اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی بانک های استان خبرداد:

۱۹ هزار میلیارد بدهی معوق به بانک های استان یزد

۱۹ هزار میلیارد بدهی معوق به بانک های استان یزد
رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد گفت: بانک های استان حدود۱۹هزارمیلیارد ریال معوقات بانکی دارند که نسبت به سال گذشته حدود۴۶درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا اردکانی در گفتگو با یزدرسا،با بیان اینکه استان جز معدود استانهایی می باشد که تمامی بانک های خصوصی و دولتی آن عضو شورای هماهنگی بانک ها می باشند اظهار داشت: متاسفانه قوانین الزام آوری در زمینه ملزم کردن بانک های خصوصی به اجرای قوانین و بخشنامه های بانک مرکزی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: در جلسات شورای هماهنگی بانک ها مسائل متنوعی مطرح و سیاست ها ابلاغ میشود اما به علت نبود الزامات کافی، برخی از بانکهای خصوصی سیاستهای خود را ادامه می دهند.

,

اردکانی با اشاره به اینکه معوقات شبکه بانکی استان حدود ۱۹هزار می باشد خاطرنشان کرد: این میزان معوقات به دلایل متعدد که مهمترین آن شیوع بیماری کرونا می باشد نسبت به مدت مشابه ۴۶درصد رشد داشته است.

,

رئیس شورای هماهنگی بانک های استان میزان سپرده های مردم در بانک های استان را حدود۶۷۹هزارمیلیارد ریال برشمرد و تصریح  کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه  حدود۱۶درصد افزایش داشته که یکی ازعلتهای آن سقوط ارزش برخی بازارهای موازی بوده است.

,

وی در مورد میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک ها نیز گفت: در سال جاری بانک های استان بیش از۴۲۴هزارمیلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه حدود۱۴درصد افزایش یافته است.

,

اردکانی با بیان اینکه در برخی آمارها رتبه استان در زمینه نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده ها ، جایگاه ۲۹می باشد اظهار داشت: این آمار مربوط به ماه فرودین بوده است که هنوز سیاستهای بانک مرکزی ابلاغ نگردیده بوده است ودر ضمن اینکه بخش عمده ای از عدم پرداخت تسهیلات به علت سیاستهای بانک های خصوصی می باشد که تقریبا تبدیل به عاملی برای خروج سرمایه از استان شده اند.

,

رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان در پایان یکی دیگر از دلایل را بخشنامه بانک مرکزی ذکر و خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در بخشنامه ای ۳۰شغل را به عنوان صنایع و مشاغل پرریسک برشمرده که بانک ها مجاز به پرداخت تسهیلات به آنها نیستند که صنایع فولادی و کاشی وسرامیک جز این گروه می باشند واین مسئله باتوجه به اینکه بسیاری از صنایع استان جز این سه گروه شغلی می باشد باعث شده بانک ها نتوانند به شکل لازم حمایت لازم را از آنها داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه