اخبار داغ

فرماندار مشهد:

۳۰ درصد از بستری‌شدگان کرونا در مشهد غیربومی هستند/ رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی

۳۰ درصد از بستری‌شدگان کرونا در مشهد غیربومی هستند/ رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی
هاشمی ضمن اعلام درخواست تسریع روند واکسیناسیون در مشهد گفت: بیش از ۳۰ درصد از بستری شدگان کرونا در مشهد غیربومی هستند و امیدواریم با کاهش ورود مسافر آمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون آخرین وضعیت کرونا ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات بسیج جامعه پزشکی در مقابله با این ویروس اظهار کرد: از مراکز درمان سرپایی بسیج در مشهد بازدید به عمل آمد و اقداماتی امیدوارکننده در قالب طرح شهید سلیمانی در حاشیه شهر مشهد صورت گرفته است که این طرح کشوری ابتدا از مشهد آغاز شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه 30 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مشهد فعال هستند و بیش از 950 دز واکسن مصرف شده است افزود: 4 مرکز سرپایی هلال احمر نیز فعالیت خودش را آغاز کرده‌اند.

,

فرماندار مشهد با اشاره به این مطلب که هر چند سرعت انتقال این بیماری کاهش اندکی داشته اما وضعیت مشهد در زمینه شیوع بیماری کرونا مطلوب نیست گفت: با تعطیلی 2 هفته‌ای اخیر و ایجاد محدودیت ها مسافرت ها به شدت کاهش داشته است.

,

وی افزود: البته امکان تمدید این محدودیت‌ها در مشهد مشخص نیست و تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

,

هاشمی ادامه داد: باتوجه به دستور ممنوعیت تردد بین استانی، تصمیم اخذ شده در مورد مشهد مقدس این بود که تنها شهرستانی که در کشور ممنوعیت تردد شهرستانی ایجاد کرد ستاد کرونای مشهد بوده است.

,

وی با اعلام اینکه تردد مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی بیش از 70 درصد کاهش داشته افزود: کمتر از 15 درصد ظرفیت هتل ها در مشهد پذیرش مسافر دارند.

,

فرماندار مشهد ضمن اشاره به همراهی مردم در مقابله با کرونا  تصریح کرد: هیئت های مذهبی در ایام محرم بیش از 70 درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند.

,

وی افزود: برای تسریع در روند واکسیناسیون در شهرستان مشهد درخواست واکسن ارسال شده ولی با کمک بسیج به روند پوشش کامل واکسیناسیون در حاشیه شهر امیدوار هستیم البته قطعا باید از پتانسیل اصحاب رسانه و ائمه جماعات در مساجد و محلات برای اغنای مردم در زمینه تزریق واکسن استفاده شود.

,

هاشمی با تأکید بر این مطلب که همه سازمان ها مکلف هستند با کادر درمان همکاری و کمک رسانی داشته باشند خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد از بستری های مشهد افراد خارج از خراسان رضوی و غیربومی هستند و امیدواریم با کاهش ورود مسافر به مشهد، امار مبتلایان به ویروس کرونا و بستری ها نیز کاهش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه