اخبار داغ

امام جمعه موقت ساری:

واگذاری مسئولیت‌ها در دولت جدید براساس شایسته سالاری باشد/لزوم پرهیز از تنش‌ها برای خدمت بیشتر به مردم

واگذاری مسئولیت‌ها در دولت جدید براساس شایسته سالاری باشد/لزوم پرهیز از تنش‌ها برای خدمت بیشتر به مردم
یوسف یوسف‌پور با اشاره به استقرار دولت جدید گفت: مسئولیت‌ها و انتصابات باید براساس تعهد، مهارت، توانمندی و قدرت صورت گیرد و همه برنامه و پست‌ها طبق شایسته سالاری انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی اظهار کرد: تقوی الهی یعنی اوج اخلاق اسلامی و کرامت اخلاقی است.

وی با بیان اینکه خداباوری، خداناظری و خداترسی از مظاهر تقوای الهی است، گفت: اگر انسان بخواهد کارش در دنیا با کرامت و سعادت پایان یابد و در آخرت با امنیت باشد، باید به تقوای الهی پناه برد، از این رو نیاز به تزکیه نفس و خودسازی است.

امام جمعه موقت ساری اصلاح باطن و ظاهر، ساماندهی امور دین و معیشتی، رابطه شایسته بین خود و خدا و رابطه حسنه با مردم را از ویژگی‌های افراد باتقوا ذکر کرد و گفت: سه ویژگی را باید افراد مؤمن انجام دهند.

یوسف پور یادآور شد: اگر در جامعه‌ای مشکل و فساد وجود دارد ناشی از آن است که دل و جان جامعه خدایی نشده است و در پایبندی و عمل به اخلاق اسلامی و آداب دینی کم آورده و رابطه با خداوند به شایستگی رعایت نشده است.

امام جمعه موقت ساری در خطبه دوم نمازجمعه به برخی مناسبت‌های هفته پیش روی اشاره و اضافه کرد وبا گرامیداشت ایام شهادت آل الله از عاشورا به عنوان بزرگترین مصیبت در اسلام و تاریخ بشریت یاد و گفت: بزرگداشت آن به منزله تعظیم شعائر اسلامی است.

وی گفت: پرچمی که حضرت امام حسین (ع) در کربلا برافراشت و صحنه عشق و ایثار، بزرگترین صحنه خداخواهی و خداجویی بوده است.

یوسف پور با بیان اینکه کربلا مأموریت دارد نقش مکه مکرمه و مدینه منوره را تا آخر تاریخ بشریت در گوزش زمان طنین انداز کند، افزود: عاشورا و اربعین حسینی بستر قیام حضرت مهدی (عج) را عهده دار است.

امام جمعه موقت ساری با عنوان اینکه به رغم شرایط کرونایی ایام عزای حسینی با شکوه و با رعایت پروتکل‌های اجتماعی همراه با شور و شعور برگزار شد، تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا هر روز جان شماری از عزیزان را می‌گیرد، با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان و سلامت گفت: انتظار داریم مسئولان به چاره جویی مؤثر و کارآمد بپردازند و مردم نیز شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امام جمعه موقت ساری هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی وباهنر را گرامیداشت و افزود: با همت رهبر بزرگ و کبیر انقلاب اسلامی و حمایت همه جانبه مردم، خون‌های مطهر شهیدان موجب استحکام و استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

یوسف پور یاد و خاطره ۱۷ هزار شهید ترور کشور و ۱۰۶ شهید ترور مازندران را گرامی داشت و با اشاره به استقرار دولت جدید ادامه داد: مسئولیت‌ها و انتصابات باید براساس تعهد، مهارت، توانمندی و قدرت صورت گیرد و همه برنامه و پست‌ها طبق شایسته سالاری انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر در نظام جمهوری اسلامی کارها براساس استعداد و قابلیت تقسیم نشود، در حقیقت همه بیکار هستند و اتحاد و وحدت امت بر محور ولایت به جد باید در دستور کار قرار گیرد و از تنش‌ها پرهیز شود.

امام جمعه موقت ساری، نظارت و اشراف کامل و بازدارنده بر مدیریت و برخورد قاطع و قدرتمندانه برای پیشگیری از تخلف و فساد را ضروری دانست و گفت: مردم ولی نعمت هستند و باید به خواسته‌های آنان توجه و برای رفع مشکلات اقتصادی به خوبی برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه