اخبار داغ

سخنگوی علوم پزشکی استان یزد:

واکسیناسیون کرونا دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌ها نمی‌شود/ عوامل کاهش رعایت پروتکل‌ها

واکسیناسیون کرونا دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌ها نمی‌شود/ عوامل کاهش رعایت پروتکل‌ها
سلمانی سخنگوی علوم پزشکی استان یزد با اشاره به عوامل کاهش رعایت کاهش پروتکل‌ها، گفت: واکسیناسیون کرونا دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌ها نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، یکی از علت‌های کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خستگی مردم از طولانی شدن بیماری کرونا دانست و گفت: با توجه به اینکه این بیماری بیش از یک سال و نیم وجود دارد و توصیه‌های تکراری به آن می‌شود، سبب شده تا مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی‌انگیزه‌تر باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سخنگوی علوم پزشکی استان یزد اضافه کرد: اطلاعات ضدونقیض برخی از رسانه‌ها در خصوص کرونا هم باعث بدبین شدن برخی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین و درکل بهترین روش پیشگیری از این بیماری است، افزود: حتی اگر واکسیناسیون تا 80 درصد در کشور انجام گیرد، رعایت پروتکل‌ها بهترین کار برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است.

,

سلمانی خاطرنشان کرد: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های میبد، ابرکوه و خاتم کمتر از بقیه شهرستان‌های دیگر در استان یزد است.

,

سخنگوی علوم پزشکی استان یزد در پاسخ به این سؤال که آیا سن مرگ‌ومیر در کرونای دلتا کاهش پیدا کرده است یا خیر؟ گفت: گروه سنی 85 سال به بالا و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد زیر 45 سال که واکسینه نشده‌اند، این دو گروه از افراد اگر مبتلا به کرونا شوند وارد فاز بدحالی کرونا می‌شوند که احتمال فوت آنها را بالاتر برده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه