرم تولید می شود، این در حالی است که میزان مصرف سرم در این مدت حدود 12 میلیون بطری است که در پیک پنجم کرونا با توجه به افزایش تقاضا این تعداد به 15 میلیون بطری در ماه رسید.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: کارخانه سرم سازی تبریز به دلیل نوسازی و بازسازی مدتی از مدار تولید خارج شد که سبب کمبود سرم شد که با واردات این مشکل حل است و اکنون نیز به میزان کافی مورد نیاز کشور سرم تولید می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

,

 

,

هیچ‌گونه کمبودی در زمینه داروهای بیماران کرونایی وجود ندارد

, هیچ‌گونه کمبودی در زمینه داروهای بیماران کرونایی وجود ندارد, هیچ‌گونه کمبودی در زمینه داروهای بیماران کرونایی وجود ندارد,

وی در رابطه با داروهای بیماران کرونایی نیز توضیح داد: به دلیل حجم مصرف بالا، تقاضا افزایش پیدا کرد و چندین برابر شد، که باعث کمبوداتی در کشور شد، اما اکنون هیچ گونه کمبودی برای بیماران بستری و سرپایی کرونایی در سطح کشور وجود ندارد.

,

پاکمهر بیان داشت: نکته مهم این است که برای مهار و به نوعی کنترل این بیماری، مردم باید به این باور برسند که ویروس با جهشی که دارد، وحشی تر و کشنده تر می شود و باید میزان رعایت پروتکل ها افزایش پیدا کند تا زنجیره انتقال قطع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه