اخبار داغ

یک مقام صنفی در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

چرا قیمت جوجه یکروزه در یک ماه ۲.۵ برابر شد؟/ صدای گرانی مجدد مرغ به گوش می‌رسد

چرا قیمت جوجه یکروزه در یک ماه ۲.۵ برابر شد؟/ صدای گرانی مجدد مرغ به گوش می‌رسد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از افزایش ۲.۵ برابری قیمت جوجه یکروزه و عدم نظارت بر تولیدکنندگان جوجه یکروزه خبر داد و گفت: مشکل عمده تولید کنندگان مرغ گوشتی، در حال حاضر افزایش افسارگسیخته قیمت جوجه است که به کاهش تولید و افزایش قیمت مرغ منجر می‌شود.
[

محمدعلی کمالی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره مشکل و گرانی مجدد بازار گوشت مرغ کشور اظهار کرد: مشکل عمده در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه است که در روزهای گذشته بدون هیچ نظارت و حساب و کتابی به شکل افسارگسیخته‌ای بالا است.

وی گفت: در ماه‌های اخیر هم که ما بارها با دستگاه‌های نظارتی و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، مکاتبه و پیگیری کردیم، در این موضوع به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و هیچ اراده‌ای در این مسئولان برای رفع مشکل را مشاهده نکرده‌ایم، درحالی‌که تولیدکنندگان کلیه نهاده‌های خود را دریافت کردند و متعهد شده‌اند که جوجه را به قیمت مصوب تحویل دهند.

کمالی توضیح داد: تولیدکنندگان جوجه که نظارتی را در روند تولید و توزیع نمی‌بینند این روزها جوجه یکروزه را به هر قیمتی بخواهند می‌فروشند تا جایی که امروز جوجه‌ای که مصوب است با قیمت ۴۲۰۰ تومان به دست ما برسانند، این روزها با قیمتی بالای ۱۰ هزار تومان به تولیدکنندگان مرغ گوشتی می‌فروشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی برای جوجه ریزی وجود ندارد و با ریزش کمی مرغداران گوشتی اقدام به جوجه ریزی کرده‌اند ولی تکرار این روند در ماه‌های آینده و در صورت تکرار باعث بالا رفتن قیمت تمام شده برای مرغداران خواهد شد و در صورت عدم نظارت و بازگشت به قیمت مصوب امکان دارد، افزایش قیمت جوجه یکروزه موجب افت جوجه ریزی و در نهایت کاهش تولید و افزایش قیمت شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور بیان کرد: تولیدکنندگان جوجه یکروزه در در کل کشور کمتر از ۷۰۰ واحد هستند که در حال حاضر حدوداً بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد از این واحدها فعال‌اند و اقدام به تولید و فروش جوجه یک‌روزه در کشور می‌کنند. نظارت بر این واحدها برای ارگان‌های مسئول و وزارت کشاورزی نباید کار خیلی سختی باشد.

وی ادامه داد: وقتی وزارت کشاورزی نمی‌تواند ۴۰۰ واحد تولیدکننده جوجه یکروزه را کنترل کند، چطور انتظار دارید ۱۷ تا ۲۵ هزار واحد پرورش‌دهنده مرغ گوشتی را کنترل کنند؛ همین عامل وقتی شبکه کشتار و توزیع نیز به آن اضافه می‌شود، کار را سخت‌تر می‌کند؛ چرا باید سیستم نظارت تا این حد ضعیف عمل کند که در نهایت زیان آن به افزایش قیمت تمام شده و کسری در سفره مردم وارد شود.

کمالی تاکید کرد: تولیدکنندگان مرغ مادر درحالی‌که تمام‌ و کمال نهاده را به قیمت مصوب دریافت کرده‌اند، رسماً بیش از دو برابر قیمت مصوب جوجه‌های یک‌روزه را می‌فروشند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در پایان گفت: امیدواریم با شروع به کار وزرای جدید به‌خصوص وزیر جهاد کشاورزی این نظارت افزایش‌یافته و موانع تولید رفع شود تا با تولید ادامه‌دار هم از زیان زیرمجموعه‌های و هم از گرانی مرغ و کم شدن این محصول از سفره‌های مردم کاسته شود.

انتهای پیام/ط

 

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه