اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

بندگی خداوند عامل رهایی از اربابان متفرق است

بندگی خداوند عامل رهایی از اربابان متفرق است
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه درک صحیح خلقت مانع سقوط در ورطه گناه می‌شود، گفت: بندگی خداوند عامل رهایی از اربابان متفرق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر لیلا گودرزی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: پیش از این به تفصیل درباره تاثیر بدحجابی و آفت‌های آسیب‌های اجتماعی بر روابط فردی و خانوادگی جامعه بحث کرده‌ایم، اما آنچه موجب می‌شود انسان‌ها از توانمندی‌های خود باز مانده و به آفتی برای سلامت اجتماع تبدیل شوند این است که به درک جایگاه حقیقی خود نرسیده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: مادامی به درک صحیحی از خلقت خود نرسیده‌ایم، ندانیم برخی محدودیت‌ها نه مانع که عامل رشد و کمال ما هستند.
,
 
,
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: پی نبردن به جایگاه خود در نظام هستی موجب می‌شود ابعاد مختلف زندگی‌مان با مشکلات و گره‌های گاه کور و بازنشدنی همراه باشد.
,
 
,
گودرزی با اشاره به آیه شریفه "یَا صَاحِبَیِ السِّجْنِ أَأَرْبَابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَیْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ" بیان کرد: خداوند متعال گاه موضوعات بسیار بدیهی را به صورت سوالی مطرح کرده و می‌گوید آیا اربابان متفرق بهترند یا اینکه یک خدا داشته باشید.
,
 
,
وی تاکید کرد: حقیقت آن است که غفلت از خالق هستی موجب می‌شود اربابان متفرق با هر عقیده و نظر درباره کوچکترین تا بزرگترین مسائل برای‌مان تعیین تکلیف کنند.
,
 
,
استاد حوزه و دانشگاه افزود: انسان در چنین شرایطی کسی را می‌ماند که چندین طناب از زوایای مختلف به او پیچانده و هر یک به سویی می‌کشند و اینگونه چگونه می‌توان آرامش روحی و روانی را در فرد جستجو کرد؟
,
 
,
گودرزی تصریح کرد: در مقابل اگر با تمرین و خودسازی ریسمان بندگی خداوند متعال را به گردن‌مان افکنده و خود را به مهربان‌ترین مهربانان و خالق هستی بسپاریم، او ما را به ساحل نجات رسانده و از آسیب‌ها و آفت‌ها به دور می‌دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: و البته آنگاه است که با تمرین و ممارست، مطیع اوامر الهی شدن و ادای تکلیف به واجبات دینی حلاوت بندگی و اُنس با خداوند متعال چشیده و ریشه بسیاری از مشکلات و آفت‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌خشکانیم.
,
 
,
استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در پاسخ به آن‌هایی که می‌گویند برای علاج آفت‌های جامعه چه نسخه‌ای وجود دارد باید گفت درک صحیح جایگاه خود در نظام هستی و بندگی مطلق خالق هستی‌بخش نه تنها سدی نفوذناپذیر در برابر آفت‌های اخلاقی و انسانی است که آنگاه بهترین و زیباترین لذت‌های دنیوی و اخروی را برای مومنان حقیقی به ارمغان می‌آورد.
,
 
,
گودرزی گفت: بسیار معتقدم آسیب‌های اجتماعی نه مقطعی که می‌بایست به طور ریشه‌ای حل و درمان شوند، همچنان که تنها با چیدن شاخ و برگ یک درخت بیمار نمی‌توان از آن محصول نیکو برداشت.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه