اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار:

برخورد با تغییرکاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در رشتخوار قطعی است

برخورد با تغییرکاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در رشتخوار قطعی است
اعظمی گفت: هر گونه احداث گلخانه، دامداری، مرغداری، استخر پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه‌های صنایع تکمیلی و غذایی در روستاها، نیازمند دریافت مجوز از اداره امور اراضی در جهاد کشاورزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: احداث گلخانه، دامداری، مرغداری، استخر پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه‌های صنایع تکمیلی و غذایی در روستاها نیازمند دریافت مجوز از اداره اموراراضی در جهاد کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 اعظمی در ادامه بیان داشت: اراضی زراعی و باغ‌ها به‌عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی‌ـ اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است. از این رو سازمان امور اراضی کشور صیانت از زمین‌های کشاورزی را به‌عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود می‌داند و با مشارکت تمامی شهروندان بر آن است تا در جهت حفظ منابع پایه و تأمین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌های سراسر کشور محافظت کند.

وی در ادامه یادآور شد: بر اساس قانون، هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است وعلاوه بر قلع وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد و بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است.

اعظمی در ادامه با درخواست از شهروندان در جهت معرفی هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز درازاضی کشاورزی،  بیان داشت: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن۱۳۱) یا مراجعه به واحد کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار و مدیریت‌های امور اراضی استان اطلاع دهند.

وی با اشاره به رصد مزارع کشاورزی شهرستان در ادامه تصریح کرد: گشت‌ حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات  با گشت‌زنی و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغها را رصد می‌کنند و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و اقدام به تغییرکاربری و تخریب برخورد خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در پایان گفت: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد و افراد و دستگاههای متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه