اخبار داغ

گزارش؛

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه ضعیف است/ ضرورت نظارت جدی تر مسئولان امر

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه ضعیف است/ ضرورت نظارت جدی تر مسئولان امر
متاسفانه استان کرمانشاه شرایط خوبی از نظر رعایت پروتکلهای بهداشتی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز،  طی دو سه سالی که بیماری کرونا شیوع یافته استان کرمانشاه همواره دیرتر از دیگر استانها به پیک رسیده و اکنون هم شاهد چنین وضعیتی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

در حال حاضر کرونا در کرمانشاه جولان می دهد با این حال میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی کمتر از ۴۰ درصد است که ضرورت نظارت بیش از پیش مسئولان بر این حوزه را می طلبد.

,

میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کرمانشاه حدود ۴۰ درصد است

, میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کرمانشاه حدود ۴۰ درصد است, میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کرمانشاه حدود ۴۰ درصد است,

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت کرمانشاه از نظر شیوع کرونا قرمز و رو به بحرانی است با مشاهده آمارها توسط مردم حدود ده درصد میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی نسبت به هفته گذشته به ویژه در استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی  بهتر شده و اکنون به حدود ۳۸ تا ۴۰ درصد رسیده که باز هم بسیار کم است.

, مرصادنیوز,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عده فراوانی از مردم را می بینیم که هنوز از ماسک استفاده نمی کنند.

,

خدادادیان گفت: با وجود مصوباتی مبنی بر الزام شهرداری برای ساماندهی روز بازارها و بازارها هیچ پروتکلی رعایت نمی شود.

,

, ,

وی افزود: در جمعه بازار پارک شرقی، بازار دولت آباد، پنجشنبه بازار، انتهای خیابان مسکن، شاطر آباد، سیگار فروشی و جگرکی های محله دولت آباد و دکه هایی که شهرداری به ویژه مقابل میدان بار به آنها اجازه فعالیت داده، ضایعات فروشی های جعفرآباد هیچ گونه پروتکلی رعایت نمی شود.

,

خدادادیان تصریح کرد: بر اساس پروتکلهای بهداشتی باید مجتمع های تجاری، بازارچه های سربسته، باشگاه های بدنسازی و تالارهای پذیرایی تعطیل باشند با این حال رعایت نمی کنند.

,

وی عنوان کرد: جمعیت فراوانی در آرامستان کرمانشاه مشاهده می شود اگرچه ورود خودروها ممنوع بوده اما قسمت نفر رو باز است و برای مراسم تشییع  عده فراوانی خودروها را بیرون پارک می کنند و داخل می روند و همان جمعیت و تراکم قبلی را مشاهده می کنیم.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: مردم باید پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند زیرا سهل انگاری و عادی انگاری بزرگترین ضربه است.

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: پیک همچنان ادامه دارد و هیچ گونه توقف یا سیر نزولی در آن نمی بینیم این بسیار نگران کننده است.

,

وی افزود: با این شرایط مسئولان  مجبور شدند طی هفته گذشته بیمارستان صحرایی داخل یکی از بیمارستانها برپا کنند و اکنون پیش بینی می کنند اگر این روند ادامه یابد حتما بیمارستان‌های صحرایی دیگری باید برپا کنند.

,

, ,

وی افزود: بیمارستانها شلوغ است و اکنون اکثر بیمارستانها برای پذیرش بیماران کرونایی ظرفیت ندارند همچنین عوارض شیوع بیماری بسیار شدید بوده و ممکن است به قیمت جان عده ای تمام شود.

,

خدادادیان گفت: در این ایام موارد فوتی هم روبه افزایش است که باز به مردم بر می گردد زیرا همچنان  عده ای به این باور نرسیده اند که باید از ماسک استفاده کنند و بدون ضرورت از منزل خارج نشوند.

,

وی افزود: هنوز قهوه خانه ها و قلیان سراها و کافه ها در طاقبستان، نوبهار و گلستان مملو از جمعیت است و جوانان در فضایی بسته جمع می شوند و از قلیان مشترک استفاده می کنند که در این صورت اگر برای خودشان هم عوارضی ایجاد نشود ناقل کرونا خواهند شد و آن را به خانواده ها منتقل می کنند و این بسیار خطرناک است.

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: باید هرچه سریعتر با حضور همه ادارات در ستاد مقابله با  کرونای استان برای مبارزه با این کانون های آلوده تصمیم گیری شود  و پس از اخذ تصمیم همه به آن عمل کنند و دستگاه ها پای کار آیند.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: نتیجه مصوبه‌ای که روی کاغذ باشد اما در عمل اجرا نشود یا ضعیف اجرا شود همین وضعیت بیمارستانها خواهد شد.

,

خدادادیان گفت: متاسفانه در ایام محرم شماری از دستگاه های اجرایی پروتکلها را رعایت نکردند همچنین در زمان انتخابات هم برخی کاندیدها رعایت نکردند و کارناوال و کمپهای انتخاباتی راه اندازی کردند که اکنون می بینیم شرایط اوج گرفته و ادامه دارد پس اگر مردم رعایت نکنند این زنجیره هیچ گاه قطع نمی شود.

,

, ,

وی افزود: اگرچه واکسیناسیون ادامه دارد اما تا رسیدن به درصد مطمئن ۶۰تا۶۵ درصد فاصله داریم زیرا تاکنون توانسته ایم حدود ۲۶درصد جمعیت استان را  واکسینه کنیم.

,

 خدادادیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که بتوانیم ایمنی مطمئنی در جامعه ایجاد کنیم به گونه ای که زنجیره انتقال بیماری ضعیف یا قطع شود مردم حتما باید رعایت کنند، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در تجمعات و خروج غیرضروری را مدنظر قرار دهند.

,

فضل اله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با بیان اینکه در شرایط فعلی شیوع کرونا اکیپ‌های نظارتی به طور جدی تذکر می دهند، اظهار داشت: آرامستان نیز  همچنان بسته و تحت کنترل است.

, مرصادنیوز ,

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: صرفا اجازه تردد ۱۵ نفر در قالب سه خودرو به افرادی که بستگان آنها فوت شده، داده خواهد شد.

,

, ,

رنجبر گفت: در موضوع نظارت بر بازارچه ها نیز  به سازمان میادین میوه و مشاغل شهرداری اعلام کردیم باید فاصله فیزیکی رعایت شود در غیر این صورت شهرداری موظف به تعطیلی آنها است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه