اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد؛

فراهم‌سازی بسترهای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس کالا

فراهم‌سازی بسترهای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس کالا
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تمهیدات لازم برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس اندیشیده شده اما اینکه تا چه حد بورس بتواند این ظرفیت را جواب دهد قابل تأمل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه خبری تهران نیوز  حسین علی حاجی دلیگانی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی دانش بنیان به ریاست رئیس جمهور و مانع زدایی از فعالیت این شرکت‌ها با تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان اظهار داشت: این شورا همانند شوراهای دیگر برای ایجاد هماهنگی‌های لازم در جهت پیشبرد اقدامات لازم و رسیدن به اهداف مورد نظر تشکیل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,

وی افزود: زیربنای این شورا و حرکت‌های لازم در خصوص تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در قالب طرحی که دو هفته پیش آماده شد، تبین شده به نحوی که اصل بر صدور مجوز کسب و کار است و مجوز فعالیت برای کسی که ویژگی‌ها و شرایط قانونی انجام کاری دارد صادر شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و منوط به این نشده که حتما آن مراجع صدور مجوز بتوانند در این موضوع انحصار ایجاد کنند تا نفرات بیشتری در آن عرصه فعال نکنند و از این جهت تعارض منافع به وجود می‌آید.

,

این نماینده مجلس با تشریح مهم‌ترین موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: حمایت از مؤسسات دانش بنیان در این سال‌ها با توجه به حمایت‌های مقام معظم رهبری، تبدیل به یک فرهنگ ماندگار و رو به رشد شده و در تنگناهای موجود در جامعه توانسته‌اند نجات دهنده کشور از بسیاری از نیازها باشند.

,

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به هر میزانی که لازم باشد موانع موجود و یا بخشی از آنها را که در قانونی که قبلا مصوب شده پیش بینی کرده و در این طرح جدید بخش دیگری از این موانع با اصلاح قانون رفع می‌کند تا بتواند به خصوص در مانع واردات بی رویه کالاهای مشابه داخلی با همان کیفیت جلوگیری کند.

,

حاجی دلیگانی همچنین در زمینه فراهم سازی زمینه‌های لازم فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بورس کالا بیان کرد: پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به بورس اندیشیده شده اما اینکه تا چه مقدار بورس بتواند این ظرفیت را جواب بدهد و به نفع این مؤسسات باشد قابل تأمل است چراکه بورس این نهاد سرمایه پذیر، موفقیت‌های خوبی داشته اما در برخی از موارد هم نحوه عمل و نوع حرکت‌هایی که برخی از فرصت طلبان و یا دلالان در بورس انجام می‌دهند به ضرر مصرف کننده نهایی تمام شده است.

,

وی گفت: نمی‌توان یک جا برای مؤسسات دانش بنیان نسخه پیچی انجام داد و بورس باید زمینه حضور این مؤسسات را در این عرصه تسهیل کند و در این قانون هم این بستر فراهم شده تا این مؤسسات بتوانند از ظرفیت رقابتی موجود در بورس استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه