قاسم حبیبزاده گفت: پاسداشت محرم در شبکههای تلویزیونی منافاتی با تأمین سایر ذائقهها ندارد در حالی که به عنوان مثال قطع سریال گاندو در شبهای تاسوعا و عاشورا نشان از عدم توجه مدیران رسانه ملی در حفظ و نگهداشت مخاطب دارد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم حبیبزاده در گفتوگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره موفقیت رسانه ملی در جذب مخاطب در ایام محرم اظهار داشت: عشق به امام حسین علیه السلام در دل و جان اکثریت مردم ایران متبلور است و طبیعی است که نمود آن در رسانه ملی عیان باشد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,وی اظهار داشت: تبلیغات و برنامهسازی تلویزیونی کار آسانی نیست و جذب آحاد مردم نسبت به موضوع مهم و ممزوج با هویت ایرانیان، یعنی محرم و عاشورا، علاوه بر هوشمندی، نیازمند هنرمندی وافر است، در حالیکه حجم زیاد برنامههای سخنرانی و مداحی در این ایام، بعید است در اثربخشی در مخاطب و نگهداشت آنها، رسانه ملی موفق بوده باشند.
,کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: پاسداشت محرم در شبکههای تلویزیونی منافاتی با تأمین سایر ذائقهها اعم از ورزشی، مستند، فیلم و سریال و...، ندارد در حالی که به عنوان مثال قطع سریال گاندو در شبهای تاسوعا و عاشورا نشان از عدم توجه مدیران رسانه ملی در حفظ و نگهداشت مخاطب دارد.
,حبیبزاده معتقد است: رسانه ملی میزان سنجش و ارزیابی مدیران شبکههای خود را باید بر اساس میزان جذب مخاطب قرار دهد و لازمه این امر توجه به ذائقه همه مخاطبان است نه رقابت بین شبکهها در حجم و میزان پخش برنامههای مناسبتی و سخنرانی و مداحی، که پخش به اندازه آنها لازم، ولی هوشمندانه عمل کردن در این امر واجب است.
,او با بیان اینکه رسانه ملی باید تمام تلاش خود را برای جذب مخاطب به کار بگیرد، عنوان داشت: رسانه ملی گستره وسیعی از مخاطبان را شامل میشود که میتوان با هوشمندی و با رعایت سواد رسانه، حتی در زمان مناسبتهای مذهبی و رعایت شئونات دینی، سلایق مخاطبان را در نظر گرفت و نیازهای مخاطبان را تأمین کرد و در این زمینه باید از مدیران و کارشناسان زبده در حوزه رسانه و نیز تولیدکنندگان قوی در حوزه محتوا استفاده کرد.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه