اخبار داغ

گزارشی از وضعیت بیمارستان ۳۲ تختخوابی فاروج؛

پای لنگ تجهیزات در بیمارستان فاروج/ افزایش دوبرابری تخت بستری؛ نیاز فوری بیمارستان

پای لنگ تجهیزات در بیمارستان فاروج/ افزایش دوبرابری تخت بستری؛ نیاز فوری بیمارستان
بیمارستان فاروج که سال ها از شروع به کار آن می‌گذرد کماکان درگیر برخی کمبودهاست که با شیوع کرونا برخی از آن ها همچون نبود سی‌تی‌اسکن بیش از پیش احساس می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از فاروج، مدت زیادی است که بیمارستان فاروج شروع به کار کرده است و در طول این سالیان مسبب نجات جان انسان های زیادی شده که به دلیل نبود بیمارستان و در شرایط حاد بیماری باید مسافت زیادی تا شهرستان های همجوار را طی می‌کردند که گاها ممکن بود این بعد مسافت بلای جان آن ها شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

اما با گذشت سالیان متمادی انتظار مردم این بود که هرچه میگذرد امکانات و بخش های بیمارستان گسترده تر شود تا دیگر جز در موارد خاص درگیر بعد مسافت و شهرهای دیگرد نشوند.

,

یکی از کمبود های بیمارستان فاروج راه اندازی سی‌تی اسکن است که نیاز و اهمیت آن پس از ظهور اپیدمی کرونا چندین و چند برابر شد و مردم  شهرستان فاروج در مسیر تردد به شهرستان های مجاور و با شرایط  اعمال محدویت های تردد متوالی، خلع نبود آن را ویژه تر احساس کردند.

,

سال گذشته مدیر شبکه بهداشت شهرستان  در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها اظهار کرده بودند جانمایی نصب دستگاه سی تی اسکن در فضای فعلی بیمارستان انجام شده و به محض رسیدن دستگاه این بخش هم فعال می شود و زمان تحویل آن را سال آینده اعلام کرده بودند.

,

 

,

, ,

 

,

بیمارستان فاروج نیازمند توجه ویژه است

, بیمارستان فاروج نیازمند توجه ویژه است, بیمارستان فاروج نیازمند توجه ویژه است,

قدرت الله نامدارپور، رئیس بیمارستان شهدای فاروج در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: دستگاه سی تی اسکن جزو امکانات و ملزومات ضروری برای بیمارستان است که شرایط بوجود آمده از شیوع کرونا این اهمیت را چندین برابر کرده است.

,

وی افزود:: علی رغم اینکه بیمارستان فاروج اولین بیمارستان 32 تخت خوابی استان بود که تجهیز شد اما با گذشت سالیان زیاد متاسفانه تبدیل به 64 تخت خوابی نشده است و  از نظر قانونی ظرفیت بیمارستان ما شرایط دستگاه سی تی اسکن را ندارد اما با توجه به بحران بوجود آمده از شیوع کرونا و نیاز مبرم بیماران کرونایی برای سی تی اسکن ریه این دستگاه از احتیاجات ضروری بیمارستان است.

,

نامدار پور اظهار داشت: دستگاه سی تی اسکن نقش بسزایی در مراحل درمان بیماران کرونایی که درگیری ریه دارند را ایفا می‌کند و روند درگیری ریه و به تبع آن تغییرات وضع ریه های مریض، پاسخ به درمان و روند بهبودی و پسرفت بیماری از طریق سی تی اسکن میسر می‌شود.

,

رئیس بیمارستان فاروج گفت: با توجه به اینکه در استان چند بیمارستان مختص بستری بیماران کرونایی شده از ابتدای شیوع کرونا بیماران کرونایی شهرستان در بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان بستری شده اند که با توجه به بحران کنونی و کمک به بیمارستان های دیگر شاید مجبور شویم بخشی از بیماران شهرستان را در بیمارستان فاروج بستری کنیم که این مستلزم تهیه امکانات مورد نیاز آن است.

,

وی افزود : برای پاسخگویی به نیاز مردم در شرایط کنونی، دستگاه سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز دو نیاز ضروری بیمارستان شهدای فاروج هستند که در حال حاضر نیاز اکسیژن بیمارستان با کپسول اکسیژن مرتفع می‌ شود اما این برای شرایط عادی است درحالی که مصرف اکسیژن در بیماران کرونایی چندبرابر شرایط عادی است.

,

قدرت الله نامدارپوراظهار داشت: در بیمارستان از نظر تخت و مانیتور خوشبختانه کمبود نداریم و در حد بخش معمولی 32 تختخوابی هیچ مشکلی نداریم و   2دستگاه ونتیلاتورهم تهیه شده  که  چنانچه تبدیل به بخش اورژانس بستری کرونا شدیم بتوانیم بخشی از مشکلاتمان را پوشش بدهیم.

,

نامدار پور با اشاره به مطلب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ارسال تجهیزات این بیمارستان به شهرستان شیروان گفت: درحال حاضر تمام بیماران کرونایی شهرستان فاروج در بیمارستان شهرستان شیروان بستری هستند و حسب نیاز این بیمارستان و درخواست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یک تعداد از تخت‌ها و وسایل مازاد بیمارستان که در انبار دپو داشتیم به بیمارستان شیروان دادیم تا در این شرایط بحرانی نیازهایشان مرتفع و پس از آن مجدد به فاروج تحویل داده شود.

,

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه درحال حاضر شرایط بحرانی است وظیفه انسانی، قانونی و شرعی است تا آنچه که در توان داریم برای برون رفت از این شرایط انجام دهیم و کمک حال یکدیگر باشیم، درست همانند زمانیکه زلزله یا سیلی به وقوع می پیوندد و نیروی انسانی و تجهیزات برای حل مشکلات آن منطقه بسیج می‌شوند لذا درحال حاضر نیز در شرایط شیوع این ویروس منحوس باید کمک حال یکدیگر باشیم.

,

 

,

64 تخته شدن بیمارستان ضروری است

, 64 تخته شدن بیمارستان ضروری است, 64 تخته شدن بیمارستان ضروری است,

وی در پاسخ به وضعیت حضور پزشکان متخصص در بیمارستان فاروج نیز اظهار داشت: در حال حاضر 2 متخصص قلب، سنوگراف،متخصص اطفال و بیهوشی در بیمارستان حضور دارند و 2 متخصص نیز به دلیل مشکلات شخصی فعلا امکان کار را ندارند  که با رایزنی های انجام شده در شهریور ماه که پزشکان متخصص در استان تقسیم بندی می‌شوند بناست تا نگاه ویژه ای بیمارستان فاروج و کمبود های آن داشته باشند و از حیث حضور پزشکان متخصص نیز وضعیت بیمارستان بهبود یابد.

,

وی افزود: علاوه بر این متاسفانه در حال حاضر خدمات خاصی برای حضور پزشکان در مناطق محروم درنظر گرفته نشده است و این عدم وجود تفاوت باعث شده تا بخشی از پزشکان کار در شهرستان های بزرگتر را به کار در شهرستان‌های محروم ترجیح دهند.

,

نامدارپور ضمن تشکر و قدردانی از مجمع خیرین سلامت  گفت: به همت و کمک این خیرین اتفاقات خوبی از قبیل راه اندازی همراه سرای بیمارستان، خرید مقداری از تجهیزات اتاق عمل، اصلاح وضعیت روشنایی محوطه بیمارستان و مبلغ 11 میلیون تومان هم صرف هزینه درمان افراد نیازمند که توانایی پرداخت نداشتند شده است .

,

نامدارپور در پایان اظهار داشت: از مسئولین تقاضا داریم تا با اهتمام ویژه‌ای پیگیر کمبودهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان باشند و  هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی بخش سی تی اسکن در بیمارستان فاروج باشیم و از طرفی هم با پیگری و تبدیل بیمارستان فاروج از 32 به 64تخت خوابی عقب ماندگی‌های این بیمارستان را تا حدودی جبران و بتوانیم به نحو شایسته‌تری پاسخگویه نیازهای مردم شهرستان باشیم.


پیگیر واردات دستگاه سی تی اسکن هستیم 

,
,
,
, پیگیر واردات دستگاه سی تی اسکن هستیم , پیگیر واردات دستگاه سی تی اسکن هستیم ,

ابوالحسن نجفی فرماندار شهرستان فاروج در پاسخ به وضعیت تامین دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان فاروج گفت: پیگیری ها و رایزنی های زیادی انجام شده  تا  ارائه آن به بیمارستان شهرستان در اولویت قرار بگیرد و بیمارستان فاروج در لیست بیمارستان هایی که در اولویت تحویل سی تی اسکن هستند قرار بگیرد.

,

وی افزود: مشکلات دلار و وارداتی که برای این دستگاه وجود دارد مزید بر علت شد تا این مسئله به تاخیر بیفتد اما ما کماکان پیگیر این مسئله هستیم تا به محض تامین دستگاه و رسیدن نوبت فاروج پیگیر انتقال و راه اندازی این بخش در بیمارستان فاروج باشیم، تا مردم از خدمات آن برخوردار باشند.

از علی آذری نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان که نماینده مردم دو شهرستان است و تا کنون دو مرتبه برای بیمارستان قوچان تجهیزات فراهم و بخشی از مشکلاتشان را مرتفع کرده است، انتظار می‌رود تا وضعیت بیمارستان فاروج را هم در نظر داشته و با پیگیری بخشی از مشکلات مردم شهرستان فاروج در حوزه درمان را مرتفع سازد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه