اخبار داغ

کمتر از ۵۰ درصد فعالان صنایع‌دستی بیمه هستند

۹۰درصد واحدهای میراث فرهنگی یزد در آستانه تعطیلی هستند/ دولت روحانی از پرداخت حق بیمه فعالان صنایع‌دستی شانه خالی کرد

۹۰درصد واحدهای میراث فرهنگی یزد در آستانه تعطیلی هستند/ دولت روحانی از پرداخت حق بیمه فعالان صنایع‌دستی شانه خالی کرد
فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد فعالان صنایع‌دستی بیمه هستند، گفت: ۹۰درصد واحدهای میراث فرهنگی یزد روبه تعطیلی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه در طول یک سال و نیم گذشته حدود ۹۰ درصد واحدهای شغلی مرتبط با میراث فرهنگی با مشکل تعطیلی مواجه شدند، گفت: این واحدها در مقاطعی مجبور به کاهش نیرو و تعطیلی واحد خود شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بیش از ۱۰۰ واحد میراث فرهنگی و گردشگری جدید، از فعالیت بازماندند

, بیش از ۱۰۰ واحد میراث فرهنگی و گردشگری جدید، از فعالیت بازماندند, بیش از ۱۰۰ واحد میراث فرهنگی و گردشگری جدید، از فعالیت بازماندند,

وی به تعداد واحدهای تعطیل شده مرتبط با میراث فرهنگی در زمان کرونا در استان یزد اشاره کرد و افزود: ۲۵ واحد در حال آماده سازی و ساخت در طول این مدت فعالیت خود را متوقف و حدود ۷۹ واحد هم که پروژه‌هایشان به اتمام رسیده بود و تجهیزات را خریداری و آماده بهره‌برداری بودند ولی با توجه به شرایط خاص کرونایی از فعالیت بازماندند.

,

, ,

فاطمی به حمایت‌های دولت از بخش‌های متضرر شده میراث فرهنگی در زمان کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: حمایت از بخش‌های متضرر در میراث فرهنگی، تمام مواردی بوده که دولت برای حمایت از آنها مصوب کرده و در استان یزد موردی به این مسئله پرداخت شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اضافه کرد: خریداری ادارات استان یزد از صنایع‌دستی، کمک فعالان گردشگری بزرگ به بخش‌های کوچکتر و برگزاری جلسات تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری در جهت رفع چالش‌های فعالان گردشگری و میراث فرهنگی از جمله اقداماتی بوده که در استان برای رفع مشکلات آنها انجام شده است.

,

وی اضافه کرد: برخی از مصوبات ستاد اقتصادی در جهت حمایت بانک‌ها از فعالان میراث فرهنگی و گردشگری تنظیم می‌شد که بعضاً به تعویق می‌افتاد و بانک‌ها نیز یا قبول نمی‌کردند و یا اعلام می‌کردند که از مرکز به آنها اعلام‌نشده است.

,

کاهش چشمگیر درآمد فعالان گردشگری با عدم ورود گردشگران خارجی به یزد

, کاهش چشمگیر درآمد فعالان گردشگری با عدم ورود گردشگران خارجی به یزد, کاهش چشمگیر درآمد فعالان گردشگری با عدم ورود گردشگران خارجی به یزد,

فاطمی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درآمد فعالان میراث فرهنگی و گردشگری در یزد از ورود گردشگران خارجی به استان تأمین می‌شد، افزود: برخلاف همه کشورهایی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند، ایران هنوز ویزای توریستی را باز نکرده و عدم صدور ویزا باعث می‌شود که به‌جز گردشگران سلامت و بعضاً موارد دیگر، هیچ گردشگر دیگری نتواند وارد ایران شود که بزرگترین چالش ما در بحث گردشگری برای درآمدزایی می‌باشد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: در بحث گردشگران داخلی هم به علت اینکه شهرهای قرمز کرونایی با ممنوعیت ترددها مواجه شده‌اند، گردشگر داخلی هم نداریم ولی پیگیر این هستیم تا مقاصد گردشگری در یزد به‌عنوان مقصد گردشگری ایمن تعریف شوند و بتوانند با رعایت تمام موارد و پروتکل‌های بهداشتی، بحث گردشگری داخلی حل‌وفصل شود.

,

وی با اشاره به اینکه اتاق‌های هتل‌ها به علت عدم حضور مسافرین مجبور به کاهش تعداد تخت‌های خود شدند، افزود: اکثر هتل‌ها در این دوران کرونا فرصتی را به دست آوردند تا بحث بازسازی را انجام دهند و تغییراتی را به وجود آوردند تا بتوانیم بحث سفر ایمن را در دستور کار خود قرار دهیم.

,

فاطمی اضافه کرد: بحث سفر و حضور گردشگران داخلی به تصمیمات ستاد ملی کرونا بستگی دارد تا بتوانیم با حضور این مسافران در شرایط ایمن، بحث درآمدزایی فعالان میراث فرهنگی و گردشگری به‌صورت جدی راه اندازی و بسیاری از چالش‌های این افراد مرتفع شود.

,

آماده پذیرای ایمن از گردشگران هستیم

, آماده پذیرای ایمن از گردشگران هستیم, آماده پذیرای ایمن از گردشگران هستیم,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد ادامه داد: در بحث حضور مسافران به استان یزد آمادگی کامل وجود دارد ولی در بحث اجازه حضور مسافرین هیچ گونه اجازه‌ای نداریم و ستاد ملی کرونا باید تصمیم‌گیری خود را در این خصوص اعلام کند.

,

, ,

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه ایجاد مقصد گردشگری ایمن نیازمند یکسری پروتکل‌های خاص کرونایی است، ما در استان یزد آمادگی لازم را در این خصوص داریم و هیچ مشکلی نداریم.

,

دولت روحانی از پرداخت حق بیمه فعالان صنایع‌دستی شانه خالی کرد

, دولت روحانی از پرداخت حق بیمه فعالان صنایع‌دستی شانه خالی کرد, دولت روحانی از پرداخت حق بیمه فعالان صنایع‌دستی شانه خالی کرد,

فاطمی تعداد فعالان گردشگری و صنایع‌دستی در استان یزد را ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر کادر صنایع‌دستی، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر صنایع‌دستی، ۶۵۰ نفر راهنمای گردشگری و مابقی هم در مجموعه‌های گردشگری مثل بین‌راهی‌ها، کمپ‌ها، آژانس‌ها و هتل‌ها و سفره‌خانه‌ها و... مشغول به کار هستند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه تعداد زیادی از فعالان میراث فرهنگی و گردشگری بیمه نیستند، اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان صنایع بسیار کم و پولی که باید از طرف دولت به تأمین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌این افراد صورت می‌گرفت، در سال‌های اخیر انجام نشده و متوقف شده است.

,

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار بحث بیمه راهنمایان گردشگری مطرح شد، گفت: تعداد قابل توجهی از این افراد برای اولین بار بیمه شده‌اند ولی تعداد قابل توجهی بیمه نیستند و این مشکل همچنان ادامه دارد.

,

فاطمی میزان بیمه شدگان فعال صنایع‌دستی را کمتر از ۵۰ درصد اعلام کرد و اذعان داشت: پول بیمه را دولت باید پرداخت کند و کاری از دست ما برنمی‌آید، به همین دلیل چالش بیمه‌ای این افراد همچنان باقی است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه مصوباتی که تنظیم شده بود تا شهریور ماه اعتبار داشت، اذعان داشت: با توجه به اینکه کرونا همچنان ادامه دارد و مصوبات تا شهریورماه اعتبار داشت، مطمئناً با چالش‌های جدیدی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مواجه خواهیم شد که امیدواریم با تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، این مسائل مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه