اخبار داغ

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی مطرح کرد؛

به سرقت رفتن مفاخر ملی، نتیجه کوتاهی برخی مسئولان فرهنگی

به سرقت رفتن مفاخر ملی، نتیجه کوتاهی برخی مسئولان فرهنگی
حسین مرادی‌مخلص با اشاره به تغییر نام بلوار سید جمال‌الدین اسدآبادی در شهرهای اراک و همدان گفت: این نوع عمل موجبات به سرقت رفتن مفاخر ایرانی را به دنبال خواهد داشت؛ کما اینکه در سالهای گذشته نام سید جمال‌الدین اسدآبادی ایرانی الاصل به نام افغانی‌ها در یونسکو ثبت شد و این کوتاهی و کم‌کاری مسئولان دستگاه‌های فرهنگی ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، حسین مرادی‌مخلص، رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی، در نشست خبری برگزاری "سمپوزیوم ملی مداخله در بحران با موضوع خودکشی" در این شهرستان، اظهار کرد: این سمپوزیوم در روزهای 14 و 15 شهریورماه با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی درزمینهٔ خودکشی انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به اینکه دانشگاه سیدجمال با برگزاری سمپوزیوم مداخله در بحران به دنبال ورود در مسائل فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی شهرستان برای حل مشکلات است، گفت: در این سمپوزیوم راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله خودکشی میزبان بزرگ‌ترین دانشمند و اساتید و متخصصان در این حوزه است با تهیه بسته آموزشی برای ارگانها و اداره می‌خواهند در این زمینه کار کنند.

,

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه این سمپوزیوم یک کار اثرگذار در راستای توجه دانشگاه به گام دوم انقلاب برای جامعه محوری است،افزود: ان شالله با این سمپوزیوم و دادن راهکارها حداقل یک نفر را از آسیب اجتماعی و به ویژه امر خودکشی نجات دهیم.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با سمپوزیوم مداخله در بحران به دنبال یک نقشه راه برای کاهش آسیبهای اجتماعی است، افزود: این نقشه و راهکارها را با کمک نماینده مجلس به کمیسیون اجماعی مجلس خواهیم برد تا به رسالت اصلی خود جامه عمل بپوشانیم.

,

مرادی‌مخلص در بخشی از سخنانش با اشاره به تغییر نام بلوار سید جمال‌الدین اسدآبادی در شهرهای اراک و همدان گفت: این نوع عمل موجبات به سرقت رفتن مفاخر ایرانی را به دنبال خواهد داشت، کما اینکه در سالهای گذشته نام سید جمال‌الدین اسدآبادی ایرانی الاصل به نام افغانی‌ها در یونسکو ثبت شد و این کوتاهی و کم‌کاری مسئولان دستگاه‌های فرهنگی ماست.

,

وی با تأکید بر ایجاد پویش فراگیر و همه‌جانبه با موضوع اینکه مطالبه گری درزمینهٔ سید جمال، از فعالان مجازی خواستار پیوستن به این پویش و مطالبه گری از مسئولان در این زمینه شد.

,

ابراهیم فهلی، دبیر سمپوزیوم ملی مداخله در بحران با موضوع خودکشی هم با اشاره به وضعیت نامطلوب امر خودکشی به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: باید برای کاهش این آسیب در جامعه نگاه علمی و عالمانه به پدیده اجتماعی داشته باشیم و در این راستا تصمیم بر برگزاری یک سمپوزیوم با بهره‌گیری از دانش و علم افراد متخصص گرفتیم.

,

وی بابیان اینکه هیچ‌کسی مصون از آسیب اجتماعی است و ممکن است هرکسی را گرفتار کند، گفت: ازجمله عوامل امر خودکشی افسردگی دوقطبی است اما این قابل‌پیشگیری است.

,

دبیر سمپوزیوم ملی مداخله در بحران با موضوع خودکشی با تأکید بر لزوم افزایش سواد سلامت و روان در مردم، گفت: درصورتی‌که افراد جامعه درزمینهٔ سلامت سواد و به علائم، نشانه و افکار خودکشی آگاهی داشته باشند، به کاهش آسیب کمک کند.

,

وی با طرح این سؤال که یک فرد اگرچه حرفی زد، باید نگران باشیم و آن حرف هشدار است، تصریح کرد: ازجمله کسانی که باید دارای آگاهی و سواد سلامت باشند تا مردم را آگاه کنند، معلمان، والدین، ، دوستان، پزشکان، مربیان ورزش، خبرنگاران گروه‌های رسانه‌ای هستند.

,

فهلی یادآور شد: در سمپوزیوم ملی مداخله در بحران، متخصصان از دید روانشناسی بالینی، مشاوره ، روانشناسی عمومی مشکلات را بررسی و جمع‌بندی می‌کنند و در پایان توصیه‌های را به‌عنوان نقشه راه به مسئولان ارائه می‌دهند.

,

وی با اشاره به اینکه سمپوزیوم ملی مداخله در بحران، دو روزه است، گفت: در روز 15 شهریورماه بر اساس دستاوردهای به‌دست‌آمده در روز 14 شهریور برای گروه‌های مختلف مردم کارگاه‌های تخصصی گذاشته‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه