اخبار داغ

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران:

رشته‌های دانشگاهی باید به شغل تبدیل شوند/ موافقت با بین‌المللی‌شدن مرکز «فذا» آمل

رشته‌های دانشگاهی باید به شغل تبدیل شوند/ موافقت با بین‌المللی‌شدن مرکز «فذا» آمل
عبدالرضا شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه هدف ما تبدیل شغل است، گفت: رشته های دانشگاهی ما باید تبدیل به شغل شود، فرق ما با دانشگاه های دیگر که برای کارشناسی، ارشد و دکتری هستند نیز هم این است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عبدالرضا شیخ الاسلامی سه شنبه شب در نشست خبری که در دانشگاه فذا امل برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ مرکز علمی کاربردی در استان داریم، که ۲۰ مرکز دانشجو برای امسال می پذیرند و  حدود ۷ هزار دانشجو در مراکز ما تحصیل می کنند، که ۲۷ درصد در حوزه صنعتی، ۵۲ درصد مدیریت، ۱۷ درصد فرهنگ و هنر و متاسفانه تنها ۴ درصد رشته های کشاوری کار می کنند.

وی ادامه داد: این مسئله ما را رنج می دهد در استانی که محصول کشاورزی دارد و باید صنایع تبدیلی انجام شود، چرا هرم دانشجویی در حوزه کشاورزی کم است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی مازندران با بیان اینکه هدف ما تبدیل شغل است، عنوان کرد: رشته ها ما باید تبدیل به شغل شود، فرق ما با دانشگاه های دیگر که برای کارشناسی، ارشد و دکتری هستند نیز هم این است.

وی استعداد علمی استان را بالا دانست و اظهار کرد: در سطح استان دانشگاه هایی داریم که رنکینگ جهانی دارند، استعداد استان بالاست ولی در مجموع علمی کاربردی که کشور ضعیف برخورد کردیم، بیشتر به دنبال مدرک گرایی رفتیم، در بعد از انقلاب مدرک مهم بود اما امروز خلا کارافرینی است، چیزی که بعد از صندلی دانشگاه کار ایجاد کند.

شیخ الاسلامی تصریح کرد: امروز می بینم  افرادی که فقط تجربی کار می کنند، علم این فن را بلد نیستند و به همین خاطر تعمیرات انجام می شود ولی باز وسایل خرای خواهند شد؛ چرا که فرد علم  اگاهی این وسیله را ندارد و فقط تجربی آموخته است، این مشکل کشور ماست و اگرحل نکنیم صنعت دچار مشکل می شود.

وی سه مرکز علمی کاربردی را در آمل از مراکز خوب استان خواند و افزود: سه مرکز خوب در آمل داریم که جزء مراکز مهم است، فذا که ماموریتش جامع علمی کاربردی است و دو افتخار به تازگی در این مراکز رقم خورده است،  ایجاد رشته زبان بین الملل که در سه استان شمالی تنها  مرکز خواهد بود و از لحاظ فنی مورد تایید مجامع بین المللی است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی مازندران از موافقت با بین المللی کردن مرکز فذا خبر داد و خاطرنشان کرد:  یکی از فاکتورها برای تحصیل محیط خوب و طبیعت انجاست، اگر از کشورهای دیگر بخواهند برای تحصیل بیاید یکی از آن همجواری با دریا و جنگل است و این عمل شود پذیرش دانشجوهای خارجی در مازندران روند خوب خواهد داشت.

وی دانشگاه فرهنگ و هنر واحد5 مازندران را یکی از دانشگاههای برتر استان دانست و بیان کرد: رشته هائ که در این دانشگاه تحصیل می کنند مانند، روابط عمومی و .. خلاء هایی هستند که در استان وجود دارد و امسال هم رتبه بالایی در دانشگاه علمی کابردی داشته است.

 شیخ الاسلامی از دیگر مراکز فعال شهرستان را دانشگاه لبنی دوشه هراز عنوان کرد و افزود: مرکز دیگری که با هدف باز شد مرکز لبنی دوشه هراز است که جا دارد از مدیرعامل ان تشکر کرد که کارخانه هایی در کشور وجود دارند که به حوزه دانشگاهی می پردازند در واقع این دانشگاه برای خلا بخش کشاورزی است و برای استانی که هنر، خدمات، گردشگری و دیگر بخش ها جایگاه خوبی دارند ولی کشاورزی نه می تواند روند خوبی داشته باشد.

وی سطح دانشگاههای علمی کاربردی در آمل گفت: یکی از چیزهای مهم دانشگاه علمی کاربدی سطح بندی است که  وخوشبختانه ما ممتاز سطح دو داشتیم و سطح یک در کشور وجود ندارد، هزار کد مدرسی صادر کردیم که این رقم بالایی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی دوشه هراز نیز با اشاره به این شرکت عنوان کرد:  به طور مستقیم 2 هزار نیرو و5 شرکت وابسته به دوشه هراز فعالیت می کنند.

وی از تاسیس دانشگاه لبنی دوشه هراز خاطرنشان کرد:  با دو رشته از ۹۹ شروع کردیم  ودر مسیر اولیه هستیم ماموریت ما این است که در راستای اهداف شرکت و کارخانه به رشته های چون صنایع غذایی، کنترل مواد غدایی و.. بپردازیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی دوشه هراز تصریح کرد: از مهر امسال با ورودی های جدید، ترم سه دانشگاه را نیز خواهیم داشت که با امکاناتی که در شرکت وجود دارد از پتانسیل شرکت در راستای بهره بری هر چه بیشتر استفاده کنیم.

وی از دانشجویان این دانشگاه را از کارکنان شرکت خواند و اظهار کرد: بخش بیشتر دانشجویان از کارکنان شرکت هستند، در این دانشگاه هم از افراد غیر شاغل و هم شاغلین می توانند وارد این دانشگاه شوند.

افرا، رئیس دانشگاه علم و هنر آمل نیز در این نشست خبری بیان کرد: ۴ مرکز درمازندران وجود داشت که پنجمین در امل بود یکی از آن بسته شد ولی همچنان پنجم در استان هستیم.

وی با بیان اینکه امسال بعنوان مرکز نمونه استان معرفی شدیم، خاطرنشان کرد: در مازندران مرکز نمونه و در کشور در میان۶۰۰ مرکز ، جز ۱۰ مرکز برتر انتخاب شدیم که این کار ما را سخت تر می کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه