اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

جهاد کشاورزی زنجان هیچگونه اِعمال نظری مبنی بر تبعیض در تخریب باغ‌شهرها نکرده است/ تشکیل ۶۵۰۰ پرونده برای باغ‌شهرها

جهاد کشاورزی زنجان هیچگونه اِعمال نظری مبنی بر تبعیض در تخریب باغ‌شهرها نکرده است/ تشکیل ۶۵۰۰ پرونده برای باغ‌شهرها
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تشکیل حدود ۶۵۰۰ پرونده برای باغ‌شهرها گفت: به جرات می‌توانم بگویم که این سازمان هیچگونه اِعمال نظری برای تبعیض در تخریب بنا یا تشکیل پرونده نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تخریب کاربری غیرمجاز اراضی نه تنها در زنجان بلکه طبق قانون و مقررات در تمام استان‌ها برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی اتفاق می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در زنجان علاوه بر اجرای این قانون، مصوبه خوبی برای ساماندهی باغ‌شهرها در زمان سفر آیت‌اله رئیسی (رئیس وقت قوه قضائیه) در سال 1398 به استان گرفتیم، خاطرنشان کرد: بخشنامه این مصوبه در فاز اول این بود که آن‌هایی که به صورت غیرمجاز ساخته شده بودند، تعیین تکلیف شدند.

,

تاراسی با بیان اینکه در فاز دوم قرار شد برای بقیه باغ‌شهرها تصمیم بگیریم، افزود: به همین دلیل حدود 6500 پرونده در سطح استان تشکیل شد که البته بعضی از صاحبان باغ‌شهرها اقدام به تشکیل پرونده نکردند و و زمان مصوبه نیز به اتمام رسید.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به گذشت زمان مصوبه مذکور، تاکید به‌حق مقامات قضایی استان مبنی بر اِعمال تبصره 2 قانون است، گفت: تبصره 2 یعنی پیشگیری از ساخت و یا پیشگیری از ادامه دحاث بناهایی که در مراحل اولیه ساخت‌وساز هستند.

,

وی ابراز کرد: سازمان جهاد کشاورزی طبق قانون و به عنوان وظیفه باید وارد این موضوع شده و مشمول ترک فعل نشود و پیشگیری کرده و اجازه ندهد که افراد هزینه کنند و سپس تشکیل پرونده دهند.

,

تاراسی با بیان اینکه تمام نیروهای سازمان به همین دلیل بر پیشگیری، متمرکز هستند، خاطرنشان کرد: تخریب‌های آنچنانی که الان وجود دارد، تخریب بناهای ساخته‌شده و هزینه‌شده نیست چرا که تخریب آن‌ها در دادگاه تشخیص داده می‌شود بلکه تخریب بناهایی است که در حال ساخت بوده و قبل از آن که اقدام به ساخت‌وساز کنند بر حسب وظیفه و در راستای اجرای تبصره 2 قانون انجام می‌شود.

,

این مسئول تصریح کرد: این امر هم اخطار برای صاحبان بناهای غیرمجاز است که اراضی را تغییر کاربری می‌دهند و هم پیشگیری از هزینه‌کرد اضافه است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پاسخ به اینکه آیا تخریب‌ها با تبعیض بوده یا شامل تمام باغ‌شهرها می‌شود، گفت: تخریب بناها طبق قانون در هر باغ‌شهری که باشد انجام می‌شود.

,

وی تاکید کرد: به جرات می‌توانم بگویم که این سازمان هیچگونه اِعمال نظری برای تبعیض در تخریب بنا یا تشکیل پرونده نکرده است.

,

تاراسی افزود: حتی یک مورد پرونده در 6500 پرونده‌ای که تاکنون تشکیل شده نمی‌توانید پیدا کنید که اِعمال نظر با تبعیض بوده باشد و مجموعه سازمان جهاد کشاورزی، هیچگونه اِعمال نظری برای تبعیض در تخریب یا تشکیل پرونده انجام نمی‌دهد.

,

وی در خصوص اخرین تصمیم برای احداث بنا در باغ‌شهرها یادآور شد: طبق بخشنامه و دستورالعملی که در زمان حضور آیت‌اله رئیسی (رئیس وقت قوه قضائیه) در استان زنجان، تدوین شده و نصف کارمندان و تجهیزات اداری سازمان جهاد کشاورزی و کل سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان برای اجرای این بخشنامه، بسیج شده‌اند برای مساحت بین 1000 تا 1500 مترمربع می‌تواند بنای 25 مترمربعی ساخته شود و بیشتر از آن نیز طبق بخشنامه بر حسب مساحت زمین است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه