اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی:

تعطیلات و قرنطینه کمتر از دو هفته اثربخش نخواهد بود

تعطیلات و قرنطینه کمتر از دو هفته اثربخش نخواهد بود
محمد وحدتی هلان گفت: تعطیلی کمتر از دو هفته نه‌تنها اثر مثبتی به جای نخواهد گذاشت بلکه شرایط را به سمت وخیم‌تر شدن پیش خواهد برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحدتی هلان در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت برای چندمین بار، تعطیلی در کشور را اعلام کند تا بتواند با پیک پنجم کرونا مقابله کند، تعطیلاتی که قبلاً امتحان خود را پس داده و با شکست مواجه شده است با این حال ستاد مبارزه با کرونا تعطیلی ۵ روزه را در کشور اعلام کرد، تعطیلانی که همچون تجربه‌های گذشته فرصت مناسبی برای شکست شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مسافرت را فراهم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: با اعلام تعطیلی ۵ روزه توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به یک باره جاده‌ها شلوغ شد و ما شاهد وجود ترافیک‌های سنگین در جاده‌ها بودیم، در واقع این سفرها یکی از مهمترین عامل‌های انتقال ویروس کرونا در سطح کشور است و متأسفانه این تعطیلات می‌تواند مثل تعطیلات ۶ روزه قبلی اثر معکوس به جا بگذارد.

,

کارشناس مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچند با توجه به شرایط بحرانی موجود در کشور چاره کار تعطیلی دوهفته‌ای است اما این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا رأی نیاورد و معلوم شد این ستاد تصمیم گرفته تا پنج روز را تعطیل کند! این در حالی است که تعطیلی کمتر از دو هفته نه‌تنها اثر مثبتی به جای نخواهد گذاشت بلکه شرایط را به سمت وخیم‌تر شدن پیش خواهد برد همانطورکه در تعطیلی ۶ روزه تهران نه‌تنها هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد بلکه شاهد گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در سطح استان تهران و البرز بودیم. این یک واقعیت است که اگر تعطیلات با قرنطینه همراه نباشد راه به جایی نخواهیم برد و فقط به شیوع بیشتر بیماری کمک خواهیم کرد.

,

وحدتی هلان با بیان اینکه تجربه موفق قرنطینه در بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که با این شیوه می‌توان به روند کنترل بیماری کمک کرد، گفت: درست است که این موضوع دارای معایبی نیز هست اما با در نظر گرفتن کلیات موضوع به این نتیجه می‌رسیم که علاوه بر تسریع روند واکسیناسیون، قرنطینه مهمترین راهکار موجود برای کنترل بیماری است. در حال حاضر بسیاری با قرنطینه مخالفت می‌کنند و دلیل آنها هم وجود شرایط اقتصادی موجود است اما با توجه به شکست طرح تعطیلی‌های چند روزه و گسترش روزافزون بیماری و مرگ و میر در سطح کشور چرا ما برای یکبار هم که شده از اعمال قرنطینه استفاده نمی‌کنیم؟ راهکاری که در بسیاری از کشورها عملیاتی شده و موفق هم بوده است و توانسته سرعت گسترش بیماری را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

,

او بیان داشت: اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا در این مدت با تصمیم‌گیری‌های غلط نه تنها به کنترل بیماری کمک نکرده بلکه در بسیاری از موارد موجب گسترش روزافزون این ویروس شده است؛ بنابراین انتظار از آقای رئیسی آن است که به‌سرعت اعضای این ستاد را تغییر دهد و تا تشکیل ستاد جدید، شخصاً در خصوص حل مشکل تصمیم‌گیری کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه