اخبار داغ

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه کرمان مطرح کرد؛

رفع مشکل قطعی برق یک شرکت لبنی با تلاش سازمان بسیج کارگری/ بی توجهی دولت های گذشته چرخ واحدهای تولیدی را بی رمق کرده است

رفع مشکل قطعی برق یک شرکت لبنی با تلاش سازمان بسیج کارگری/ بی توجهی دولت های گذشته چرخ واحدهای تولیدی را بی رمق کرده است
محمد کاظم پیام گفت: خوشبختانه در سال جاری با توجه به اینکه قطعی برق مکررا اتفاق می افتاد و به دنبال آن اختلال در شبکه تولید رخ می داد، با همکاری بسیج کارگری و رایزنی با اداره برق شمال استان این قطعی به کمترین مقدار رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، در راستای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهر کرمان با هماهنگی بسیج رسانه و اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت بازدیدی از کارخانه شیر پاستوریزه پگاه کرمان به عمل آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

, ,

بی توجهی دولت های گذشته چرخ واحدهای تولیدی را بی رمق کرده است

شرکت شیر پاستوریزه پگاه کرمان در حال حاضر به دلیل پایین آمدن مصرف سرانه شیر توسط مردم تنها با 40 درصد از ظرفیت خود فعالیت می کند و متاسفانه در سال های گذشته نه تنها حمایتی از سوی دولت ها صورت نگرفته بلکه پرداخت یارانه آن ها متوقف شده است.

محمدکاظم پیام مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه کرمان اظهار کرد: ساخت کارخانه شیر پاستوریزه پگاه کرمان از سال 1353 آغاز و نهایتا در سال 60 آغاز به کار کرد و اکنون به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده محصولات لبنی در جنوب شرق کشور تحت پوشش صنایع شیر ایران مشغول به کار است.

وی افزود: در حال حاضر با ظرفیت 240 تن در روز و ظرفیت عملی دریافت 120 تن شیر خام در روز فعالیت می کند و بیش از 70 نوع محصول لبنی را در این شرکت تولید می کند.

, بی توجهی دولت های گذشته چرخ واحدهای تولیدی را بی رمق کرده است, بی توجهی دولت های گذشته چرخ واحدهای تولیدی را بی رمق کرده است,
,
,
,
,
,
,

, ,

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه کرمان اذعان کرد: رسالت اصلی ما از مزرعه تا مصرف کننده نهایی و تولید یک محصول با کیفیت و عاری از مواد نگه دارنده و افزودنی در خدمت سلامت جامعه است.

پیام مطرح کرد: در 2 سال گذشته شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را بر همه ما تحمیل کرده است اما به لطف خداوند و همکاری پرنسل شرکت توانستیم یک محصول خوب و با کیفیت را به جامعه عرضه کنیم.

,
,
,

صادرات 25 درصد از محصولات شرکت پگاه کرمان به عراق و افغانستان

وی یادآور شد: عمده محصولات کشور شامل پنیرهای سنتی و صنعتی استریل است که با دستگاه های به روز دنیا تهیه می شود، عمده محصولات ما در بازارهای داخلی و حدود 25 درصد از محصولات در کشورهای افغانستان و عراق به فروش می رسد.

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه کرمان ابراز کرد: در این مدت ما در شرکت شیر پاستوریزه پگاه کرمان توانستیم دستاوردهای بسیاری را کسب کنیم، این مجموعه بیش از 63 عنوان و تندیس کشوری را در سال مانع زدایی تولید دریافت کرده است.

پیام متذکر شد: علی رغم مشکلات بسیاری که در مدت شیوع کرونا و تحریم با آن مواجه بودیم هیچ از نیروهای شرکت تعدیل نشدند و همواره معیشت کارکنان مورد توجه ما بود.

وی ادامه داد: ما در این مجموعه در تلاشیم تا به جهت توسعه و گسترش شرکت خط تولید پنیر خامه ای را تا پایان سال 1400 راه اندازی کرده و در عین حال ساختار مالی شرکت را اصلاح کرده و به جمع شرکت های بورسی بپیوندیم.

, صادرات 25 درصد از محصولات شرکت پگاه کرمان به عراق و افغانستان, صادرات 25 درصد از محصولات شرکت پگاه کرمان به عراق و افغانستان,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

چندی قبل به واسطه قطعی مکرر برق این واحد تولیدی با مشکلاتی مواجه شد چرا که شیر فساد پذیر و نیازمند سرما است، خاموشی دستگاه ها خسارتی را بر این واحد تولیدی تحمیل کرد که در نهایت با مداخله بسیج کارگری و رایزنی با شرکت برق شمال استان مشکل تا حد زیادی مرتفع شد.

,

رفع مشکل قطعی پی در پی برق شرکت پگاه کرمان با تلاش سازمان بسیج کارگری

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه کرمان در این رابطه می گوید: خوشبختانه در سال جاری با توجه به اینکه قطعی برق مکررا اتفاق می افتاد و به دنبال آن اختلال در شبکه تولید رخ می داد، با همکاری بسیج کارگری و رایزنی با اداره برق شمال استان این قطعی به کمترین مقدار رسید.

وی افزود: پیش از این در منطقه کنونی استقرار کارخانه محدوده شهری وجود نداشت و ما مشکل قطعی برق نداشتیم اما با گسترش محدوده شهری این منطقه مشمول قطعی های مکرر برق می شود.

پیام تاکید کرد: در حال حاضر رایزنی هایی برای جدا سازی برق کارخانه از برق شهری انجام شده و امیدواریم که به زودی پست برق مجزا به این کارخانه اختصاص داده شود.

, رفع مشکل قطعی پی در پی برق شرکت پگاه کرمان با تلاش سازمان بسیج کارگری, رفع مشکل قطعی پی در پی برق شرکت پگاه کرمان با تلاش سازمان بسیج کارگری,
,
,
,
,
,
,

, ,

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه کرمان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر دلیل خرید شیر از دامداران با قیمتی کمتر از مصوبه تنظیم بازار توضیح داد: همه ساله با توجه به مسائل تورمی شیر خام قیمت گذاری می شد و بر اساس آن 10 قلم کالای اساسی قیمت گذاری می شد.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار در سال گذشته قیمت شیر 4 هزار و 400 تومان بود که در آن زمان شیر با قیمت 4 هزار و 600 تومان از دامدار خریداری می شد، افزایش قیمت شیر خام منوط به تصمیم گیری در ستاد تنظیم بازار است، از این رو قیمتی که توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده 6 هزار و 400 تومان است.

پیام تاکید کرد: این نرخ برای تولید و صادرات 5 هزار تن شیر خام از طریق پشتیبانی امور دام و شرکت های زیر مجموعه جهاد برای تولید شیر خشک خریداری می شود و به دنبال آن تعرفه صادرات شیرخشک برداشته می شود.

,
,
,
,
,

شیر خام 95 درصد از دامداری های صنعتی استان راهی کارخانه پگاه کرمان می شود

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه کرمان مطرح کرد: در این راستا ما هم راستا با شرکت صنایع شیر ایران با افزایش قیمت محصولات خود، قیمت شیر خریداری شده از دامداران را افزایش می دهیم.

وی در ارتباط با تصمیم این واحد تولیدی برای راه اندازی یک دامداری اختصاصی عنوان کرد: این تصمیم در مجموعه پگاه حدود 8 سال است که در حال انجام است و دامداری هایی تحت عنوان شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه در حال فعالیت هستند.

, شیر خام 95 درصد از دامداری های صنعتی استان راهی کارخانه پگاه کرمان می شود, شیر خام 95 درصد از دامداری های صنعتی استان راهی کارخانه پگاه کرمان می شود,
,
,
,
,

, ,

پیام اظهار کرد: در حال حاضر 6 مرکز دامپروری در کشور فعالیت می کنند که بزرگ ترین آن ها در استان فارس فعالیت می کند که روزانه نزدیک به 120 تن تولید شیر دارد، سایر استان ها هم به دنبال راه اندازی این مراکز هستند.

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه کرمان متذکر شد: البته راه اندازی این مراکز نیازمند افزایش ظرفیت هایی دارد و نیاز مجموعه پگاه به شیر خام بیش از مقدار تولیدی در مجموعه های دامپروری است و نیاز به جذب کلیه دامداران استان ها دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که کرمان استانی خشک است، مجموعه شیر دریافتی ما حدود 70 تن از استان است و بیش از 95 درصد از دامداری های صنعتی استان شیر خود را به کارخانه پگاه تحویل می دهند اما پاسخگوی نیاز ما نیست و مجبور هستیم روزانه 50 تن شیر از سایر استان ها خریداری کنیم.

بی توجهی دولت دوازدهم به تامین نهاده های دامی عامل افزایش قیمت شیر

پیام در خصوص دلیل افزایش قیمت محصولات لبنی و خروج آن ها از سفره مردم توضیح داد: اگرچه سیستم های توزیع و نظارتی در افزایش قیمت ها ضعیف کار می کنند اما همه ما می دانیم که افزایش قیمت نهادهای دامی، قیمت تمام شده شیر را نیز افزایش داده و در نهایت همین امر سبب بالا رفتن قیمت محصولات شده است.

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه کرمان گفت: تولید نهاده های دامی در کشور اندک است، ما در سال های متمادی در این حوزه نه تنها خودکفا نشده ایم بلکه برای تامین آن ها شدیدا به واردات وابسته هستیم و دولت به دلیل مشکلات ارزی توان تامین ندارد.

,
,
,
,
,
,
, بی توجهی دولت دوازدهم به تامین نهاده های دامی عامل افزایش قیمت شیر, بی توجهی دولت دوازدهم به تامین نهاده های دامی عامل افزایش قیمت شیر,
,
,
,
,

, ,

وی افزود: در ارتباط با افزایش قیمت محصولات لبنی تنها بحث افزایش قیمت شیر نیست چرا که برای فرآوری و بسته بندی و در نهایت تولید محصول نهایی هزینه های بیشتری مصرف می شود.

پیام در پایان خاطرنشان کرد: حاشیه سود صنعت در شرکت هایی که با 70 درصد ظرفیت خود کار می کنند و هزینه های سربار را پوشش می دهند نهایتا 3 درصد است و توجیه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه