اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه:

سعد حریری درصدد فلج سیاسی و اقتصادی لبنان است

سعد حریری درصدد فلج سیاسی و اقتصادی لبنان است
حسن هانی‌زاده گفت: سعد حریری و جریان ۱۴ مارس درصدد هستند که لبنان را به فلج سیاسی و اقتصادی دچار کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، شبکه خبری تهران نیوز، لبنان در حال حاضر با بحران سوخت دست و پنجه نرم می‌کند. پیشتر نیز برخی گزارش‌ها پیرامون مخالفت گروه‌های سیاسی ازجمله جریان المستقبل با خرید سوخت از ایران توسط بیروت، منتشر شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

حسن هانی‌زاده درباره تحولات لبنان اظهار داشت: سعد حریری و جریان ۱۴ مارس درصدد هستند که لبنان را به فلج سیاسی و اقتصادی دچار کنند. حدود ۹ ماه هست که سعد حریری از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شده، ولی در طول این مدت سعی کرده از طریق زیاده‌خواهی، کابینه‌ای را در مقابل حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان تشکیل دهد.

,

وی گفت: سعد حریری به دنبال این است تا از میشل عون و جریان هشتم مارس وابسته به حزب‌الله باج‌خواهی کند،؛ اما بعد از گذشت ۹ ماه تلاش او با شکست مواجه شد و نتوانست یک کابینه یک‌دست و هم‌سو با جریان المستقبل و ۱۴ مارس تشکیل دهد؛ لذا آقای نجیب میقاتی از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد.

,

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: سعد حریری و سمیر جعجع تلاش می‌کنند تا میشل عون بار دیگر سعد حریری را مسئول تشکیل کابینه برگزیند و به همین دلیل یک‌سری جریان‌سازی‌ها را شروع کرده‌اند. در حال حاضر سعد حریری مسئول یک حزب است و چون مسئولیت قانونی ندارد، نمی‌تواند مانع ورود کشتی‌های سوخت‌رسان و کمک‌های انسان‌دوستانه ایرانی به لبنان شود.

,

هانی‌زاده معتقد است: در حال حاضر حزب‌الله و سیدحسن نصرالله اعلام کرده‌اند که ایران مشغول ارسال کمک‌های سوختی و بشردوستانه خود به لبنان است. جایگاه‌های سوخت خودرو در لبنان توان تأمین بنزین خودروهای لبنانی را ندارند؛ لذا کمک‌های ایران می‌توان این مشکل را در لبنان تا حد قابل توجهی حل و فصل کند.

,

او با بیان اینکه سعد حریری و جریان وابسته به وی در تلاش است که جایگاه ایران را در لبنان تا حد قابل توجهی تنزل بخشند، گفت: حزب‌الله تلاش می‌کند به مردم لبنان واقعیت را در خصوص کمک‌های ایران به این کشور بگوید اما جریان سعد حریری درصدد انحراف واقعیت‌هاست؛ درصورتی‌که اگر این کمک از سوی عربستان و اسرائیل بود، طبیعتاً سعد حریری و جریان وابسته به او چنین کمک‌هایی را قبول می‌کردند و تبلیغ چنین کمک‌هایی را انجام می‌دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه