اخبار داغ

آنچه در نماز‌جمعه این هفته کرمانشاه گذشت؛

مسئولان باید امید را در دل مردم احیا کنند/اعتماد عمومی مردم مهمترین سرمایه نظام است

مسئولان باید امید را در دل مردم احیا کنند/اعتماد عمومی مردم مهمترین سرمایه نظام است
ائمه جمعه و خطبای نمازجمعه شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ائمه جمعه و خطبای نمازجمعه شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


مسئولان باید امید را در دل مردم احیا کنند/ دولتمردان پای درددل مردم بنشینند

,
, مسئولان باید امید را در دل مردم احیا کنند/ دولتمردان پای درددل مردم بنشینند, مسئولان باید امید را در دل مردم احیا کنند/ دولتمردان پای درددل مردم بنشینند,

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن توصیه همگان به تقوا و پرهیزگاری با اشاره ه به طرح نیمه کاره منوریل در شهر کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور حدود ۷۵ هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد، ضروری است که یکی از اولویت های دولت تمرکز بر بازسازی کشور و اتمام کارهای نیمه کاره باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به رهنمود های مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با هیات دولت سیزدهم اشاره دشت و افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری تاکید کرد دولت جدید باید در انجام امور انقلابی رفتار کند، به این معنا که در تمام امورات در کنار خردمندی و عقلانیت بسیار محکم و قدرتمند عمل کنند.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه دولت باید خودش را از مردم جدا نکند، گفت: یکی از شاخصه های مهم دولت را مردمی بودن و از بطن مردم دور نشدن است باید دولتمردان پای درد دل مردم بنشینند.

وی بیان داشت: از اقدامات شایسته توسط آقای رییسی این است که در این یک هفته به ۲ استان سفر کرده و در جمع مردم حاضر شده و به مشکلات آنها رسیدگی کرده است.

امام جمعه کرمانشاه اجرای عدالت در همه حوزه ها را از دیگر ویژگی های دولت برشمرد و خاطر نشان کرد: دولتمردان باید در همه احوال و موقعیت ها مدافع مظلوم باشند.

آیت الله علما فساد ستیزی در مملکت را مانند نان شب واجب دانست و اظهار داشت: نباید اجازه داد یک نفر چند هزار میلیارد تومان بیت المال را بخورد و فرار کند.

وی با اشاره به اینکه  مسئولان  باید امید را در دل مردم احیا کنند،گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران  قدرت بزرگی است و در منطقه حرفی برای گفتن دارد و دشمنان به خصوص استکبار جهانی اگر بدانند ما از موضع ضعف در آمدیم به طور قطع  به ما حمله‌ور می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین به تحولات کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: ما طرفدار ملت افغانستان هستیم چرا که دولت‌ها همچون گذشته می‌آیند و نوع رابطه ایران با دولتها نیز بستگی به نوع رابطه آنها با ایران دارد.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۱۷ شهریور و سالروز کشتار مردم در میدان ژاله به دستور شاه اشاره کرد و بیان داشت: پای این انقلاب خیلی زحمت ها کشیده شده، خون های زیادی ریخته، خانواده های زیادی بی سرپرست شدند لذا همه باید قدر آن را بدانیم.

وی گفت: ۱۲ شهریورماه نیز روز بهورز است و پرستاران و پزشکان در دوران کرونا خدمت بزرگی به بشریت کردند و از زحمات همه آنان باید قدر دانی کنیم.

آیت الله علما خاطر نشان کرد: ۱۴ شهریور ماه سالروز شهادت آیت‌الله  قدوسی دادستان کل کشور و همچنین وحید دستجردی است که از شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی هستند و یاد آنها را گرامی می داریم.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

اعتماد عمومی مردم مهمترین سرمایه نظام است / کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی در گرو عمل به وعده ها و صداقت در گفتار و رفتار دولتمردان است

, اعتماد عمومی مردم مهمترین سرمایه نظام است / کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی در گرو عمل به وعده ها و صداقت در گفتار و رفتار دولتمردان است, اعتماد عمومی مردم مهمترین سرمایه نظام است / کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی در گرو عمل به وعده ها و صداقت در گفتار و رفتار دولتمردان است,

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهارداشت: رهبر انقلاب از اوایل شیوع بیماری کرونا در کشور ضمن تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در توصیه ای برای رفع بلا و خطر همه مردم را به توسل توجه به پروردگار و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه دعوت کردند.

,

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: دعای هفتم صحیفه سجادیه نه فقط توسط امام سجاد (ع) در حوادث و پیشآمدهای دردناک خوانده می شد بلکه به بیان امام هادی (ع) همه ائمه اطهار (ع) هم در هنگام گرفتاری ها، توطئه دشمنان، فقر و تنگدستی، تنگناها و پریشانی ها این دعای پرفیض را می خواندند.

,

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) تصریح کرد: دعا تاثیر فراوانی در زندگی انسان دارد و گرفتاریها را از انسان دور می کند و در این رابطه در حدیثی از امام سجاد (ع) آمده است که دعا بلاهای نازل شده و نازل نشده را دفع می کند.

,

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه به دیدار رهبر انقلاب با رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این اولین دیدار خود با دولتمردان دولت سیزدهم از تعبیر آسیب دیدن اعتماد عمومی سخن گفته و دولت را موظف به ترمیم این آسیب کردند.

,

خطیب جمعه شهرستان افزود: سخن رهبر معظم انقلاب در مورد اعتماد عمومی یک هشدار جدی و مهم است زیرا اعتماد عمومی مهمترین سرمایه نظام مردم سالاری دینی است.

,

وی ادامه داد: فرآیند حفظ، ترمیم و تقویت اعتماد عمومی بعنوان مهمترین سرمایه نظام وظیفه اصلی دولت جدید است که باید با تلاشهای بی وقفه خود آنرا ترمیم و بازسازی کند.

,

حجت الاسلام فاطمی نسب اذعان داشت: کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی در گرو عمل به وعده ها، صداقت در گفتار و رفتار، شجاعت در پذیرش اشتباه، تحول در ساختار اداری کشور، حضور مستمر و موثر در بین مردم و برنامه ریزی سنجیده و کارشناسی است.

,

امام جمعه شهرستان در خطبه اول نیز اظهارداشت : یکی از مهمترین ارزاق برای انسان رزق محبت ائمه اطهار (ع) است و اگر خداوند رزق محبت اهل بیت (ع) را در دل کسی قرار دهد به خیر دنیا و آخرت دست پیدا کرده و سعادتمند خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه