اخبار داغ

کارشناس فرهنگی:

رسانه ملی به حفظ مخاطبان توجه ندارد

رسانه ملی به حفظ مخاطبان توجه ندارد
قاسم حبیب‌زاده گفت: پاسداشت محرم در شبکه‌های تلویزیونی منافاتی با تأمین سایر ذائقه‌ها ندارد در حالی که به عنوان مثال قطع سریال گاندو در شب‌های تاسوعا و عاشورا نشان از عدم توجه مدیران رسانه ملی در حفظ و نگهداشت مخاطب دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم حبیب‌زاده در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره موفقیت رسانه ملی در جذب مخاطب در ایام محرم اظهار داشت: عشق به امام حسین علیه السلام در دل و جان اکثریت مردم ایران متبلور است و طبیعی است که نمود آن در رسانه ملی عیان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,

وی اظهار داشت: تبلیغات و برنامه‌سازی تلویزیونی کار آسانی نیست و جذب آحاد مردم نسبت به موضوع مهم و ممزوج با هویت ایرانیان، یعنی محرم و عاشورا، علاوه بر هوشمندی، نیازمند هنرمندی وافر است، در حالیکه حجم زیاد برنامه‌های سخنرانی و مداحی در این ایام، بعید است در اثربخشی در مخاطب و نگهداشت آنها، رسانه ملی موفق بوده باشند.

,

کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: پاسداشت محرم در شبکه‌های تلویزیونی منافاتی با تأمین سایر ذائقه‌ها اعم از ورزشی، مستند، فیلم و سریال و...، ندارد در حالی که به عنوان مثال قطع سریال گاندو در شب‌های تاسوعا و عاشورا نشان از عدم توجه مدیران رسانه ملی در حفظ و نگهداشت مخاطب دارد.

,

حبیب‌زاده معتقد است: رسانه ملی میزان سنجش و ارزیابی مدیران شبکه‌های خود را باید بر اساس میزان جذب مخاطب قرار دهد و لازمه این امر توجه به ذائقه همه مخاطبان است نه رقابت بین شبکه‌ها در حجم و میزان پخش برنامه‌های مناسبتی و سخنرانی و مداحی، که پخش به اندازه آنها لازم، ولی هوشمندانه عمل کردن در این امر واجب است.

,

او با بیان اینکه رسانه ملی باید تمام تلاش خود را برای جذب مخاطب به کار بگیرد، عنوان داشت: رسانه ملی گستره وسیعی از مخاطبان را شامل می‌شود که می‌توان با هوشمندی و با رعایت سواد رسانه، حتی در زمان مناسبت‌های مذهبی و رعایت شئونات دینی، سلایق مخاطبان را در نظر گرفت و نیازهای مخاطبان را تأمین کرد و در این زمینه باید از مدیران و کارشناسان زبده در حوزه رسانه و نیز تولیدکنندگان قوی در حوزه محتوا استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه