اخبار داغ

جاده‌ای که همچنان بوی مرگ می‌دهد؛

ساماندهی «جاده مرگ» در مسیر وعده‌ها/ پروژه‌ای که حرکت لاک‌پشتی آن به‌سرعت قربانی می‌گیرد+تصاویر

ساماندهی «جاده مرگ» در مسیر وعده‌ها/ پروژه‌ای که حرکت لاک‌پشتی آن به‌سرعت قربانی می‌گیرد+تصاویر
علی‌رغم تصمیمات مسئولان در راستای ساماندهی و تأمین اعتبار پروژه «خرم‌آباد- چگنی- کوهدشت» که به «جاده مرگ» معروف است، همچنان این وعده‌ها بوده که تمدید می‌شوند و این محور را به قربانگاهی برای مسافران تبدیل کرده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، توسعه‌ زیرساخت‌ها از ضروریات اصلی رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی در یک جامعه به شمار می‌رود، متأسفانه اخبار و تصاویر متعددی که روزانه از حوادث جاده مواصلاتی خرم‌آباد_چگنی مخابره می‌شود، دل‌ها را به درد آورده و دریایی عمیق از نگرانی‌ها را در جان هر انسان جاری می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

جاده کوهدشت – چگنی – خرم‌آباد که به «جاده مرگ» معروف بوده، به قربانگاهی برای مسافران و رانندگان تبدیل‌شده است که حتی با ارتقاء دوره چگنی به شهرستان، تصمیماتی درزمینهٔ ساماندهی این محور مواصلاتی صورت گرفت ولی باگذشت زمان، این پروژه در میان مسئولان استانی و شهرستانی پاس‌کاری شده و به اماواگر رسیده است.

,

, ,

ضرورت ساماندهی محورهای مواصلاتی چگنی

, ضرورت ساماندهی محورهای مواصلاتی چگنی, ضرورت ساماندهی محورهای مواصلاتی چگنی,

یکی از رانندگان چگنی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: جاده خرم‌آباد – چگنی جاده‌ای ناایمن و نامناسب است که رانندگان و حتی مسافران را کلافه کرده و به دلیل کیفیت نامناسب این جاده، علی‌رغم گرانی بیش‌ازحد قطعات ماشین بایستی هرروز هزینه استهلاک داشته باشیم.

,

وی افزود: شانه خالی جاده زیاد است و پیچ تند آن فقط قربانی می‌گیرد و هیچ سودی برای مردم ندارد، ما انتظار ساماندهی و ایمن‌سازی این مسیر را از مسئولان داریم.

,

, ,

سرعت قابل‌ملاحظه روند اجرای پروژه چهار خطه خرم آباد-چگنی

, سرعت قابل‌ملاحظه روند اجرای پروژه چهار خطه خرم آباد-چگنی, سرعت قابل‌ملاحظه روند اجرای پروژه چهار خطه خرم آباد-چگنی,

قدرت اله ترابی نژاد فرماندار چگنی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: پروژه چهار خطه خرم آباد-چگنی در حوزه جغرافیایی شهرستان چگنی پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته و چهار خطه خرم‌آباد_چگنی باقدرت تمام در حال اجرا و زیرسازی کامل می‌باشد.

,

وی افزود: پروژه چهار خطه از مله شبانان که در حوزه این شهرستان می‌باشد تا شهر سراب دوره کامل و به اتمام رسیده است.

,

فرماندار چگنی عنوان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن مسیر مواصلاتی «خرم آباد-چگنی-کوهدشت» تمام تلاش‌ها بر این است که پروژه تا پایان زمان در نظر گرفته‌شده به اتمام برسد.

,

وی تصریح کرد: دلیل اصلی طولانی شدن اتمام پروژه، مشکلاتی بوده است که در طول مسیر با مالکان زمین و صعب‌العبور بودن برخی از نقاط با آن مواجه بودیم.

,

ترابی نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با تأمین بودجه لازم و تزریق آن به پروژه، سریع‌تر از موعد مقرر چهار خطه محدوده چگنی را به اتمام برسانیم.

,

, ,

پروژه جاده خرم آباد-چگنی تیرماه سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد

, پروژه جاده خرم آباد-چگنی تیرماه سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد, پروژه جاده خرم آباد-چگنی تیرماه سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد,

گودرز بابا عباسی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: پروژه تعریض و بهسازی جاده خرم آباد-چگنی تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید، دلایل مختلف و متعددی در راستای طولانی شدن عملیات اتمام پروژه دخیل بوده که تاکنون برای مرتفع کردن مشکلات تلاش‌های شبانه‌روزی بسیاری صورت گرفته است.

,

وی افزود: وجود معارضین کشاورزی، منازل مسکونی، میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای، کمبود نقدینگی، عدم تخصیص و اعتبار لازم، جهش ناگهانی و چند برابر شدن قیمت‌ها، استهلاک بالای ماشین‌آلات و هزینه تعمیرات و نگهداری آن بخش اصلی و عمده مشکلات و از دلایل اصلی طولانی شدن این پروژه بوده است.

,

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: استارت شروع این پروژه در مهرماه سال ۹۷ زده‌شده و مدت‌زمان پیش‌بینی‌شده برای اتمام این کار ۲ سال بوده است.

,

وی تصریح کرد: مبلغ اولیه قرارداد پیمانکار ۱۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که با تعدیل و نرخ تنزیل اوراق خزانه این مبلغ بسیار بیشتر خواهد شد.

,

بابا عباسی گفت: تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که با توجه به جهش قیمت‌ها و نبود نقدینگی هزینه پروژه‌ها اغلب بیشتر از برآوردهای پیش‌بینی‌شده است.

,

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: موارد متعددی ازجمله تملک اراضی حاشیه محور و‌ زیرسازی‌های خاص باعث زیادشدن هزینه‌ها در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال شده است.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه هزینه آسفالت و ایمنی حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: در روستای چنگایی چندین طرح مطرح‌شده است اما به دلایل وجود نهر ناصری میراث فرهنگی اجازه تعریض از بالادست را نمی‌دهد و تعریض جاده از سمت پایین هم به دلیل وجود چشمه سراب نیلوفر و تأمین آب شرب روستاها و مجتمع کشت و صنعت مقدور نمی‌باشد و شرکت آب منطقه‌ای هم اجازه احداث پل در کنار محور موجود را نداده است.

,

بابا عباسی گفت: گزینه دیگر عبور از داخل زمین‌های کشاورزی پایین‌دست روستای سراب چنگایی می‌باشد که به دلیل وجود زمین‌های کشاورزی مرغوب و عدم تمایل کشاورزان به واگذاری آن‌ها و از طرفی بالا بودن قیمت‌های زمین‌های موصوف و عدم وجود اعتبار لازم برای تملک این اراضی فعلاً عملی و میسر نمی‌باشد.

,

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: آخرین و شاید بهترین گزینه، عبور از داخل روستای سراب چنگایی به‌صورت پل هوایی به طول ۳۵۰ متر می‌باشد که طراحی و تائید شده است که شرکت آب منطقه‌ای تاکنون با آن موافقت نکرده است.

,

وی گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم، داخل روستای سراب چنگایی که بسیار پرهزینه و هنوز نیز بلاتکلیف می‌باشد پروژه تا پایان سال مالی یعنی پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ قابل بهره‌برداری خواهد بود.

,

به گزارش سفیرافلاک، امیدواریم باهمت و نگاه ویژه دولت جهادی، مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی نسبت به پروژه‌هایی همچون احداث یا بازسازی جاده خرم‌آباد به دوره چگنی، شاهد اتفاقات تحولات خوبی برای مردم و مرهمی بر داغ خانواده‌های قربانی جاده مرگ باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه