اخبار داغ

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی خبر داد؛

راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات طی ۴۵ روز آینده/ ایجاد ۲ هزار شغل تا پایان سال

راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات طی ۴۵ روز آینده/ ایجاد ۲ هزار شغل تا پایان سال
جرجانی با بیان این‌که کارخانه فولاد قاینات ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با راه اندازی واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی دو هزار شغل ایجاد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، عباس جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در بخش صنعت 12 هزار نفر، در بخش معدن 13 هزار نفر و در حوزه تجارت 87 هزار نفر در خراسان جنوبی مشغول بکار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی افزود: بیش از 110 هزار نفر در این سه بخش در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

,

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی بیان کرد: در جایگاه صنعت 544 واحد دارای پرونه بهره برداری داریم که تعدادی بنابردلایلی تعطیل شده است.

,

جرجانی عنوان کرد: یکی از این موارد که در کارگروه تسهیل بر اساس قوانینی که وجود دارد در حال رصد است فقط در سال 1400 ده جلسه در این مجموعه با حضور استاندار و 10 جلسه با حضور معاونین استاندار برگزار شده تامشکلات را برطرف کنیم.

,

وی به وجود محصولات مختلف در استان اشاره کرد و گفت: تایر، لوله های پلی اتیلن، سیمان، کنسانتره زغال سنگ، چینی بهداشتی، کاشی و سرامیک، اکسید منیزیم، خوراک دام، مواد معدنی و سایر موارد موردهایی خاصی است که در سایر نقاط کشور تولید نمیشود.

,

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی اظهار کرد: در بخش صنعت و واحدهای فرآوری نیز رتبه های خوبی داریم. در فرآوری زغال سنگ رتبه اول کشور را داریم. در بخش کاشی و سرامیک رتبه دوم کشور، در بخش لاستیک خودرو رتبه چهارم کشور و در بحث رتبه استخراج معادن رتبه هفتم کشور مربوط به خراسان جنوبی است.

,

وجود 11 واحد بزرگ در استان

, وجود 11 واحد بزرگ در استان, وجود 11 واحد بزرگ در استان,

جرجانی عنوان کرد: واحدهای خراسان جنوبی کوچک است و ما کمتر از 11 واحد بزرگ در استان داریم که ساختار کاری آنها بیش از 250 نفر اشتغال است. واحدهای متوسط 18 مورد و سایر واحدهای که خرد است و زیر 50 نفر اشتغال دارد 508 واحد است.

,

 وی خاطرنشان کرد: یکی از تلاش هایی که در کارگروه تسهیل انجام شده این است که واحدهای تعطیل شده در سنوات گذشته را حتما دوباره به چرخه تولید برگردانیم. در سال گذشته 20 واحد را مجدد به چرخه تولید برگرداندیم و 11 واحد طی پنج ماه گذشته به چرخه تولید برگشته است.

,

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: براساس پیگیری هایی که انجام می‌شود دو مصوبه خوب از وزارتخانه بر اساس پیگیری های استان اخذ شده؛ واحدهایی که ظرفیت خالی دارند برای کاری دیگر استفاده شود. برخی از واحدهای ما دو واحد در آن مستقر شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

,

جرجانی بیان کرد: تعداد جلساتی که در سال گذشته برای کارگروه تسهیل برگزار شده 41 جلسه کارشناسی، 71 مورد با حضور استاندار بوده و پنج جلسه که در استان قابل حل نبوده برای کارگروه ملی ارسال شده است.

,

وی افزود: در مجموع از ابتدای سال 95 که قانون رفع موانع تولید مصوب شده 362 جلسه فقط در بحث کارگروه تسهیل برگزار شده است که 2980 پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

,

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی بیان کرد: 77 درصد مصوباتی که در استان داشتیم به ثمر رسیده و پرونده هایی که مشکل دارد را به کارگروه کشوری برای بررسی بیشتر ارسال کرده ایم.

,

جرجانی گفت: در سال جاری سامانه ای تعریف شده که حتی متقاضی با توجه به شرایط کرونایی وارد دستگاه های اجرایی نشود و از طریق سامانه کارش را دنبال کند. همه آنهایی که از طریق سامانه پیگیری شده به نتیجه رسیده است.

,

پرداخت 718 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید

, پرداخت 718 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید, پرداخت 718 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید,

وی به تسهیلاتی اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی که فقط در سال گذشته پرداخت شده حدود 718 میلیارد تومان در بحث رونق تولید پرداخت شده است.

,

رئیس سازمان صمت عنوان کرد: حدود 90 میلیارد تومان از محل تبصره 18 داشتیم که با پیگیری های انجام شده از شناور کشوری حدود 60 میلیارد تومان دریافت کردیم و حدود 144 میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به واحدهای دارای مشکل داده شده و توانستیم با این روش برخی از مشکلات واحدها را حل کنیم.

,

جرجانی بیان کرد: در سال 1400 واحدهایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد بودند پیگیری خواهد شد و تلاش میشود طی 6 ماه اول سال به بهره برداری برسد.

,

احداث خط تولید جدید در کاشی نیلوفر

, احداث خط تولید جدید در کاشی نیلوفر, احداث خط تولید جدید در کاشی نیلوفر,

وی افزود: خط تولیدی در کاشی نیلوفر در حال انجام است و سرامیکی با ابعاد مشخص تولید خواهد شد که جزو نانو پولیش ها است و در کشور اصلا وجود ندارد.این خط تولید 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ان شاءالله با تلاش و کمک انجام شده طی یک تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و 350 اشتغال ایجاد خواهد کرد.

,

راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات طی 45 روز آینده

, راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات طی 45 روز آینده, راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات طی 45 روز آینده,

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مشکلات استان آهن فولاد قاینات بود که با پیگیری های انجام شده اصلاحات در دستگاه ها انجام شده و در حال تست است که به زودی این واحد نیز طی 45 روز آینده به بهره برداری رسیده و وارد مدار خواهد شد.

,

جرجانی اظهار کرد: کویر تایر کار خوبی در سال گذشته آغاز کرد که توسعه ای ایجاد و 10 هزار تن به محصول تولیدی اضافه کند که این تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. 

,

چهار واحد فرآوری طلا

, چهار واحد فرآوری طلا, چهار واحد فرآوری طلا,

وی به وجود معادن طلا در استان اشاره کرد و گفت: چهار واحد فرآوری طلا بر اساس معادنی که در استان وجود دارد طراحی شد و یکی به بهره برداری رسیده است. سه تا از واحدها در آبان ماه و یک مورد دیگر تا پایان سال به بهره برداری میرسد که اشتغال خوبی را خواهد داشت.

,

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی افزود: دو واحد خوب که جزو صنایع مادر است در بحث تولید کاغذ است ایجاد خواهد شد.یک واحد حدود 85 درصد و واحد دیگر 30 درصد پیشرفت دارد. امیدواریم ان شاءالله تا آذر ماه به بهره برداری برسد.

,

ایجاد 2 هزار اشتغال

, ایجاد 2 هزار اشتغال, ایجاد 2 هزار اشتغال,

جرجانی بیان کرد: با بهره برداری این واحدها می‌توان دو هزار اشتغال برای استان ایجاد کرد و مشکل اشتغال در بخش صنعت را برطرف کرد.

,

وی با بیان اینکه معدن یکی از ظرفیت های مهم استان است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 700 پروانه بهره برداری معدنی در استان داریم. طی شهریور ماه سال گذشته حدود 260  واحد غیر فعال را داشتیم که طی پیگیری های انجام شده در شورای معادن 60 واحد توسط سازمان صمت طی نیمه دوم سال گذشته و پنج ماه ابتدایی امسال به چرخه بازگشت. طی تفاهم نامه هایی که در ستاد توسعه خاوران داشتیم با شرکتی وارد تفاهم شدیم که ان شاءالله این واحدهای معدنی تعطیل نیز با کمک این شرکت به بهره برداری برسد و وارد مدار شود به جز آنهایی که ذخیره ای ندارد. آنهایی که ذخیره ای ندارد از مدار حذف خواهد شد.

,

 رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: مزایده ها بر همین اساس تشدید شده و در سال گذشته پنج مزایده برگزار شده است. شرکتهای بزرگی وارد استان شدند که ان شاءالله با کمک اینها بتوانیم بخش معدن را ارتقا دهیم.

,

جرجانی بیان کرد: از نظر معادن فعال و اشتغال رتبه چهارم کشوری را داریم.

,

وی اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که در سنوات گذشته انجام شد این بود که شرکتهای توسعه ای را با حمایت دولت حدود 90 میلیارد تومان هزینه شد. ژئو فیزیک هوایی انجام و پتانسیل های استان شناخته شد که حاصل این کارها طلای هیرد و شادان است. در مجموع کارهای خوبی انجام شده که نتایج آنها نیز با پیگیری هایی که انجام شده زودتر در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار خواهد گرفت.

,

رئیس سازمان صمت بیان کرد: ژئوفیزیک‌ها 20 تن طلای برای استان خواهد داشت در بحث بنتونیت 30 میلیون تن مشخص شده در فلورین ها که جزو خاص‌های استان است 700 هزار تن، سنگ آهن و منیزیم هر کدام 6 میلیون تن، سنگهای تزیین و ... نیز همین کار اتفاق افتاده است.

,

48 میلیون دلار صادرات طی چهار ماه

, 48 میلیون دلار صادرات طی چهار ماه, 48 میلیون دلار صادرات طی چهار ماه,

جرجانی به بخش بازرگانی اشاره کرد و افزود: در بخش صادرات 37 درصد صادرات به کشور افغانستان از طریق خراسان جنوبی انجام می‌شود . در بخش صادرات طی چهار ماه اول سال جاری 48 میلیون دلار صادرات انجام شده که 36 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

,

وی با بیان این‌که در بحث واردات افزایش خوبی داشتیم،اظهار کرد: در مجموع 262 میلیون دلار صادرات انجام شده است که 41 درصد سال گذشته نسبت به مدت مشابه است.

,

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی در مورد مدیریت بازار، گفت: بازرسی‌ها نسبت به سال قبل برای بحث بازار افزایش داشته است به گونه‌ای که طی سال گذشته 18 هزار بازرسی بوده و در پنج ماهه ابتدای سال کاری 38 هزار بازرسی برای تخلفات صنفی  انجام شده که 30 میلیارد تومان پرونده تشکیل شده است.

,

تامین کالاهای اساسی

,

جرجانی ادامه داد: در بحث تامین کالاهای اساسی نیز در سال گذشته سه هزار و 345 تن برنج برای بازار تامین شده است. طی پنج ماه سال جاری دو هزار و 850 تن برنج توزیع شده است. شکر 4237 تن در سال گذشته تامین شده و در سال جاری تاکنون 2900 تن شکر با قیمت تنظیم بازار توزیع شده است. در بحث روغن در سال 98، 1400 تن روغن داشتیم در سال گذشته 3518 تن و در سال جاری تاکنون بیش از 5500 تن روغن طی پنج ماه در استان توزیع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه