اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تاکنون بیش از ۹۰ درصد از دانش‌آموزان استان کرمانشاه در مدارس ثبت‌نام کرده اند

تاکنون بیش از ۹۰ درصد از دانش‌آموزان استان کرمانشاه در مدارس ثبت‌نام کرده اند
مجید یزدان پناه با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف مدتی است شروع شده است، گفت: تا کنون بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه ثبت‌نام خود را انجام داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، مجید یزدان پناه امروز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف مدتی است شروع شده است، گفت: تا کنون بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه ثبت‌نام خود را انجام داده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: درصدی که باقی مانده مربوط به دانش آموزان پایه دهم است که به دلیل تغییر مدرسه و تعیین رشته مقداری ثبت نام آنها به تعویق افتاده است.

وی به آمادگی کامل مدارس استان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس به شکل حضوری با تصمیم ستاد کرونای ملی اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس منتظر ستاد کرونای کشور و استان هستیم تا مراحل شروع سال تحصیلی جدید را انجام دهیم.

یزدان پناه گفت: اگر مدارس فعالیت حضوری داشته باشند، آمادگی کامل وجود دارد و در صورت تلفیق حضوری و غیرحضوری و یا فعالیت آموزشی در شبکه شاد معلمان و مدیران به طور صددرصد آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی را داریم.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس در طول ۱۸ ماه گذشته بر اثر ویروس منحوس کرونا، خاطر نشان کرد: عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس خسارت بزرگی است که در سالهای آینده بیشتر متوجه لطمات آن خواهیم شد.  

یزدان پناه اظهار داشت: مقدمات واکسیناسیون جامعه فرهنگی استان فراهم شد و تاکنون بیش از ۹۰ درصد از این افراد دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و مقدمات تزریق دز دوم واکسن فرهنگیان در حال آماده‌سازی است و در زمان مقرر انجام خواهد شد.

وی گفت: تزریق واکسن به دانش‌آموزان سازگار با گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال هنوز در هیج کجای دنیا انجام نشده است و وزارت بهداشت کشور نیز تا الان هیچگونه شرایطی برای تزریق واکسن برای دانش آموزان اعلام نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


لزوم جلب اعتماد والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس

,
, لزوم جلب اعتماد والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس, لزوم جلب اعتماد والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس,

به گزارش مرصادنیوز، هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط بستری بیماران کرونایی تقریبا متوقف شده به احتمال زیاد هفته آینده از پیک پنجم عبور کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: در حال حاضر شرایط سختی برای تصمیم گیری بازگشایی مدارس داریم و ستاد ملی کرونا هنوز به این منظور به جمع‌بندی نهایی نرسیده است و شنبه هفته آینده در این خصوص نظر نهایی را اعلام خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته پیشنهادات سه گانه ای در دستور کار ستاد ملی کرونا قرار دارد و به احتمال زیاد در سال جدید آموزش به صورت مجازی و یا تلفیقی از حضوری و غیرحضوری باشد.

بازوند گفت: ما نمی‌توانیم والدین را مجبور کنیم که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند اما باید اعتماد والدین برای حضور فرزندانشان در مدارس جلب شود و هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: تجربه سال ۹۹ نشان داده که ما با توجه به اینکه مدارس به صورت‌ مجازی برگزار شد اما با افت تحصیلی دانش‌آموزان مواجه نشدیم و این موفقیت را مدیون معلمانی هستیم که علی رغم شرایط سخت خدمات صادقانه ای را داشتند که این امر جای تقدیر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۲۷ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه نیازمند تبلت هستند، افزود: برای حل این مشکل باید در داخل استان تمام تلاش خود را به کار بگیریم و منتظر تهران نباشیم لذا اگر آنالیز دقیقی از این تعداد دانش آموز داشته باشیم می توانیم با کمک کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و سایر ادارات می توانیم برای حدود ۱۵ هزار نفر از این دانش آموزان تبلت تهیه کنیم.

بازوند همچنین در خصوص بهبود وضعیت بهداشت مدارس حاشیه شهر، گفت: به این منظور با مدیر مربوطه در وزارت‌خانه پیگیری خواهم کرد تا وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس در حاشیه شهر نیز سازمان بگیرد.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه