اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

مبارزه با فساد، حل مشکلات معیشتی و پیشرفت کشور اهداف دولت جدید است/حرکت نفتکش های ایرانی در لبنان قدرت نمایی جبهه مقاومت و نوید بخش خنثی سازی تحریم ها

مبارزه با فساد، حل مشکلات معیشتی و پیشرفت کشور اهداف دولت جدید است/حرکت نفتکش های ایرانی در لبنان قدرت نمایی جبهه مقاومت و نوید بخش خنثی سازی تحریم ها
ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه تاکید کردند: مسئولان با همت بلند وظایف خود را انجام دهند و در خدمت به مردم شب از روز نشناسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، نماز عبادی سیاسی جمعه در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

همدان

, همدان, همدان,

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه با بیان اینکه آمریکا با حضور در افعانستان جز افزایش ناامنی هیچ چیزی برای این کشور نداشت اظهار کرد: نتیجه ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان بر اساس برخی از آمارها مرگ ۱۰۰ هزار نفر و حتی ۲۵۰ هزار نفر برآورد شده است.

,

وی با بیان اینکه بر این اساس ۴۷ هزار غیر نظامی و ۶۶ هزار نفر از پلیس‌ها و نیروی نظامی این کشور کشته شدند افزود: در این ۲۰ سال امریکا ۲ هزار میلیارد دلار در افغانستان هزینه کرده که قطعاً این هزینه از جیب خودش نبوده بلکه ثروت افغانستان و سایر ملت‌ها را در این سال‌ها به تاراج برده تا در افغانستان حضور باید و امروز هم با این شرایط از آن خارج می‌شود.

,

امام جمعه همدان تصریح کرد: حضور آمریکا در افغانستان به فقر مردم دامن زد و امروز هم با تحقیر از این کشور خارج شد و جز هزینه‌تراشی، افزایش ناامنی، افزایش فقر، هزینه کردن از جیب مردم افغانستان آورده دیگری نداشت.

,

وی با بیان اینکه در این مدت ۲ میلیون نفر از مردم افغانستان از کشور خود فرار کردند و ۴ میلیون نفر نیز در داخل کشور خودشان آواره شدند گفت: امروز که آمریکا از افغانستان خارج شده است، باید هرچه سریعتر منطقه خاورمیانه را نیز ترک کند.

,

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار کرد: دولت امروز کار سختی در پیش دارد چرا که تورم، رشد نقدینگی و شکاف طبقاتی شکل گرفته در این سال‌ها کار را برای آن بسیار دشوار کرده است.

,

وی افزود: بین رئیسی جمهوری که صبح جمعه برمی‌خیزد و می‌گوید تازه متوجه گرانی بنزین شده است با رئیس جمهوری که صبح جمعه به خوزستان سفر می‌کند تا مشکلات این مردم را حل کند، تفاوت وجود دارد.

,

وی در ادامه از مردم خواست که پروتکل‌های بهداشتی را در این روزها بیشتر رعایت کنند چون شرایط بیماری کرونا دشوراتر شده است تصریح کرد: کادر درمان شرایط سختی را پیش رو دارند و ما باید همراهی بیشتری با آنها داشته باشیم.

, کرونا,

امام جمعه همدان با بیان اینکه سلامت مردم اولویت اول امروز جامعه ما است ادامه داد: باید هرچه زودتر مانع از نوسانات قیمت و رشد نقدینگی شد و به امور اقتصادی سامانی بخشید.

,

وی با اشاره به اینکه دولت باید در تعیین تکلیف مدیران میانی و استانی با سرعت بیشتری عمل کند خاطرنشان کرد: مدیران حالتی دارند که وضعیت آنها مشخص نیست و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

,

شعبانی با تأکید بر اینکه عامل موفقیت دولت مدیران میانی و استانی هستند گفت: به جوانگرایی باید توجه بیشتری شود؛ دیدیم که برخی از وزیران جوان هستند اما در مدیران میانی باید به جوانان بیشتر توجه کرد تا باتجربه شوند.

,

وی اظهار کرد: در رأی اعتماد به وزیران دیدیم که برخی از نمایندگان از بی‌تجربگی وزیران پیشنهادی سخن می‌گفتند، بنابراین به آنها باید میدان داد تا تجربه کسب کنند.

,

امام جمعه همدان به امامان جماعت مساجد هم توصیه کرد که تنها به اقامه نماز بسنده نکنند و در ادامه افزود: از جوانان برای هیات امنای مساجد استفاده شود و شورای محلات در مسجد مستقر و مشکلات محل را پیگیری کند.

,

وی تأکید کرد: مسجد محلی برای حل مشکلات اجتماعی مردم است و باید در محله محوریت لازم را داشته باشد.

,

نهاوند

, نهاوند, نهاوند,

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: مسئولان با همت بلند وظایف خود را انجام دهند و در خدمت به مردم شب از روز نشناسند.

,

وی اظهار داشت: مسئولان برای خدمت رسانی شهیدان رجایی و باهنر را الگو قرار دهند و از مشکلات مردم بکاهند.

,

امام جمعه نهاوند با اشاره به شروع کار دولت جدید بیان کرد: اهداف دولت جدید مبارزه با فساد، رسیدگی به معیشت مردم و پیشرفت همه جانبه کشور اعلام شده و باعث امیدواری مردم شده است که امیدواریم دولت با همکاری مردم به اهدافش برسد.

,

وی به خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و افزود: آمریکا عامل همه مشکلات مسلمانان است و همه مشکلات منطقه از حضور امریکایی ها در منطقه است.

,

حجت الاسلام مغیثی گفت: ۲۴۰ هزار نفر در افغانستان توسط آمریکایی ها قتل و عام شدند و آنها هزاران میلیارد دلار هزینه کردند و هرجا رفتند فقط قتل و جنایت به همراه داشتند و با این همه کشتار از افعانستان خارج شدند.

,

وی ادامه داد: به بهانه مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان لشکرکشی کردند ولی دستاوردی برای این کشورها نداشتند و هدف از این لشکرکشی ها مبارزه با ایران اسلامی و به قول خودشان متوقف کردن ایران بود ولی به یاری خدا آنها خوار و خفیف شدند و انقلاب اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد.

,

امام جمعه نهاوند گفت: امروز به یاری خدا و با هدایت های مقام معظم رهبری، انقلاب با عزت در حال پیشرفت است و با هرگونه تهدیدی با قدرت پاسخ می دهد.

,

وی در پایان با تشکر از کادر زحمت کش درمان به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید کرد و اظهار داشت: از روحانیون و ائمه‌ جمعه و جماعات شهرستان درخواست داریم برای تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل ها مردم را تشویق کنند.

,

تویسرکان

, تویسرکان, تویسرکان,

برخی از روی نادانی یا غرض ورزی واکسن برکت را زیر سؤال می برند!/ حرکت نفتکش های ایرانی در لبنان قدرت نمایی جبهه مقاومت و نوید بخش خنثی سازی تحریم ها

,

خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: برخی از روی نادانی و یا از روی غرض واکسن ایرانی را زیر سؤال می برند، در حالی که با تحقیقات علمی انجام شده، متخصصان اثر بخشی واکسن برکت را بالای ۹۰ درصد اعلام کرده و واکسن های امریکایی و انگلیسی را مشکل ساز برشمرده اند.

,

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های پنجم شهریور ماه در جوار آرامگاه مطهر حضرت حیقوق نبی(ع)، گفت: دولت های غربی برای آن که بر کشورهای در حال توسعه تسلط داشته و آنان را همیشه وابسته به خود نگهدارند، همیشه سعی بر آن داشتند و دارند تا به واسطه سازمان تجارت جهانی بازار مصرف خود را حفظ کند.

,

وی با اشاره به اینکه دنیای غرب برای پیشرفت خودشان حمایت های گسترده از از صنعتشان داشته تا خودکفا شوند، اظهار کرد: آنان همیشه قدرتمندتر شدن خودشان را در وابسته کردن سایر کشورها جستجو کرده اند تا تولیدشان را مصرف کنند.

,

خطیب نماز جمعه تویسرکان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی تیموری به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰، افزود: این شهید والامقام همان فرمانده گروه چریکی دستمال سرخ هاست که حرف اول را در شناسایی مناطق ناامن در جبهه های جنگ می زد.

,

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: شهید تیموری به عنوان فرمانده گروه های مسلح چریکی در طراحی و اجرای عملیات های نامنظم نقش مؤثری در پیروزی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس داشت و به نیکی درخشید.

,

وی همچنین به گرفتاری و مبتلا شدن بسیاری از خانواده ها به کووید_19 اشاره و تصریح کرد: در این شرایط استفاده از واکسن تولید داخل یک نعمت است، ضمن آن که باید تا نابودی کامل کرونا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم.

,

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: برخی از روی نادانی و برخی دیگر از روی غرض و مرض واکسن ایرانی را زیر سؤال می برند، این در حالی است که با بررسی و تحقیقات علمی انجام شده، متخصصان اثر بخشی واکسن برکت را بالای ۹۰ درصد اعلام کرده و واکسن های امریکایی و انگلیسی را مشکل ساز برشمرده اند.

,

حجت الاسلام موحدی در ادامه حرکت نفتکش های ایرانی از سوی لبنان را هم قدرت نمایی بزرگی برای جبهه مقاومت دانست وهم شروع گشایش برای ایران و منطقه، که نوید خنثی سازی تحریم ها می تواند باشد.

,

اسدآباد

, اسدآباد, اسدآباد,

حجت‌الاسلام سیدموسی حسیندی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد بااشاره به روایتی از غررالحکم در خصوص دینداری، اظهار کرد: آنچه تقوا را لطمه می زند، موضوع تبعیت از هواهای نفسانی و شهوت است.

,

‌وی بااشاره به بزرگداشت هفته دولت و قدردانی از خدمات استاندار، فرماندار و مسئولان ادارات، تصریح کرد: هر دولتی خدمات و زحمات خود را داشته و دولت دوازدهم خدماتی داشته که ما نباید سیاه‌نمایی کنیم.

,

امام جمعه اسدآباد بااشاره به حادثه سال ۶۰ و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، حوادث تروریستی را محکوم کرد و گفت: ۱۷ هزار شهید ترور در طول تاریخ انقلاب اسلامی تقدیم شده که باید مسئولان ما رفتار و منش شهیدانی چون شهدای دولت الگوی زندگی و کارشان قرار دهند.

,

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید خود را نوکر و خدمتگزار مردم بدانند چرا مردم شایسته این نوکری‌ها هستند، افزود: کابینه دولت سیزدهم کار خود را با یک جهشی شروع کرده و این قابل تقدیر است و انتظار می رود با همین روحیه مردمی و جهادی مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

,

بهار

, بهار, بهار,

حجت الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهار گفت: بعد از ۸سال عمر دولت به پایان رسید و دراین ۸ سال نه تنها برخی از مسئولان به کشور خدمت نکردند بلکه چندین سال کشور را به عقب بردند، با خیال واهی و به امید اینکه به واسطه برجام بتوانند به کشور خدمت کنند ۸ سال ظلم هایی را به نظام روا داشتند که در برخی عرصه ها غیر قابل برگشت و جبران ناپذیر است و سابقه ای را به جای گذاشتند که در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان نیز آن را میبینند.

,

خطیب جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به فرازی از حکمت های نهج البلاغه اظهار کرد: از کسانی مباش که در دنیا همچون زاهدان سخن گویند ولی در زندگی چون دنیا پرستان زندگی میکنند همچون کسانیکه تا به قدرت و اموال دسترسی ندارند حرف از زهد و امثال آن میزدند اما همین که به مقامی میرسند، در عمل بیشترین استفاده را از دنیایشان میبرند.

,

حجت الاسلام محمد علی ارزنده عنوان کرد: نباید بین گفتار و کردارشان تناقض باشد چراکه مانند کسانیکه هستند که دعوت به جهاد میکنند اما خودشان عمل نمیکنند و این تبعات منفی دارد نه تنها مردم را جذب نمیکنند بلکه دفع هم میکنند.

,

حجت السلام ارزنده تاکید کرد: اگر چیزی برای دیگران میگوییم اول خودمان عمل کنیم تا کسانیکه زمینه هدایت و پذیرش حق را دارند، استقبال کنندو هدایت شوند و مثل زهدفروشان که ترک دنیا میکنند تا دنیا به آنها روی بیاورد نباشیم هر چه میگوییم عمل کنیم.

,

امام جمعه شهرستان بهار عنوان کرد: انسان ممکن الخطاست اگر خطایی، گناهی می کنیم، بپذیریم این خطا را توجیه نکنیم، اوامر الهی را انجام دهیم و در توبه همیشه باز است، استغفار کنیم تا مورد لطف الهی قرار گیریم.

,

حجت السلام ارزنده با اشاره به روایتی از دوران قبل از ظهور که "زمانی می آید که چهره مردم چهره آدمیان و دلهاشان دلهای شیاطین است به سان گرگ درنده باشند و از منکرات اجتناب نمیکنند و اگر در جمعشان باشی بدنامت کنند و چون با آنها سخن گویی به تو دروغ میگویند و چون از آنها جدا شوی، غیبت میکنند" گفت: در دوران ظهور حضرت حجت (عج) که درها به روی انسان بسته میشود از خداوند بخواهیم همگان را در آستانه ظهور و لحظه به لحظه به صراط مستقیم هدایت نماید.

,

با گرامیداشت هفته دولت این هفته را به دولت مردان تبریک گفت، همچنین روی کار آمدن دولت جدید و رای اعتماد وزرای دولت جدید به همگان تبریک گفت.

,

وی با اشاره به استفاده از فرصت ها سپری شدن ایام تصریح کرد؛ بعد از ۸سال عمر دولت به پایان رسید و دراین ۸ سال نه تنها برخی از مسئولان به کشور خدمت نکردند بلکه چندین سال کشور را به عقب بردند، با خیال واهی و به امید اینکه به واسطه برجام بتوانند به کشور خدمت کنند ۸ سال ظلم هایی را به نظام روا داشتند که در برخی عرصه ها غیر قابل برگشت و جبران ناپذیر است و سابقه ای را به جای گذاشتند که در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان نیز آن را میبینند و عبرتی برای آیندگان خواهد شد و مسئولینی که آرامش و آسایش، مال و عمر مردم را نادیده گرفته نه تنها نمیتواند کار کند بلکه باید به معنای واقعی پاسخگو باشند مسئولین باید مقید به انجام وظیفه، مدیر، متعهد، دلسوز، ولایی، مدیون مردم و خون شهدا باشند.

,

وی نیز اضافه کرد: مردم از دولت انتظاراتی دارند، دولت باید دولت کار و خدمت جهادی باشد؛ با تکمیل سریع یاران و همراهان که همسو و همفکر جهادی هستند و با تدوین سریع برنامه های جامع دولت، و حضور هدفمند مسئولان بین مردم اقدام نمایند.

,

همچنین با انتخاب نیروهای جوان، کارامد، متدین و ولایی به کادرسازی و پرورش مدیران جوان بیانجامندچرا که دادن مسئولیت به جوانان به عنوان مسئولان میانی باعث میشود در آینده نیروهای کارآمد با تجربه تربیت کنیم و کمبود مدیریتی نداشته باشیم.

,

در پایان نیز به خیانت آمریکا و انگلیس صدق فرمایش رهبری اشاره کرد که یک میلیون ۲۰۰ هزار واکسن آلوده به ژاپن ارسال کرده اند و رهبر ما سالها جلوتر این را رصد کرده بود اما یک عده خائن داخلی و خارجی بر علیه رهبری شایعه پراکنی میکردند و این موضوع سندی از صدق کلام رهبری میباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه