اخبار داغ

مدرس سواد رسانه گفت:

شبکه ملی اطلاعات زمینه تحول و استقلال در فضای مجازی را فراهم می کند

شبکه ملی اطلاعات زمینه تحول و استقلال در فضای مجازی را فراهم می کند
مدرس سواد رسانه گفت: شبکه ملی اطلاعات زمینه تحول و استقلال در فضای مجازی را فراهم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سجاد رستمی زاد"، مدرس سواد رسانه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: امروز برنامه ای در کشورهای مختلف برای ساماندهی فضای مجازی و جلوگیری از بروز آسیب و رخنه های امنیتی  وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی افزود: فضای مجازی امروزه به فضای بزرگی تبدیل شده که علاوه بر فرصت ها تهدیدهایی را در خودش دارد که باید برای جلوگیری از آسیب ها برنامه ریزی کرد.

,

رستمی زاد در ادامه گفت: یکی از راههای آسیب ماندن از آسیب ها در فضای مجازی استفاده از شبکه ملی اطلاعات است که در کشورهای مختلف از بهره گیری می شود.

,

مدرس سواد رسانه خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق، درست و به اندازه درباره این شبکه، به محض اینکه کاربران ایرانی این نام را می شنوند، افکاری مانند اینترنت محدود و بسته و به دور از ارتباطات بین‌المللی به ذهنشان خطور می کند. بنابراین، نیاز است که در این زمینه اطلاعات دقیقی به مردم داده شود تا نگرانی های احتمالی شان رفع شود.

,

وی بیان داشت: چون مردم ماهیت این شبکه را به خوبی نمی شناسند و از آن اطلاع ندارند دچار سردرگمی شده اند ودر این بین عده ای هم شایعه پراکنی می کنند که اینترنت قطع می شود درحالی که چنین نیست و شبکه ملی اطلاعات در سایر کشورهای جهان جلوگیری از آسیب ها استفاده می شود.

,

تعریف شبکه ملی اطلاعات

, تعریف شبکه ملی اطلاعات, تعریف شبکه ملی اطلاعات,

رستمی زاد عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات پروژه‌ای برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در ایران است به صورتی که درخواست‌ های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می‌شوند، به هیچ‌وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه‌های اینترانت، خصوصی و امن داخلی در آن فراهم شود.

,

مدرس سواد رسانه تصریح کرد: بر خلاف تصور عموم، اینترنت ملی هیچ ارتباطی به محدود کردن اینترنت ندارد و صرفا نوعی گردش اطلاعات در بستر داخلی است. در این طرح با نگاهی به محتواهایی که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرند، مثل فیلم و سریال و یا شبکه های پیام رسان، این اطلاعات وارد بستر پهنای باند داخلی می شوند تا سرعت و کیفیت بسیار بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورند.

,

وی یادآور شد: بنابراین برخلاف تصور عموم  شبکه ملی اطلاعات اینترنت را محدود نکرده بلکه باعث می شود تا اینترنت با سرعت بهتری در اختیار مردم قرار بگیرد و کیفیت خدمات بالارود.

,

فواید شبکه ملی اطلاعات

, فواید شبکه ملی اطلاعات, فواید شبکه ملی اطلاعات,

رستمی زاد در ادامه گفت : ارائه خدمات دولت الکترونیک مانند آموزش، بهداشت و درمان و یا حتی مصاحبه های اینترنتی از جمله مزیت های اینترنت داخلی به شمار می رود که طی آن سرعت و کیفیت خدمات اینترنتی به مردم افزایش می یابد.

,

وی عنوان کرد: اگر کسی اخبار تکنولوژی را دنبال کرده باشد می داند که کره جنوبی پرسرعت اینترنت دنیا را در اختیار کاربرانش می گذارد و جالب است بدانید که اینترنت ملی یکی از دلایل اصلی سرعت پیشرفته اینترنت در این کشور است. گفتنی است، که کره جنوبی از نظر آمادگی الکترونیک و پهنای باند رتبه نخست را در دنیا دارد. جالب اینکه، 80 درصد پهنای باند این کشور داخلی است. به این معنی که 80 درصد شبکه اینترنت این کشور  بی‌نیاز از ارتباطات خارجی است و ارتباطات و انتقالات دیتای آن در داخل شبکه به گردش در می‌آید.

,

مدرس سواد رسانه بیان داشت: یکی دیگر از فواید شبکه ملی اطلاعات این است که حتی در صورت قطع شدن اینترنت در سطح دنیا کاربران داخل کشور بدون هیچ مشکلی می توانند به فعالیت در داخل کشور بپردازند به این ترتیب، وابستگی به منابع خارجی اینترنت از بین می رود و استقلال در این زمینه برای کشور به دست می آید. از آنجائیکه یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی، دستیابی به استقلال است، این موضوع اهمیت زیادی دارد.

,

رستمی زاد خاطرنشان کرد : ارزان تر شدن اینترنت از جمله مباجثی است که به نفع مردم خواهد بود که طی اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات چون دیتاهای پرطرفدار بر روی سرورهای داخلی به گردش در می آید وبه خارج از کشور انتقال داده نمی شود بنابراین صرفه اقتصادی بیشتری برای مردم به همراه خواهد داشت و اینترنت ارزان می شوددر صورتی که در حال حاضر هزینه اینترنت برای خانوارها بالاست.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه