اخبار داغ

آقایان مسئول! اوضاع وخیم گیلان را فریاد بزنید؛

کرونا همچنان در گیلان جولان می‌دهد/ ورود سپاه به حوزه تامین اکسیژن بیمارستان های استان+ عکس

کرونا همچنان در گیلان جولان می‌دهد/ ورود سپاه به حوزه تامین اکسیژن بیمارستان های استان+ عکس
در پیک پنجم کرونا به سر می بریم. تخت های بیمارستانی پر از بیماران کرونایی شده و بسیاری از گیلانی ها هم به دلیل کمبود امکانات به صورت سرپایی به وضعیت شان رسیدگی می شود. این روزها در این دیار شاید کمتر خانه ای بیابید که بیمار نداشته باشد یا اعضای خانواده در دوران نقاهت به سر نبرند این در حالی است که اگر مسئولین ذیربط در تعطیلات چند باره ماه های اخیر درد مردم را فریاد می زدند و راه های ورودی استان را به روی مسافرانی که بی توجه به شیوع کرونا به فکر خوش گذرانی در استانی که مشکلات زیرساختی زیادی در عرصه بهداشت و درمان داشته، می بستند اکنون خیلی از گیلانی ها شاهد این روزهای تلخ و سیاه نبوده و عزادار عزیزان شان نمی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، کشور ما روزهای سیاه کرونایی را پشت سر می‌گذراند، این ویروس منحوس تاکنون جان میلیون‌ها انسان از پیر و جوان و حتی کودک را گرفته است و علاوه بر دشواری‌هایی که به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر مردم تحمیل شده، بار روانی بسیار سنگینی را نیز بر جوامع تحمیل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
گیلان اما در این بین وضعیت اسف باری دارد؛ زیرساخت‌های فرسوده درمانی و قدمت بالای بیمارستان‌ها و تجهیزات در کنار پایین بودن تعداد تخت‌های بیمارستانی به نسبت جمعیت مبتلا و کمبود امکانات ضروری مانند کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی، زندگی را بر گیله مردان و گیله زنان سخت کرده است.
,
 
,
شیوع نوع پیشرفته ویروس کرونا در گیلان
, شیوع نوع پیشرفته ویروس کرونا در گیلان, شیوع نوع پیشرفته ویروس کرونا در گیلان,
 
,
طبق گفته ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر هزار و ۹۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند که حال ۳۰۸ نفر از آنها بد گزارش شده است.
,
 
,
نکته حائز اهمیت در جدیدترین اظهارات سالاری، اشاره وی به شیوع نوع پیشرفته ویروس کرونا در استان گیلان و وخامت حال مراجعه کنندگان است که با توجه به کمبود تجهیزات در استان، این آمار و گزارشات بسیار نگران کننده بوده و باید اقدامات جدی‌تری برای رفع آن در نظر گرفت.
,
 
,
تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در گیلان بی سابقه است
, تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در گیلان بی سابقه است, تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در گیلان بی سابقه است,
 
,
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رکوردی بی سابقه تعدادی فوتی های گیلان در روز سوم شهریور ماه به ۵۳ نفر رسید، آمار بستری‌ها نیز همچنان روند صعودی دارد و نگران کننده است.
,
, ,
 
,
آقایان! اوضاع وخیم گیلان را فریاد بزنید
, آقایان! اوضاع وخیم گیلان را فریاد بزنید, آقایان! اوضاع وخیم گیلان را فریاد بزنید,
 
,
اما آنچه که مایه نگرانی گیلانی ها شده این است که ظاهرا برخی صرفا سعی دارند به هر طریقی که شده اوضاع را آرام نشان دهند و این اظهارات غیرمسئولانه می‌تواند بر توجهات ملی مبنی بر اختصاص تجهیزات و اعتبارات بهداشتی و درمانی به گیلان رنجور ما تاثیر سوء بگذارد.
,
 
,
طبق مشاهدات میدانی، واکسن کرونا در گیلان به تبع سراسر کشور کم است و بسیاری از افراد که دوز اول واکسن را دریافت کرده بودند هنوز دوز دوم را نزدند، بماند که بسیاری از افراد حتی مشاغل پرخطر هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند و بسیاری به دلیل همین سهل انگاری‌های مسئولان کشوری و استانی به کرونا مبتلا می‌شوند و ناچارا به قرنطینه می‌روند.
,
 
,
ماجرای قرنطینه شدن مردم نیز رنج مضاعفی است که این روزها ناچارا به آن تن داده‌ایم. در حالی که اوضاع اقتصادی کشور مناسب نیست و برخی از اقشار جامعه که به صورت روز مزد کار می‌کنند باید برای زنده ماندن قرنطینه خانگی را نیز تحمل کنند و این در حالی است که متاسفانه ساز و کاری برای کمک به مردم ضعیف و نیازمند از سوی دولت تعبیه نشده و اگر اقدامی صورت گرفته از سوی خیران و سپاه و بسیج در قالب طرح مواسات بوده است که اگر چه اقدامی ارزشمند اما با توجه به شرایط فعلی ناکافی است.
,
 
,
این نکته هم قابل اهمیت است که اگر مسئولین ذیربط در تعطیلات چند باره ماه های اخیر درد مردم گیلان را فریاد می زدند و راه های ورودی استان را به روی مسافران می بستند اکنون خیلی از گیلانی ها شاهد این روزهای تلخ و سیاه نبوده و عزادار عزیزان شان نمی شدند.
,
 
,
ورود سپاه قدس گیلان به حوزه تامین اکسیژن بیماران کرونایی
, ورود سپاه قدس گیلان به حوزه تامین اکسیژن بیماران کرونایی, ورود سپاه قدس گیلان به حوزه تامین اکسیژن بیماران کرونایی,
 
,
در روزهای سخت کرونایی که گیلان از اسفندماه سال ۹۸ با آن دست و پنجه نرم می کند بودند کسانی که برای حفظ سلامت مردم از جان خود هم مایه گذاشتند. نیروهای بسیجی و پاسداران در روزهای اولیه شیوع کرونا و هم اکنون نیز که در پیک پنجم کرونا به سر می بریم با حضور در بیمارستان ها در کنار کادر درمان به خدمات رسانی به بیماران پرداختند.
,
 
,
سپاه قدس گیلان نیز در هر جا که لازم بوده با تمام قوا وارد میدان عمل شده است. از تولید ماسک و گان در روزهای اولیه شیوع کرونا توسط بسیجی ها گرفته تا اجرای طرح شهید سلیمانی و هم اکنون نیز تأمین کپسول اکسیژن برای بیمارستان های استان.
,
 
,
سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه اهدا و توزیع کپسول‌های اکسیژن به دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از مشکلات استان را کمبود اکسیژن در برخی از بیمارستان‌ها دانست و بیان کرد: با توجه به افزایش بیماران کرونایی در گیلان بیمارستان‌های استان نیاز به کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ ساز داشته و اقداماتی در این خصوص انجام شده است.
,
 
,
وی با اشاره به تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن توسط سپاه قدس گیلان، تصریح کرد: پیرو نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ۵۰۰ کپسول اکسیژن ۴۰ کیلویی، با کمک خیرین تعداد قابل توجه‌ای کپسول اکسیژن تهیه شده و به بیمارستان‌های استان تحویل داده شد.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
سردار عبدالله پور با تاکید بر ادامه دار بودن تهیه کپسول اکسیژن در این استان، بیان کرد: با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های استان به اکسیژن امروز ۱۸۸ دستگاه کپسول اکسیژن تهیه شد و محموله بعدی شامل ۱۶۰ کپسول خواهد بود که تا ۴۸ ساعت آینده وارد گیلان می شود و تا چند روز آینده مابقی را تحویل کادر درمان می دهیم.
,
 
,
وی با اشاره به خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان در طول دوران بحران کرونا، تصریح کرد: در طول بحران کرونا بسیاری از ظرفیت‌ها در کنار کادر بهداشت و درمان به خدمت مردم درآمده‌اند و لازم است همه در کنترل و ریشه‌کن کردن بیماری کرونا، پای کار باشند.
,
 
,
 
,
فرمانده سپاه قدس گیلان، نقش خیرین و پایگاه‌های بسیج در کنترل موج‌های سنگین کرونا را بسیار مهم دانست و افزود: در روزهای کرونایی خیرین، مردم، پایگاه‌های مقاومت بسیج و موکب های گیلانی علیرغم مشکلات اقتصادی شدید، پا به پای کادر درمان در کنترل کرونا بوده و در رزمایش مواسات، تهیه کپسول اکسیژن و رفع کمبودهای بیمارستانی نقش مهمی را ایفا کردند.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
کرونا همچنان مهمان ما است/ پروتکل‌ها را جدی بگیرید
, کرونا همچنان مهمان ما است/ پروتکل‌ها را جدی بگیرید, کرونا همچنان مهمان ما است/ پروتکل‌ها را جدی بگیرید,
 
,
با مقایسه تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا می بینیم که کرونا همچنان مهمان ناخوانده مردم ما خواهد بود و اگر مردم نیز به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند و عدم حضور در تجمعات و سفرها و … را جدی نگیرند نه تنها فرجی حاصل نمی‌شود بلکه پیک‌های بعدی با قدرت و سرایت و کشندگی بیشتری در انتظار جامعه خواهد بود.
,
 
,
واضح و مبرهن است که مهمترین، موثرترین و در دسترس‌ترین شیوه مقابله با کرونا و کنترل میزان ابتلا به آن، رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه ماسک است و مردم صبور ما می‌بایست در این روزهای سخت عزم خود را برای یاری رساندن حداکثری به کادر خسته و رنجور درمان جزم کنند تا با افزایش واکسیناسیون راه حل مطمئن‌تری برای ریشه کنی آن به دست آید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه