اخبار داغ

معاون نظارت سازمان صمت استان سمنان مطرح کرد:

۲۷ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان سمنان / ثبت ۲ هزار و ۷۳۹ تخلف واحد های صنفی

۲۷ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان سمنان / ثبت ۲ هزار و ۷۳۹ تخلف واحد های صنفی
مهدی یحیایی از حدود ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در پنج ماه گذشته خبر داد و گفت: بازرسی ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات صورت گرفته که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۹ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی یحیایی، معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره اقدامات صورت گرفته توسط سازمان صمت برای کنترل بازار گفت: در پنج ماه گذشته حدود ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی در سطح استان انجام گرفته است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

یحیایی با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط واحد های صنفی خاطر نشان کرد: این بازرسی ها با هدف پایش وضعیت بازار، کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار، نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته است که تعداد 2 هزار و 739 مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

,

معاون نظارت و  بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این بازرسی‌ها به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده، تعداد 2 هزار و 456 مورد پرونده تخلف تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

,

وی ادامه داد: این تخلفات شامل گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و ... به ارزش ریالی بالغ بر ۳۴۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال کشف بوده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

,

یحیایی با اشاره به رصد مستمر بازار توسط کارشناسان برای رفع مشکلات جهت امیدآفرینی به مردم عنوان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی، اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه های سازمان صمت خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه