اخبار داغ

دبیر ستاد علمی کووید-۱۹:

جایی اعلام نشده که فاویپیراویر و رمدیسیور در درمان کرونا بی‌اثر است

جایی اعلام نشده که فاویپیراویر و رمدیسیور در درمان  کرونا بی‌اثر است
دبیر ستاد علمی کووید-۱۹ گفت: داروهای ضد ویروسی فاویپیراویر و رمدسیویر که برای بیماران کرونایی تجویز می‌شود، بی‌اثر نیست و باید حتما به‌موقع تجویز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عاطفه عابدینی دبیر ستاد علمی کووید-۱۹ با بیان اینکه هیچ جا اعلام نشده است که داروهای ضدویروسی فاویپیراویر و رمدسیویر که برای بیماران کرونایی تجویز می‌شود بی‌اثر است، اظهار کرد: چنین داروهایی بی‌اثر نیست و اعلام شده است که باید حتما به‌موقع تجویز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
عابدینی ادامه داد: تجویز چنین داروهایی در زمان مشخص باعث می‌شود این دارو ها همچنان وارد کشور شود تا مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین تجویز چنین داروهایی در دستورالعمل کشوری وجود دارد.
,
 
,
دبیر ستاد علمی کووید- ۱۹ تصریح کرد: دستورالعمل به‌روز درمان کودکان دارای بیماران کرونا تدوین شده است و در حال حاضر در حال تدوین دستور لعمل کشوری درمان بیماری کرونا برای بزرگسالان هستیم.
,
 
,
عابدینی افزود: تجویز داروهایی مانند فاویپیراویر و رمدسیویر برای افرادی که به‌وقع تجویز نشده، ممکن است عوارضی را برای آنها به همراه داشته باشد که این عوارض می‌تواند شامل بالا رفتن آنزیم‌های کبدی باشد اما باید توجه داشت این عوارض ماندگار نیست.
,
 
,
وی ادامه داد: برای جبران چنین عوارضی قطع استفاده از دارو می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: برنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه