اخبار داغ

واکنش سازمان غذاودارو درباره واردات واکسن سینوفارم از منابع نامعتبر

واکنش سازمان غذاودارو درباره واردات واکسن سینوفارم از منابع نامعتبر
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تنها واکسن چینی دارای مجوز مصرف در ایران سینوفارم پکن است که در ماه‌های اخیر وارد کشورمان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران گفت: ایران از ابتدای واردات واکسن تاکنون تنها واردکننده و مصرف‌کننده سینوفارم پکن بوده است که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت هم قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره اظهاراتی مبنی بر واردات واکسن سینوفارم از منبعی که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت ندارد، گفت: آنچه در ایران عرضه و مصرف شده، پلتفرم اصلی و دقیقا آن واکسنی است که از سوی سازمان بهداشت جهانی مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده است.
,
 
,
جهانپور با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر واردات واکسن سینوفارم از منابع نامعتبر، گفت: به طور کلی چین پنج واکسن کرونا عرضه کرده است که شامل سینوفارم پکن، سینوفارم ووهان، سینوواک، کان سینو و یک واکسن دیگر است. باید توجه کرد که سینوفارم پکن از واکسن‌هایی است که مورد تایید WHO قرار گرفته است و ما هم این واکسن را وارد کشور می‌کنیم.
,
 
,
او گفت: بر همین اساس هم تنها واکسن چینی دارای مجوز مصرف در ایران سینوفارم پکن است که در ماه‌های اخیر  وارد شده است. ایران از ابتدای واردات واکسن تاکنون تنها، واردکننده و مصرف کننده سینوفارم پکن بوده است که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت هم قرار دارد. در ضمن این به معنای نامعتبر بودن واکسن سینوفارم ووهان نیست. چرا که ده‌ها میلیون دوز از این واکسن در خود چین استفاده شده است. ضمن اینکه حسب اطلاع سینوفارم ووهان نیز در حال انتقال به پلتفرم اصلی‌ است و در آینده احتمالا تنها یک واکسن سینوفارم از سوی چین عرضه خواهد شد.  
,
 
,
سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در هر صورت آنچه در ایران عرضه و مصرف شده، پلتفرم اصلی و دقیقا آن واکسنی است که از سوی سازمان جهانی بهداشت مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده و داده‌ها و یافته‌های موجود از اثربخشی آن در ایران، مستندات و مدارک کارآیی و اثربخشی پلتفرم اصلی یا همان سینوفارم پکن محسوب خواهد شد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایسنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه