اخبار داغ

طرح شهید سلیمانی الگوی موفق در کنترل ویروس کرونا است؛

طرح شهید سلیمانی آبی برآتش ویروس کرونا

طرح شهید سلیمانی آبی برآتش ویروس کرونا
طرح شهید سلیمانی ثابت کرده است که در کنترل ویروس کرونا موفق بوده است و می تواند به عنوان یک الگو در سطح دنیا عمل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، کرونا مهمان ناخوانده ای بود که در طول سال های گذشته انسان های زیادی را به استقبال مرگ فرستاد و دنیا را در شوک دیگر قرار داد که تدابیری برای مهار این ویروس بیاندیشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

اما تدابیر برای مهار ویروس منحوس کافی نبود و متاسفانه همچنان آمار مرگ ومیر با قدرت ادامه دارد و کرونا با جهش های متعدد هر بار روی دیگری را از خود به نمایش می گذارد امری که بیانگر این است که ویروس کرونا ساخته و پرداخته کشورهایی مانند آمریکا برای دستیابی به مقاصد شوم خودشان است.

,

از اسفند ماه 98 که کرونا وارد ایران این مهمان ناخوانده به سرعت در سراسر کشور تاخت وعده ی زیادی را به کام مرگ فرستاد ومتاسفانه تدابیر مسئولین هم از به خوبی نتوانست مانع از همه گیری کرونا شود ومتاسفانه هر روز عزیزانمان در سطح کشور و هموطنانمان قربانی ویروس کرونا می شوند به همین دلیل باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

,

سپاه وبسیج همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی در کنار مردم بوده اند واین بار با اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در سال 99 باعث شد تا این طرح بتواند ویروس کرونا را مهار کندو اکنون شاهد ادامه آن در سال 1400 هستیم.

,

این طرح که به نام سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، مزین شده است؛ ابتدا به‌صورت پایلوت و سپس در سراسر کشور از اوایل آذرماه سال 99 به اجرا درآمد؛ طرحی که به‌گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، اجرای همزمان آن با اعمال محدودیت‌های کرونایی، باعث شد پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی مبنی بر وقوع روزانه مرگ‌های 1000نفری در ایران، درست از آب درنیاید.

,

اگرچه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، بیش از 300 هزار بسیجی در بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت فعالی داشتند و به یاری وزارت بهداشت آمدند، اما اجرای طرح شهید سلیمانی، برگ زرین جدیدی در تاریخ مقابله با کرونا در جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

,

کاهش 10درصدی مرگ‌ومیر و کاهش 30درصدی بستری بیماران کرونایی طی یک ماه، از اهداف کلان اجرای طرح آموزش، بیماریابی، مدیریت و جداسازی کرونا (طرح شهید سلیمانی) بود اما دستاوردهایی بیش از آن‌چه مورد انتظار مقامات بهداشتی کشور بود، حاصل شد.

,

, ,

 

,

روند اجرای طرح شهید سلیمانی

, روند اجرای طرح شهید سلیمانی, روند اجرای طرح شهید سلیمانی,

صادقی کارشناس شبکه بهداشت و درمان چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار  گفت: طرح شهید سلیمانی از جمله موثرترین طرح ها برای قطع زنجیره ویروس کرونا است که تجربه سال گذشته به خوبی آن را ثابت کرده است.

,

وی افزود: سه تیم در قالب گروه‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی فعالیت دارند که طی آن گروه های مراقبتی متشکل از پزشکان و پرستاران مراقب سلامت افراد هستند، گروه های حمایتی در قالب کمک های مومنانه افراد وسازمان ها را به اقشار آسیب پذیر برعهده دارند و تیم نظارتی وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه را دارند.

,

وی بیان داشت: پس از عملی سازی این طرح تمامی خدمات رسانی و غربالگری‌ها به افراد در سراسر استان از جمله تست گیری از افراد، مراقبت از مبتلایان، گند زدایی و سایر اقدامات انجام شده در منازل و یا عموما به صورت تلفنی انجام می‌شد که لازم به ذکر است پس از شناسایی افراد مبتلا تمامی اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ابتلای سایر افراد خانواده و حفظ سلامت آنان به بهترین شکل ممکن صورت می‌گرفت.

,

صادقی تصریح کرد: از اهداف شکل گیری طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی می‌توان به قطع زنجیره‌ی انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال، کاهش بستری، مرگ و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر اشاره کرد که تاثیر چشم گیری در کاهش نرخ کرونا درایلام  داشته که امروز هم علاوه بر موارد گفته شده بسیج در امر واکسناسیون در کنار تیم های بهداشت و درمان هستند.

,

, ,

 

,

طرح شهید سلیمانی باعث کنترل ویروس کرونا شد

, طرح شهید سلیمانی باعث کنترل ویروس کرونا شد, طرح شهید سلیمانی باعث کنترل ویروس کرونا شد,

احمدی از کارشناسان بهداشت ودرمان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: آبان سال 99 زنگ خطر ویروس کرونا در حالی به صدا در آمد که سازمان بهداشت جهانی انتظار تلفات گسترده ای را داشت ولی اجرای طرح شهید سلیمانی این پیش بینی را باطل ساخت.

,

وی افزود: همکاری سپاه و بسیج با مدافعان سلامت در کنار هلال احمر باعث ایجاد هم افزایی برای کنترل ویروس کرونا شد به نحوی که تا پایان سال گذشته اکثر مناطق کشور به وضعیت زرد درآمدند.

,

احمدی تصریح کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی در سال 1400 هم جنبه های جدیدی مانند همکاری در واکسناسیون دارد که قطعا به کنترل ویروس کرونا و خروج از بحران کمک خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه