اخبار داغ

گزارش/

خوزستان در کانون توجه دولت سیزدهم

خوزستان در کانون توجه دولت سیزدهم
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در دومین روز کاری دولتش در سفری از پیش اعلام‌نشده به خوزستان سفر کرد و از زیرساخت‌های آب، فاضلاب و برخی مراکز بهداشتی این شهر بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در دومین روز کاری دولتش در سفری از پیش اعلام‌نشده به خوزستان سفر کرد و از زیرساخت‌های آب، فاضلاب و برخی مراکز بهداشتی این شهر بازدید کرد. جمعی از اعضای کابینه سیزدهم ازجمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در نخستین سفر استانی، رئیس‌جمهور را همراهی کردند، مهمترین موضوع در سفر زودهنگام رئیسی به خوزستان تخلیه بخشی از بغض و ناراحتی مردم و همچنین تصمیم‌گیری با شناخت درست در میدان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

انتظار مردم از مسئولان

, انتظار مردم از مسئولان, انتظار مردم از مسئولان,

در شرایط کنونی کشور مردم از مسئولان خود انتظار دارند که مدیرانشان از پشت میز مشکلات و بحران‌ها را مدیریت نکنند و عرصه مدیریت را در میدان به معرض نمایش بگذارند؛ لذا مسئولان موظفند برای دلگرمی مردم هم که شده در میان آنها باشند و از نزدیک به استقبال مشکلات بروند. از سوی دیگر حضور مسئولان در میان مردم دارای مزیت‌های فراوانی است که یکی از این مزیت‌ها پی بردن به حقایقی است که فقط می‌توان آنها را از زبان مردم شنید؛ زیرا امکان دارد مدیران استانی همه واقعیت را به رئیس جمهور نگویند و همین مسئله قدرت تصمیم‌گیری رئیس دولت و اعضای کابینه او را کاهش می‌دهد. به طور کلی باید گفت سفر یکباره سیدابراهیم رئیسی به خوزستان برای مردم نویدبخش این موضوع است که دولت مردمی به وعده‌های خود پایبند است و این وعده را در «میدان» عمل دنبال می‌کند.

,

پرواضح است که عدم حضور رئیس جمهور پیشین در میان مردم و توجه نکردن به مشکلات آنها باعث شده تا حضور رئیسی در نخستین روزهای دولت برای مردم دلچسب و امیدوارکننده باشد. کاربران فضای مجازی سفر روز جمعه رئیس جمهور را با ادعای باخبر شدن رئیس‌جمهور سابق از گرانی بنزین در روز جمعه مقایسه کردند. یکی از کاربران نوشت: «صبح جمعه دیگر نماد بی‌خبری یک رئیس‌جمهور نیست!». همچنین وهاب‌زاده، ‌مشاور وزیر بهداشت دولت روحانی نیز در واکنش به بازدیدهای میدانی رئیس‌جمهور از مراکز بهداشت و کادر درمان در پایتخت و خوزستان در توئیتی نوشت: «طی دو روز از غسال‌ها در تهران تا کادر درمان و پرستارهای خوزستان، همه رئیس‌جمهور رو از نزدیک دیدن! ما و همه مدیران وزارت بهداشت به‌جز دو یا سه نفر! طی دو سال حضور در هسته مرکزی مقابله با کرونای وزارت بهداشت، حتی یک‌بار هم رئیس‌جمهور رو به‌جز ویدئوکنفرانس ندیدیم.» دیگری نوشت: «ابراهیم رئیسی از توی ماشین شیشه دودی از وضعیت و مشکل مردم بازدید و نظرسنجی نمیکنه بلکه با حضور و بازدید سرزده بین مردم از مشکلات آن‌ها با خبر می‌شود.»

,

حضور دلچسب در بطن مردم

, حضور دلچسب در بطن مردم, حضور دلچسب در بطن مردم,

با توجه به شیوع روزافزون ویروس کرونا و تعداد بالای مرگ‌ومیر در کشور که حاصل بی‌تدبیری دولت تدبیروامید بود حضور رئیسی در بطن مردم برای آنان کاملاً دلچسب است؛ چراکه همگی می‌دانند رئیس‌جمهور هم از وجود کرونا در امان نیست، اما با حضورش در کنار آنها در این شرایط تا حدودی از دردهایشان کاسته است، این نوع از مدیرت و مسئولیت‌پذیری دوباره رنگ‌وبوی مسئولانی از جنس بهشتی‌ها و رجایی‌ها را به مشام می‌رساند.

,

براساس این گزرش؛ حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین دیدار اعضای هیئت دولت با ایشان حرکت بر ریل انقلاب و ایجاد تحرک انقلابی در همه بخش‌های «مدیریت اقتصادی، سازندگی، خدمت‌رسانی، سیاست خارجی، فرهنگ، آموزش و دیگر بخش‌ها» را ضروری خواندند و در عین حال تأکید کردند: انقلابی بودن حتماً باید با عقلانیت و اندیشه‌ورزی و خردمندی همراه باشد و این شیوه جمهوری اسلامی از آغاز بوده است.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین نخستین توصیه مهم خود به دولتمردان، به جلوه‌های مختلف «مردمی بودن» اشاره کردند و افزودند: رفتن به میان مردم و گفت‌وگوی بی واسطه با آنها از ابعاد بسیار خوب مردمی بودن است که آقای رئیسی دیروز با سفر به خوزستان آن را نشان داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه