اخبار داغ

ربای بانکی را غرب به ما تحمیل کرد

ربای بانکی را غرب به ما تحمیل کرد
یک فعال اقتصادی معتقد است که هیچ‌گونه استدلالی برای ترویج ربا در بانک‌داری وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، محمد جواد سلمان پور در سلسله نشست های گفتمان سازی اقتصاد اسلامی و مقابله با ربا در بنیاد علوم انسانی و اسلامی آیت الله حائری اظهار داشت: متاسفانه ربای بانکی را غرب به کشور ما تحمیل کرد و با اشتباه برخی مسوولان حالت شرعی به خود گرفت و در جامعه رواج پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
وی با بیان اینکه باید به دنبال یک کار عملیاتی جهت حذف ربای بانکی باشیم، افزود: بانک امروز موجب رباخواری در سایر سازمان ها نیز شده است و آنها نیز در صورت تاخیر مشتری در پرداخت بدهی خود، روی اصل بدهی ربا می گیرند!
,
 
,
این استاد دانشگاه با اشاره به مبارزه بی امان آیت الله حائری با ربای بانکی گفت: ایشان در مقابله با ربا یک میراث از خود به جا گذاشت و ما باید قدردان این میراث باشیم و این راه را ادامه دهیم.
,
 
,
سلمان پور ادامه داد: همان کسانی هم که این امر حرام را در جامعه حلال کردند، باید امروز پاسخگوی اعمال خود بوده و با حذف ربا جبران مافات کنند.
,
 
,
وی با اشاره به تدوین طرح اقتصاد اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: این طرح آماده شده اما بنا بر اظهارات رئیس این کمیسیون جهت گرفتن نظرات کارشناسی مراجع و علما ارسال شده است تا بعد به صحن علنی بیاید.
,
 
,
این استاد دانشگاه با بیان اینکه خط صهیونیزم نمی خواهد ربا از جامعه ما حذف شود، افزود: به اعتقاد بنده مراجع و علما باید در مقابله با ربا علمدار باشند و مردم را نیز ترغیب نمایند که در این راستا نیاز به تشکیل یک اتاق فکر مشترک خواهیم داشت.
,
 
,
لازم به ذکر است سلسله نشست های گفتمان سازی اقتصاد اسلامی و مقابله با ربا هر هفته با حضور اساتید و صاحب نظران در بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی برگزار می شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه