اخبار داغ

گزارشی از مشکلات روستای فریدر؛

روستایی که نه شورا دارد نه دهیار/ روستاییان چشم انتظار حل مشکلات

روستایی که نه شورا دارد نه دهیار/ روستاییان چشم انتظار حل مشکلات
مردم روستای فریدر از مشکل اینترنت، کمبود سوخت و کوچ مردم و خالی شدن سکنه گلایه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مهاجرت به دلیل خشکسالی، فقدان کار و همچنین فقر پدیده‌ای محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر بسیاری از روستاهای سمنان به خصوص در شرق استان را دست‌خوش تغییر قرار داده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

فریدر نام روستایی است که در دهستان خارتوران شهرستان شاهرود واقع شده و هنوز رنگ و بوی پیشرفت را به خود ندیده است.

,

احمد حیدری مدیر مدرسه روستای فریدر در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به قرار گیری این روستا در بخش بیارجمند، دهستان خارتوران، گفت: تعدا افراد ساکن در روستا بالغ بر 35 نفر است که در قالب 14 خانوار مشغول به زندگی هستند.

,

حیدری با بیان اینکه ساکنین این روستا مشغول به کار کشاورزی و دامداری هستند، عنوان کرد: عمده منبع درآمدی مردم روستای فریدر از راه دامداری و کشاورزی است و بانوان این روستا نیز در این امر به مردان خود کمک می کنند.

,

مدیر مدرسه فریدر با اشاره به کم لطفی های صورت گرفته از سوی مسئولین به این روستا، افزود: روستای فریدر از موقعیت بسیار عالی برخوردار بوده است و در گذشته این روستا با روستای برم یک شورای مشترکی را نیز داشته است بعدها به دلیل تفکیک نقشه های تقسیمات کشوری با لابی های صورت گرفته توسط دهیار روستای برم این روستا بدون دهیاری و شورا شده است.

,

وی با بیان اینکه با ارتباطات زیادی که دهیار روستای برم با بنیاد مسکن شهرستان داشته است روستای ما دچار مشکلات زیادی شد، خاطر نشان کرد: با نگاه بر روی نقشه ها کاملا مشخص است که فاصله زیادی از روستای فریدر تا برم وجود دارد اما به دلیل نداشتن شورا و مسئولی که پیگیر این موضوع باشد این مشکل بزرگ برای روستای ما اتفاق افتاده است.

,

حیدری با اشاره به اینکه حتی آن ها به اسم مدرسه و آدرس ها هم رحم نکردند و آن ها را هم نیز تغییر دادند، تصریح کرد: مدرسه ای که در سالیان گذشته توسط خیری به این روستا اهدا شده بوده و به نام این روستا بود همراه با تمامی آدرس ها به نام روستای برم تغییر پیدا کرده است.

,

مدیر مدرسه روستای فریدر تشریح کرد: در بازدید های که توسط کارشناسان بنیاد مسکن صورت گرفته است آن ها به اشتباه خود در تهیه نقشه ها اعتراف کرده اند اما به دلیل حمایت های بخشداری از دهیاری روستا برم این مشکل همچنان پا برجاست.

,

وی از شکایت ساکنین این روستا به ریاست قوه قضاییه گفت، و بیان کرد: با توجه به اینکه از همه جا نا امید شده بودیم با تنظیم شکایتی به قوه قضاییه خواستار پیگیری این نهاد برای رفع مشکل این روستا شده ایم اما تا کنون نتیجه ای را دریافت نکرده ایم و منتظر جوابیه از سوی قوه قضاییه هستیم.

,

حیدری از دیگر مشکلات این روستا را تهیه سوخت در ایام زمستان دانست وعنوان کرد: در ایام زمستان با توجه به بالا رفتن مصرف سوخت ساکنین روستا دچار مشکلات زیادی می شوند.

,

مدیر مدرسه روستای فریدر با اشاره به نداشتن اینترنت مناسب در این روستا، تصریح کرد: با توجه به اینکه اینترنت بسیار ضعیف است در این مدت که مدارس به صورت مجازی برگزار می شد ما نمی توانستیم به دانش آموزان از طریق برنامه شاد تدریس کنیم.

,

وی با اشاره به کوچ 102 خانوار از روستای فریدر به شهر مشهد مقدس، تشریح کرد: با توجه به نبود امکانات مناسب برای زندگی و محرومیت شدید این روستا بسیاری از ساکنین این روستا کوچ کرده اند و روستای با جمعیت بالا را خالی از سکنه کرده اند.

,

حیدری با بیان اینکه با توجه به قوانین موجود روستاهای را که دهیاری ندارند باید بخشداری حمایت کند، افزود: تاکنون هر در خواستی را از بخشداری برای حمایت از روستا ارسال کردیم هیچ حمایتی از روستا شکل نگرفته و مشکلات این روستا هر روز در حال افزایش است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه