اخبار داغ

شرایط نامطلوب بازار سیمان تداوم دارد؛

بازار سیمان همچنان ملتهب/ تداوم دردسرهای برقی در کارخانجات سیمان

بازار سیمان همچنان ملتهب/ تداوم دردسرهای برقی در کارخانجات سیمان
تداوم محدودیت‌های اعمال شده برق برای کارخانجات سیمان همچنان التهابات بازار و کاهش تولید کارخانجات را به همراه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، تداوم محدودیت‌های اعمال شده برق برای کارخانجات سیمان همچنان التهابات بازار و کاهش تولید کارخانجات را به همراه دارد؛ امری که گرانی، بازار سیاه، رکود ساخت‌وساز، بیکاری کارگران و افزایش هزینه‌های تولید را بدنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

محسن کلاه‌کج مدیر کارخانه سیمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تداوم قطعی و محدودیت مصرف برق در کارخانجات سیمان مازندران خبر داد.

وی افزود: توان تولید برق طی ماه‌های اخیر بنا بر دلایلی که وزارت نیرو اعلام کرده است، پایین آمده است و لذا فعالیت صنایع و کارخانجات سیمانی را کاهش دادند و به طبع این ماجرا، میزان تولید سیمان کارخانه ما همچون کارخانه سیمان کیاسر پایین آمده است.

مدیر کارخانه سیمان مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، با این میزان ظرفیت فعالیت، توان تولید ما به شدت کاهش پیدا کرده است و روزانه تمامی تولیدات حداقلی ما روانه بازار می‌شود و با این وضع موجود، توان تولید بیشتر نداریم.

کلاه‌کج گفت: ظرفیت تولید روزانه کارخانه سیمان نکا حدود هشت هزار و 500 تن تا 9 هزار تن است که در شرایط فعلی به روزانه دو هزار و 200 تن یعنی یک چهارم ظرفیت واقعی رسیده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی به دلیل کاهش ظرفیت استفاده از برق، از چهار آسیاب کارخانه تنها یک آسیاب در حال فعالیت است و طبیعتا تولید هم به همین میزان کاهش پیدا کرده است.

مدیر کارخانه سیمان مازندران، عنوان کرد: هیچ اطلاعی از زمان ادامه این روند نداریم و به ما اعلام شده است که تا اطلاع ثانوی باید با همین ظرفیت، تولید انجام دهید.

این مسئول، اعلام کرد: در حال حاضر تنها محدودیت ما قطعی برق است و اگر این محدودیت رفع شود ما توانایی پاسخگویی کامل تقاضای بازار را همچون گذشته داریم و هیچ مشکلی برای تامین بازار نداریم.

کلاه‌کج متذکر شد: در حال حاضر تنها یک خط تولید ما فعال است و مابقی خطوط تعطیل است.

سیدکاظم حسینی سرپرست شرکت توزیع برق مازندران نیز در این باره گفت: با توجه به شرایط موجود تولید برق و تداوم محدودیت‌ها در مصرف، همچنان محدودیت‌ها در قبال کارخانجات سیمان پا برجا است.

وی افزود: با توجه افزایش دما و متعاقبا تقاضا در این ایام از سال و عد تعادل آن با تولید و همچنین در راستای عدم قطعی برقدمصارف خانگی، کماکان این محدودیت‌ها تا اطلاع ثانوی برای کارخانجات سیمان استان ادامه دارد.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با اعلام تداوم شرایط نامطلوب بازار سیمان، گفت:  تا زمانی که محدودیت مصرف برق بر کارخانجات سیمان اعمال شود همین شرایط را خواهیم داشت.

وی افزود: میزان تولید روزانه دو کارخانه سیمان در مازندران 12 هزار تن سیمان بوده که در حال حاضر میزان تولید روزانه به حدود 5 هزار تن هم نمی‌رسد که موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: امیدوار بودیم تا اوایل شهریور ماه به‌دلیل خنک شدن هوا، محدودیت برق از کارخانجات سیمان برداشته شود ولی کماکان کارخانجات سیمان با ۳۰ درصد ظرفیت تولید سیمان فعال هستند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه