اخبار داغ

گزارش؛

پشت پرده تلاش برای تخریب وزیر خارجه ایران چیست؟

پشت پرده تلاش برای تخریب وزیر خارجه ایران چیست؟
اگرچه هنوز یک ماه از معارفه کابینه دولت جدید نگذشته است معاندین و عناصر وابسته برای تخریب هیئت وزیران از جمله وزیر امور خارجه تا دندان مسلح شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرصاد، پس از روشن شدن بی کفایتی وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم که وزارت خانه اش را صرفا در کاخ سفید و برخی کشورهای اروپایی بنا کرده بود، اصلاح طلبان و افراد نفوذی با تمام توان درصدد تخریب وزیر امور خارجه دولت جدید برآمده اند.

این هجمه از تخریب و یاوه گویی در حالی است که از روی کار آمدن دولت جدید و معارفه کابینه آن چند صباحی بیشتر نگذشته اما گویا برخی شبانه روز در حال مشق کردن درس معلمان خود هستند و دوست دارند ایران را همواره وابسته ببینند.

سوی دیگر این جریان تخریب از چشمه شکست پروژه سعودی ها آب می خورد که با آمدن وزیری مقتدر و پایبند به اصول تعریف شده عزت، حکمت و مصلحت توسط رهبر انقلاب، دیگر محلی از اعراب نخواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

, ,

ایستادن با اقتدار امیر عبداللهیان مقابل هیئت های عربی برای آنها این پیام را دارد که فاقد جایگاهند

, ایستادن با اقتدار امیر عبداللهیان مقابل هیئت های عربی برای آنها این پیام را دارد که فاقد جایگاهند, ایستادن با اقتدار امیر عبداللهیان مقابل هیئت های عربی برای آنها این پیام را دارد که فاقد جایگاهند,

مهدی سعادتی بیشه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: تحویل دولت دوازدهم و آغاز به کار دولت سیزدهم برای همه دنیا و منطقه عناصر داخلی و معاندین که دنبال ایجاد تفرقه، تضعیف نظام و دم زدن از یأس و نومید هستند،  پیام های روشنی دارد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاندین درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: ایستادن با اقتدار امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه مقابل هیئت های عربی پیام هایی برای همه آنها دارد مبنی بر اینکه آنها فاقد جایگاه هستند البته ایران هم رسماً این موضع را اعلام کرده است.

, عضو کمی,

سعادتی با برشمردن مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران و ایستادگی در برابر داعش گفت: آنها حرکت خزنده و بسیار ناشیانه و غیر حرفه ای را درباره آقای امیر عبدالهیان آغاز کردند.

,

وی عنوان کرد: امیر عبداللهیان از وزرای بسیار خوب دولت آقای رئیسی است که دارای تجربه اجرایی، مقبولیت، تحرک لازم  برنامه خوب و گسترده ای برای تغییر و تحول در حوزه وزارت خارجه است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید با پیروی از سیاست هایی که مقام معظم رهبری با سه اصل رعایت حکمت، عزت و مصلحت تعریف کردند دائم جایگاه و اقتدار نظام و بزرگی ملت ما و رسیدن به استقلال واقعی تکرار شود که البته استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی از اولیه ترین شعارهای ملت ما در راهپیمایی های سراسر کشور بود و  بعد انقلاب هم خون‌های فراوانی برای این موضوع ریخته شد.

,

سعادتی با بیان اینکه این کوته نظران راه به جایی نمی برند، خاطرنشان کرد: دستاورد هشت ساله دولت آقای روحانی و وزارت خارجه نه بلکه وزارت برجام آقای ظریف برای کشور ما چه بود که تا این میزان ملت را معطل کردند، میلیارد ها میلیارد هزینه و مذاکره کردند و در آخر هم بر روی اوضاع مردم، شرایط اقتصادی، سفره های مردم، شکستن تحریم ها، گذرنامه و پاسپورت ملت ما که بسیار از آن دم می زدند،هیچ نتیجه ای نداشت.

,

وی افزود: هرجایی که نظام با اقتدار و قدرت در صحنه بود و از اصول عقب نشینی نکرد موفق شدیم البته دولت آقای رئیسی به دنبال آن است که بتواند اصول را حفظ و تدابیر و فرامین رهبر انقلاب و سیره امام را احیا کند همچنین ارزش‌ها را با روحیه انقلابی، دفاع از محرومین و مستضعفین جهان، تقویت جبهه مقاومت و نقشی که شهید سلیمانی داشته، حفظ کند‌.

,

سعادتی گفت: با وجود توصیه های مهم مقام معظم رهبری برای برقراری ارتباط با همسایگان، آقای روحانی یک بار به عراق و سوریه رفت اما همه وقت خود را صرف سفر به کشورهای اروپا کرد.

,

وی افزود: انشالله شاهد سیاست فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در همه سفارتهای خانه های ما در سراسر دنیا و نیز استفاده از نیروهای سالم، ارزشی، جهادی و تحول گرا برای این عرصه باشیم.

,

سعادتی با بیان اینکه همه باید برای تغییر این فضا به سمت جریانات ارزشی دست به دست هم دهیم، تصریح کرد: امیر عبداللهیان نیرویی متخصص، انقلابی، متدین، با برنامه تحول و با تحرک خوب است و با تخریبهای معاندین داخلی و خارجی چیزی از ارزش‌های وی کم نخواهد شد.

,

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان مجلس نیز از سیاست های خوب و اصولی که توسط آقای رئیسی به مجلس ارائه شد، حمایت می کند که امیدواریم نتایج این کارهای خوب را در گسترش مناسبات منطقه و جهان ببینیم.

,

, ,

معاندین با ایرادگیری به حرکات شجاعانه آقای عبداللهیان می خواهند واگرایی های آنها در سیاست خارجی چندان پیدا نشود

, معاندین با ایرادگیری به حرکات شجاعانه آقای عبداللهیان می خواهند واگرایی های آنها در سیاست خارجی چندان پیدا نشود, معاندین با ایرادگیری به حرکات شجاعانه آقای عبداللهیان می خواهند واگرایی های آنها در سیاست خارجی چندان پیدا نشود,

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: شکست تئوری مذاکره و همراهی با سیاست‌های غرب در منطقه آسیای غربی برای اصلاح طلبان گران تمام شد و موجب شد تئوری های مختلف آنها در سیاست خارجی برای ملت ما افشا و روشن شود که نه تنها منافع ملت را در سیاست‌ها و تئوری هایشان لحاظ نمی کنند بلکه حاضر هستند منافع ملت را قربانی اهداف غرب گرایانه خود کنند‌.

,

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز سیاست خارجی ما بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت بروز و ظهور پیدا کرده ‌و وزیر امور خارجه با عزت در اجلاس منطقه ای و خارجی شرکت کرده و اجازه کوچکترین کم اعتنایی را به جمهوری اسلامی نمی دهد و نشان داده وزارت خارجه دولت سیزدهم وزارت خارجه ای منفعل با موضع ذلیلانه و ضعیف نیست بلکه از موضع اقتداری که ملت ایران به آن داده برخوردار است.

,

ترقی خاطرنشان کرد: برهمین مبنا معاندین دست به تخریب و بهانه جویی و ایرادگیری به رفتار دیپلماسی، انقلابی، فعال و غیر منفعلانه آقای عبدالهیان زده اند درحالی که بدون شک این روش‌ها دیگر میان مردم خریداری ندارد و مردم همیشه غرور و عزت برایشان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

,

وی عنوان کرد: معاندین امروز که می بینند نماینده ملت ایران در مذاکرات از موضع فعال برخورد کرده و سطح نظام جمهوری را در این نوع مناسبات کاملا رعایت می کند به دست و پا افتاده اند تا به شکلی با ایرادگیری های مختلف چنین حرکات شجاعانه و دیپلماسی فعال انقلابی را زیرسوال ببرند و خدشه دار کنند تا معایب، نقص ها و واگرایی های آنها در سیاست خارجی چندان پیدا و شفاف نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه