اخبار داغ

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس:

مسائل محیط زیست و آب در اولویت مطالبات دبیرخانه شهید مدرس قرار گیرد

مسائل محیط زیست و آب در اولویت مطالبات دبیرخانه شهید مدرس قرار گیرد
میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: با توجه به اینکه مسئله اول استان یزد، مسئله آب است از سوی دیگر آلودگی‌های زیست محیطی مردم را دچار مشکلات جدی کرده، این دو مسئله باید در اولویت مطالبات دبیرخانه شهید مدرس قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،سیدجلیل میرمحمدی در جلسه دبیرخانه شهید مدرس یزد متشکل از مجمع نمایندگان استان یزد و مجمع بسیجیان استان یزد اظهار داشت: محیط زیست نیز باید مانند مسئله آب به یک مطالبه همگانی تبدیل شود زیرا چالش‌های جدی این حوزه دامنگیر مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی عنوان کرد: بسیاری از صنایع بر خلاف آنچه مسئولان مطرح می‌کنند، ارزش افزوده برای مردم و استان ندارند زیرا از یک سو بیماری‌های حاصل از آلاینده‌های صنعتی و از سوی دیگر بحث‌های جدی در حوزه اجتماعی که ناشی از مهاجرت‌ها، حتی امنیت استان را دچار خدشه کرده است.

,

میرمحمدی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی ما این است که دیگر اشتغالزایی صنعتی در استان یزد کافی است و باید به سمت توسعه صنایع پاک و دانش بنیان برویم.

,

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس تاکید کرد: اگر ۳۰ تا ۴۰ صنعت پاک در استان یزد مستقر شود، هم آلایندگی ندارد، هم فارغ التحصیلان دانشگاهی که عمده بیکاران یزد را تشکیل می دهند مشغول کار می شوند و هم برای استان ارزش افزوده به همراه خواهند داشت.

,

میرمحمدی ادامه داد: اغلب مسئولان در مورد استقرار صنایع دانش بنیان و پایان دادن به صدور مجوز برای صنایع آلاینده صحبت می کنند اما واقعیت این است که عزمی در این زمینه وجود ندارد و تنها زمانی این اتفاق رخ می دهد که عزم جدی و مطالبه همگانی در این زمینه وجود داشته باشد.

,

وی با اشاره به طرح مسئله مردمی سازی معادن توسط یکی از کارگروه‎های یازده‌گانه دبیرخانه شهید مدرس عنوان کرد: خوب است که مسئله آب و محیط زیست نیز به شکل جدی در دستورکار این دبیرخانه قرار گیرد تا با راهکارهای پیشنهادی از سوی کارگروه‌های متخصص آن، بتوانیم مطالبات جدی از مسئولان در این زمینه داشته باشیم.

,

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در مورد راهکارهای ارائه شده توسط این دبیرخانه در مورد انتخاب مدیران نیز اظهار داشت: امیدواریم با معرفی و پیشنهاد نیروهای انقلابی، جهادی و کارآمد بتوانیم مسائل و نیازهای استان یزد را برطرف کنیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بحث صیانت از فضای مجازی نیز گفت: قرار بود طرحی به صحن علنی مجلس بیاید که در این صورت تنها نمایندگان مجلس در این زمینه اظهارنظر می کردند اما این طرح به کمیسیون ۸۵ رفت تا بتواند از همه نظرات و آرا استفاده کند و اکنون نیز هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

,

گفتنی است؛ دبیرخانه شهید مدرس متشکل از مجمع نمایندگان استان یزد و مجمع بسیجیان استان شامل اساتید، نخبگان و خبرگان موضوعات علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، گردشگری و ... است که با تشکیل کارگروه‌های یازده‌گانه، به بررسی مسائل حوزه‌های مختلف و ارائه راهکار در مورد آن می پردازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه